*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helloota tännekkin taas pitkästä aikaa! ja voimia ja haleja pure lovelle kovasti :heart:
oih, ulkona ihana ilma ja vapaapäivä, mussukka masussa herätti äitin tänään aikaisin kun alkoi peuhaamaan :heart: ihuna, ja meilläkin eilen mies tunsi potkun käteensä, se tais hieman pelästyä =)
meillä oli rakenneultra viime perjantaina, miehen kannalta harmittaa, kun kerrankin hän oli mukana ja oli jotenkin tosi tympee ultraaja. Se ensinnäkin puhui todella hiljaa ja mitään selvää ei saatu, muuta kun että kaikki ilmeisestikkin oli niin hyvin kun vain olla voi :heart:
tässä juuri varailen 3/3 D ultraan aikaa, jotta saatais tuon rakenneultran jälkeen vielä vähän myönteisempi kokemus.
Masu kasvaa kasvamistaa, ihanaa, ja töissä moni jo huomannut odotukseni =)
eipä tässä kai kummempia, ajattelin lähteä vähän pyöräilemään ja ehkä hakemaan kaupasta jotain hyvää, minulle ja vauvalle =) ja sitten ruoanlaittoon.
Illalla olisi yksi asuntoesittely johon kai raahaudumme...
Mutta hyviä vointeja kaikille ja nauttikaamme tästä ihanasta kesäilmasta :)
Pikkumyyh ja masumussukka 21+3 :heart:

Tervehdys!
Täälläkin rakenneultra nyt takana. Kovin masussa touhuttiin, jalat ja kädet sen kun heilui. Hyvin oli kasvanut ja kaikki näytti muutenkin olevan hyvin. Me oltiin koko sakki ultrassa kun täällä eivät vastusta jos on lapsikin mukana. Tylleröltä jo lähtiessä kysyttiin että haluisiko pikku sisko vai veljen. Pikkusiskon hän haluaisi ja sellainen sieltä näyttäisi tulevankin =)
Meillä tuo tyttö on kova höpöttämään ja ultrassakin ihmetellen katsoi kuvaa ja sanoi että siellä se vauva kasvaa äidin masussa. Nyt saakin sitten alkaa ostamaan pikkutytön vaatteita :heart:

Muuten neuvolassta, painoa ei ollut tullut juuri mitään ja muutkin arvot ihan kohdillaan. Sokerirasituksen joudun tekemään Suomessa kesän aikana. Täällä se tehdään kaikille ja suositteli muutenkin kun tuo esikko oli niin iso syntyessään, tai liian iso minulle. Lisäksi saan varata Suomesta ultrankin kun on istukka taas alhaalla niin sitäkin pitää seurailla. Kivaa, kunhan vaan saa jostain varattua ajan...

Onnea muillekin kivoista ultrakuulumisista ja odotellaan lisää sellaisia muillekin!

Me täällä aletaan laskemaan päiviä jo kesälomaan. Kaksi viikkoa vielä lähtöön. Pitäisi ennen sitä vielä shoppailla tuliaisia ja lahjoja kummilapsille. Täällä vaan tuo yli 30 asteen helle vähän hillitsee vauhtia...

Aurinkoisia kesäpäiviä sinne Suomeen!

Hei taas kaikille ja kiitos paljon onnitteluista! Viime kerrasta onkin aikaa, kun kone lopetti toiminnan ja huollosta saatiin takaisin vasta tänään.

Vointi on ollut oikein hyvä. Tosin mitään liikkeitä en ole tuntenut, mutta kai ne sitten ajallaan. Perjantaina on rakenneultra ja sitä kyllä jännitän todella paljon. Taas oli ilmestynyt tänne tosi ihana kuva rakenneultrasta. Jos miellä kaiki ok, niin täytyy myös koettaa saada perjantaina omani lisättyä :D

Lomailusta ajattelin kysyä, että onko joku lähdössä ulkomaille kesälomalla? Jos kyllä niin minne? Itse en ole mitään lomamatkoja ostanut, mutta nyt rupesi tekemään mieli, jonnekin rannalle vielä viimeisesn kerran miehen kanssa kahdestaan. En tosin oikein tiedä minne uskaltaisi mennä. varmaan selkein, että pysyisi ainakin EU:n sisällä?

Lopuksi vielä Pure love: voimia sinulle ja toivon niiin paljon, että kaikki kuitenkin kääntyisi hyväksi!

Hei!
Nupsuliinalle onnea ultrakuulumisista!
Ja joku muukin oli tänään menossa ultraan,mites siellä?

Täällä olen sairaslomalaisena pessyt pyykkiä ja perkkasin ja siistein yhden kukkapenkin. Oli aivan hirveessä siivossa,laitoin mukulakiviä reippaasti päälle niihin kohtiin missä näytti ettei ole enää elävää kasvia tulossa :laugh:
Ilma on aivan kesäinen , ihanaa!

nöpötin ja pikkuinen 19+5

Hei,

Terveiset täältäkin rakenneultrasta. Masuvauvalla kaikki hyvin :D . Painoarvio 327g ja reisiluun mitta 4,7 cm (muistaakseni). Kaveri siel köllötteli pepullaan, monotteli ja vilkutteli. Viikkoja nyt 20+1 ja mitat vastas 20+3, joten hyvin kasvetaan. Istukka oli tällä kertaa takaseinässä, joten siitä johtunee nuo selvät ja aikaiset liiketuntemukset.

Meidän polilla ei sukupuoliarvioita anneta vaik kysyttäisiinkin. Ja kun asukas piti vielä nätisti jalkansa ristissä, niin mitään veikkauksiakaan en osaa heittää. Syksyllä se sit selvinnee.

Kaunista kevätpäivää kaikille (jotka siitä pystyy nauttimaan). Itse jatkan sisätiloissa oleskelua allergian takia. Eipä paljoa tuo gynen lupaama 1 kpl Zyrteciä/vrk auta :snotty: .

T: Loppupuoliskalle päässyt Amira ja vaaveli 20+1

tervehdys :wave:

pure love sanattomaksi vetää :'( :hug: :hug:

empsu tervetuloa mukaan , meillä onkin sama synnäri =)

mammamuun kertomus oli liikuttava , ihan kyyneleen tuli silmiin,ihanaa kun olette saaneet oikein suurperheen kaiken jälkeen :heart:

huimauksesta ollut puhetta ja mulla sitä on ihan päivittäin,täytyy tosi hissukseen nousta ettei pökrää ja muutenkin ykskaks saattaa tulla tois huono olo ja huimaa niin et on äkkiä istuttava ja hengiteltävä rauhallisesti , ei kiva vaiva :|

paapelolla tosi komea kukkaketo kasvamassa ja masukin kasvaa huimaa vauhtia,ihanaa :flower:

tarvikkeista ootte höpötellyt myös ja me ainakin alkuun tultiin tosi pienellä varustuksella toimeen,eli kauheeta tavara paljoutta ei kannata mun mielestä etukäteen hankkia kun ei niitä välttämättä kaikkea tarttekaan.rasvoista pärjättiin pelkällä bepanthenilla,sitä käytin omiin rinnanpäihin kuin vauvan pyllyynkin,kaikki muut rasvat mitä hommasin vauvalle menikin mun omiin kuiviin käsiin :D rintapumppua en koskaan tarvinnut ja onneksi en semmosta etukäteen edes hommannut enkä aio hommata nytkään.rintakumit oli kyllä tarpeen , niitä en etukäteen ostanut mutta onneksi mummi toi sitten tullessaan kun tuli kylään :D Jälkivuoto oli mulla aikas niukkaa,pari ekaa päivää sairaalassa vuosin reilummin mutta kotiin päästyäni pärjäsin ihan hyvin normi allwaysseilla,sekin on aika yksilöllistä vuotaako paljon vai ei.vauvan vaatteista suosin niitä 56 cm,meiän tyttö oli 49cm syntyessään ja noi oli ihan hyvän kokoisia ei liian isoja vaan sopivasti väljiä jotta helpotti pukemista ja noi neppari kietaisu-bodyt oli ihan ehdottomia ja puolipotkarit,koko potkuhousuja en tykännyt käyttää ollenkaa kun niitä oli inhottava pukea päälle.nenäfriida oli ihan hyvä hankinta heti alkuun sillä sai tukkosen nenän auki hyvin.pari tuttipulloa ja pari purkkia tuttelia oli kanssa varalla ja tulikin heti käyttöön kun ei täysimetys taaskaan onnistunut :( sideharsoja meillä oli paljon ja ne oli tarpeen,ne on niin monikäyttöisiä kaikkeen maholliseen :D pyllypyyhkeeksi,puklurievuksi,pesurievuksi,unirievuksi,alustaksi vaipanvaihtoon kylässä,ym ym.eli niitä suosittelen hommamaan =)

marsupilamille tsemppiä ultraan :flower:

(.) ei sitten mitään uutta tämän navan alla , kaikki hyvin :heart:

kaurisäiti ja bambi 19+5 :heart: :heart:

Ultrasta kotiuduttu =)
Kaikki pääpiirteittäin hyvin. Vauva vastasi jopa viikoja 22 :o Eli kasvu on kohillaan :D

Jotain oli päässä, joku reikä mikä ei ollut umpeutunut toiselta puolelta, mutta ei kuulemma aiheuta edes kontrollia. Jonkin verran se jäi painamaan ja miehen kanssa olikin puhetta, että rv 28 kieppeillä käydään yksityisellä tarkastuksessa. Makso mitä makso!

Muutoin kehui kyllä ja pitkä likka on :heart:

Marsupilami & neitonen 20+6

Täälä myös tultu juuri ultrasta :)
Mitään poikkeavaa ei löydetty ja sukupuolikin selvisi. Olin aatellu et en halu tietää, mut kun kätilö kysy jotenkin silleen et osasin jo siitä päätellä kumpi olisi. Nyt jotenkin harmittaa et meni sekin jännitys siitä lopusta, mut olkoon. Kellekään ei aiota kyllä kertoa vaan sanotaan ettei olla kysytty sukupuolta. Ja sori, en halu sitä tääläkään paljastaa... :ashamed:

Kävin aamulla myös kampaajalla ja oli niin jännä kun tää kampaaja oli kans raskaana ja selvis et hällä myös laskettu aika lokakuussa, siinä sitten riitti juttua.

Mutta nyt hakeen esikkoo tarhasta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :D

Nyt vähän jupinaa omasta mahasta, siis kirjaimellisesti omasta mahasta.

Nyt on jatkuva nälkä...juuri söin ison satsin ruokaa..kellosta jos katsoin oikein, niin lopetin syömisen 15min sitten ja taas maha KURNII ja on ihan NÄLKÄ...aamulla jouduin syömään omenan, puuroa,2 leipää, jugurttia n.2dl ja sitten pääsin ulos pojan kanssa ja kun päästiin leikkipuistoon alkoi taas nälättämään :o :o
Joo-o, taitaa olla joku kasvuspurtti vauvalla menossa tai sitten oma kroppa on mennyt ihan sekaisin... :headwall:

Pakko mennä keittämään teetä, josko se hiukan auttaisi taas tähän nälkään.
Kaupasta pitänee hakea pikkuporkkainoita, ne pitää kivasti nälkää loitolla kun saa pureskella :laugh:

paapelo+poju+himosyöppö Tiuhti 21+2 :D

Moi kaikille!

Pure love Voimia toivotellaan täältäkin! Toivottavasti vauva nyt vielä kasvaisi muutaman viikon, jolloin olisi jo edellytykset jatkaa elämää keskoskaapissa. Isot halaukset!!!! :hug:

Peppi30 Mä oon huomannut monta kertaa Tutan bodyissa kummallisia kokoja. :) Eli välillä kyllä on laitettu väärät kokolaput niihin... Kerran vertasin kaupassa kahta bodya, toinen kokoa 80 ja toinen 86, ja tismalleen samankokoisia olivat. Eli tarkkana kannattaa olla. Muuten olen kyllä tyytyväinen Tuttaan merkkinä, laadukkaita ja kulutuksenkestäviä vaatteita valmistavat.

Paapelo Kellepä niitä jättisiteitä ja verkkohousuja ei olisi tarttunut mukaan.... :laugh: Meillä lähti mukaan vielä muutama vaippa vauvalle. Pitäähän niille kalliille sairaalamaksuille saada vastinetta, hih.

Liitoskivut on yltyneet minulla aikamoisiksi. Eilen sohvalta noustessa tunsin häpyliitoksessa ilkeän niksahduksen ja siitä lähtien ollut liikkuminen hankalaa. Tuntuu ajoittain sellaista viiltävää kipua tuolla alakerrassa... Oli tarkoitus mennä tänään jumppaan, mutta jäänee välistä tällä kertaa..

Keskiviikkona lähdetään kolmeksi viikoksi lomailemaan, jee! Mahtaakohan tulla vieroitusoireita, kun ei pääse tänne teidän kuulumisia lukemaan. :)

Pikki 20+0

minut saa todellakin poistaa pinosta. :'(

Kävin kuuntelemassa perinnöllisyyspolilla jälleen samat asiat kuin 4 vuotta sitten. Nyt on vaan ajan kysymys jolloin meidän pieni Ihme lähtee parempaan paikkaan ja pääsee isosiskonsa hellään hoivaan. :'(

Täysin samat oireet löydettiin kuin tyttömme kohdalla ja vika näyttäisi olevan minun sekä mieheni geenivirheestä...näin ollen emme tule koskaan saamaan yhteisiä biologisia lapsia. Mutta tämä jälkeen en enää koskaan halua raskautta kokeillakkaan yhteisillä soluilla vaan ennemmin käytämme lahjasoluja...sillä kaikkea tätä minun pääni ei tule enää kestämään...yksikin oli liikaa niin taas sama juttu.

Mitä ihmettä mä olen niin väärin tehnyt, että joudun toistamiseen oman lapseni hautaamaan...

Voi pure love :'(
Älä itseäsi syytä, se ei toden totta ole teidän syytänne. Toivotan sydämestäni voimia kaiken surun keskelle ja toivon, että valo alkaa taas teille näyttäytymään. Uskon myös, että lahjasoluilla kaikki sujuu tulevaisuudessa hyvin ja saatte oman lapsen sitä myöten ja saat kokea onnistuneen raskauden :hug:
Olen niin kovin pahoillani :hug:

Hip ja Hei mammat!

Kolmas kerta toden sanoo. Kaksi kertaa kirjoittamani teksi on hävinnyt bittiavaruuteen ARG. Josko nyt onnistuisi.

Meidän viikon pikareissu Suomeen venyikin melkein kolmeksi viikoksi ja nyt ollaan viikko oltu kotona ja luettu masunkasvattajia. Hirveästi on teksiä tullut ja kommentoitavaakin oli kauheana, mutta enää ei voi muistaa mitä kaikkea :D

Aluksikin tervetuloa uusille! :wave:

Joku oli ostanut uuden asunnon - onnea uuteen kotiin :flower:

Ja meillä on täällä yksi uusi rouva - onnea teille molemmille. Ihanaa.

MB kyseli Nacka Forumista. Itse ei olla siellä käyty, ihan uusi kauppakeskus on vissiinkin kyseessä tai sitten vaan sitä on kesän alla mainostettu ihan hirveästi. Kauppakeskuksen olen kuullut olevan ihan kivan kokoinen (: Luulisi saavan kaiken tarpeellisen ja vähän muutakin.

Ainiin ja moni oli ollut rakenneultrassa ja saanut hyviä uutisia sekä sukupuolen tietoon. onnea. Meillä rakenneultra huomenna klo 14.00 jännittää ihan vietävästi. Ääks.

Muuten omaan napaan ei kuulu yhtään mitään. Masu ei vieläkään ole söpö pikku pallero ja liikkeet hentoja ja niitä ihan vain sillon tällön. Niitä odotellessa.

Ainiin, kävin ihailemassa vaunuja ja löysin itse täydellisyydet. Bugaboon cameleon. Voi. Sanoin kotona mun herralle, että mun on pakko saada ne. Ne on kaikkea mitä olen etsinyt ja vielä aivan uskomattoman kevyet. Näen niitä rattaita nyt joka puolella - sekä normaalissa elämässä että unissa :D

Vaatteista: päätettiin, että ostetaan vasta kun saadaan tietoon sukupuoli, saa sitten ostaa suloisia vaaleanpunaisia tai sinisiä. Me halutaan siis pukea lapsi siten, että sukupuoli tulee selkeästi esiin. Käytiinkin jo kiertelemässä keskustassa ja oli niin ihania pikkuvaatteita joka puolella. Koot ollaan ajateltu niin, että ostetaan jonkunen 50 cm, että on niitä just sopiviakin vaatteita, mutta pääasiassa juurikin, kun kotona ollaan niin ei se haittaa että vähän on iso, onpahan helpompi pukea päälle.

Nyt adidakselle tekemään vaatetilausta, sais uudet kesävaatteet käyttöön ennen kun kesä onkin jo ohi.

Eli heipä hei ja huomiseen mammat. Tulen toivottavasti hyvien ultrakuulumisien kanssa.

Pikkis ja Masukki 18+1

Pure love: osanottoni suureen suruunne :hug: VOimia ja jaksamista tulevaan :hug:

Tultiin vähän aikaan sitten rakenneultrasta. Kaikki näytti olevan hyvin, painoarvio 350 g, ja prinsessa sieltä näyttäisi tulevan.

Tarvikkeista: me ollaan pärjätty ilman pikkuniistäjää. Rintapumppua käytin ekoina päivinä jonkin verran, sen jälkeen en juuri lainkaan. Rintakumeja ja maidonkerääjää en tarvitse ollenkaan. Harsoja saa meillä on reilusti, nyt aattelin että laitan kaikki valkoiset vaippakäyttöön ja pyllyn kuivaukseen ja ostan sellasia kuviollisia pukluräteiksi. Yksi tuttipullo ja pari purkkia korviketta hankitaan mieltä rauhoittamaan, vaikka edellisten kanssa niitä ei ole tarvittu. Samaa perusrasvaa laitan vauvalle kuin muillekin, bepanthenia ostan tuubin. Vaatteita on enimmäkseen 60 cm, nepparibodyja ja puolipotkareita, joitakin kokopukuja.

Sain eilen naapurilta ison laatikollisen vauvanvaatteita. Lajittelin ja pesin jo aamulla kaikki neutraalin väriset, siellä oli muutamia 56 cm vaatteita. Loput onkin selkeästi pojan värisiä mutta laitan ne sitten eteenpäin yhdelle tutulle jolla on joulukuussa la.

Mutta nyt valmistautuun töihinlähtöön.

Peppi ja rinsessa 19+6

Pure love :'( Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nyt tarvitsen neuvoja teiltä viisaammilta. Kävin viime viikolla rakenneultrassa, eikä siellä kätilö maininnut mitään erityistä. Silloin oli viikot 20+2. Tutkailin äsken neuvolakorttia ja huomasin, että meidän vauvan päänympärys vastas viikkoja 19+1 ja "kaikki mitat yhteensä" viikkoja 19+4. Onko tällainen normaalia?? Etenkin tuo päänympärys jäi vaivaamaan... toki suhteessa tuohon 19+4, niin varmaan ihan ok...? Ihmettelen, ettei tästä mainittu mitään! Ja oon käsittänyt, että jos in isoja heittoja, niin ultrataan jonkin ajan päästä uudestaan. Mitä mieltä olette? Onko nämä heitot normaaleja?

-Huolestunut odottaja-

Eivät meilläkään maininneet mitään heitoista, tuo 19+4 on varmaan se keskiarvo, jonka se kone laskee kaikkien kätilön naputtamien tietojen perusteella.
Alle 2viikon heitoista ei tosiaan tarvitse huolestua, se on ihan normaalia ja todennäköisesti joko tasaantuu tai sitten tulee majaamaan massussa, kunnes on täysiaikista vastaava, sitten loppumetreillä siis.

Siskolla hänen esikko vastasi reilu viikkoa vanhempaa, mutta kätilö ei silloinkaan maininnut asiasta mitään ja nähtiin se neuvola kortista...tuttavallani taasen vain siirrettiin LA:ta kun oli 2viikkoa pienempi ja toisella tutulla pidettiin samana, kun ei ollut heittoa kuin 1viikko. =)

Eli nuo mittaus arvot on viitearvoja ja tuo viikkovastaavuus saadaan laksemalla kaikki mitat ja ottamalla niiden keskiarvot =)

Pitkästä aikaa kuulumisia!

Viimeiset kurssit AMK:ssa käyty ja valmistuminen enää paperin päässä. Ollaan jääty pojan kanssa kotiin ja on ollut ihania päiviä toisensa jälkeen. Poika on kuin mikäkin enkeli ja nukkuu äidin mieliksi miltei joka pv 9-10 :D

Rakenneultrassakin on käyty ja kaikki siellä hyvin! Kätilön mukaan meille olisi tulossa tyttö! Sitten taitaa mennä suurin osa vaatekerrastosta uusiksi. Ainakaan äippäpakkausta en ota sillä meillä on se 06 versio ja haluan ostaa jotain nimenomaan tytölle.

Aika laiska oon ollut kirjoittelee ku kaiket päivät menee ulkoillessa ja touhutessa. Mutta hengessä ainakin ollaan mukana :heart:

Onnea Etanainen tyttölupauksesta.
Meilläkin kätilö sanoi, että olisikos se kauniinpi sukupuoli, muttei uskaltanut varmaksi sanoa mitään, kun Tiuhti oli niin kippurassa :D
Onneksi ei tarvitse siltikään miettiä vaatteita, sillä saadaan ystäväpariskunnalta läjäpäin tytön vaatteita ja aivan ihania kaikenlisäksi, jos siis tyttö tulee :D
Mukana muunmuassa sellainen Ingalsin Laura hattu, siis Pienitalopreerialla sarjan tyttöjen senaikaiset hatut...on kuulemma 50-luvulta :heart:
Katsotaan miten käy.

Ja onnittelut vielä koulun päätöksestä.

Itse juuri kuulin, että sitten kun kolmen vuoden päästä aion mennä kouluun saan ekan ammatti tutkinnon käytyä vain 2v koulunkäynnillä, aikuiskoulutusta nimittäin...se oli kiva yllätys, vähentää vuoden opinnoista tuo. Ja ajatuksena sitten siirtyä siitä AMK:n, jossa sielläkään en ajatellut oleilla koko 4:ää vuotta, jos vain tilanne sallii vaan pyrkisin puristamaan 3 vuoteen...tästä pitää ottaa vielä selvää, kun Kätilön ammattia halajan, niin onko edes mahdollista kaikkien työssä harjoittelujen ja luentojen sekä tenttien takia, mutta näin olisin kaavaillut =)

Nyt toivotan hyvää yötä. Siskon poika tulee aamulla pariksi tunniksi hoitoon, kun sisko menee haastateltavaksi Kellosepän koulutuksen aloittamista varten...on oikein 2pv soveltuvuus kokeet jos pääsee :D

paapelo+poju+Tiuhti 21+2

Yhteistyössä