Lomaa on ja mies ei halua mennä minnekään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Ihan oikeasti vi...ttaa sutena. Ukko vaan kattois jalkapalloa eikä edes haaveile mihinkään matkustamisesta. 2 viikkoa ollaan näin oltu ja pari kyläreissua mahtunut siihen. Ei muuta. Lapset kouluikäisiä enkä heidän kanssa keskenään vain jaksaisi mihinkään lähteä. Rannallekin saan mennä yksin lasten kanssa. Mutta tahtois jonnekin muualle! Vaikkapa hotelliin, kylpylään, telttailemaan, Korkeasaareen tms. Onko muilla näin jähmeitä ukkoja?

Miksi et jaksa lähteä lasten kanssa yksin? Parastahan siinä on just se, että voit päättää minne menette, ja saat mennä sinne minne oikeasti haluat. Välittämättä ukkosi mielipiteistä.

Ymmärrrän kyllä jos lomalla haluaa vain olla. Ja levätä. Joskus sitä vain tarvitsee. Toki kurjaa jos se tarkoittaa, ettei kukaan pääse minnekään...

Me matkustellaa paljonkin siten, että vain minä ja lapset. Näin on ainaollut. Matkustellaa toki yhdessäkin, mutta voin hyvin helposti kasata lapset ja startata auton ja lähteä pieneen reissuun ilman miestä.

Jätä se ukko kotiin ja lähde. Ymmärrän kyllä, että olisi kivaa mennä koko perheenä tai miehen kanssa kaksin, mutta jos mies ei halua, on sulla tasan 2 vaihtoehtoa...mennä yksin tai jäädä kotisohvalle narisemaan.

Mä tykkään ihan hitokseen reissata kesällä lasten kanssa siellä sun täällä. Olen netistä selaillut lähipaikkakuntien kohteita, sekä kohteita junamatkan päässä. Mieheni kyllä tulee puolipakotettuna mukaan kun pyydän, mutta ei nauti reissaamisesta aivan yhtä paljon, kuin mitä minä. Joten osan reissuista teen ilman miestä. En edes pyydä häntä mukaan, vaan pakkaan lapset autoon ja reissaan.

Ja silloin, kun haluan reissata miehen kanssa kaksin, järjestän hälle yllätysreissun. Lapset hoitoon ja ei kun menoksi. Viimeksi käskin ukon autoon ja ilmoitin, että nyt mennään. Kun oltiin ajeltu 200 km, paljastin, että ei olla jäämässä suomeen. Eipä ukko siinä voinut alkaa inisemään, ettei lähde. Tai olisi ollut aika pitkä matka kävellä takaisin kotiin :D

Kylpylään, teltalle yms. saan ukon mukaan, kun muistutan häntä miten kivaa on nähdä se lasten ilo. Kovasti ollaan juteltu myös siitä, miten mieheni isä ei ole ollut perheen mukana silloin, kun mieheni oli lapsi...ja millainen olo miehelle on siitä jäänyt. Itse haluaa isänä osallistua enemmän. Vaikka se sitten välillä onkin jossakin määrin itsensä pakottamista, kun se ei aivan samalla tapaa luonnostaan tule noiden reissaamisien suhteen, kuin mitä joillakin muilla.

Eilen viimeksi mies lähti mukaamme, kun pyysin. Seuraavan reissun teemme huomenna, tai viimeistään ylihuomenna. Reissun kohde on vielä avoin, mutta onhan tässä aikaa pohtia. Miestä en ajatellut edes pyytää mukaan, vaan teen reissun lasten kanssa :)

Chef oletpa reipas. :) Meillä mies on vähän tuollainen, onneksi. Muuten jäisi meille reissut tekemättä. Mieluiten mä jäisin sohvalle lukemaan kirjoja koko lomaksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja laiska äiskä;30076160:
Chef oletpa reipas. :) Meillä mies on vähän tuollainen, onneksi. Muuten jäisi meille reissut tekemättä. Mieluiten mä jäisin sohvalle lukemaan kirjoja koko lomaksi. :D

Väitetään, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Ja tähän uskon :D

ja mun mies on muuten ihan rakas kylläkin, mutta tuollainen jöröjukka, joka ei mihinkään lähtisi. Yllätysreissuista ei ainakaan pitäisi =D Mitä enemmän ikää tulee niin sitä hankalammaksi tuo lähteminen käy. Toisaalta monesti on kyllä ihan iloinen sitten kun reissu on tehty, mutta se lähteminen. Se on pahinta. Kesällä on niin mukava matkustaa, pysähtyä levähdyspaikalle ja syödä eväitä ja kaikkea. Ah! Minä olen kesäaikaan varsinainen sähköjänis ja olisin koko ajan menossa. Elämästä pitäisi nauttia nyt ja heti!

ja mun mies on muuten ihan rakas kylläkin, mutta tuollainen jöröjukka, joka ei mihinkään lähtisi. Yllätysreissuista ei ainakaan pitäisi =D Mitä enemmän ikää tulee niin sitä hankalammaksi tuo lähteminen käy. Toisaalta monesti on kyllä ihan iloinen sitten kun reissu on tehty, mutta se lähteminen. Se on pahinta. Kesällä on niin mukava matkustaa, pysähtyä levähdyspaikalle ja syödä eväitä ja kaikkea. Ah! Minä olen kesäaikaan varsinainen sähköjänis ja olisin koko ajan menossa. Elämästä pitäisi nauttia nyt ja heti!

Tuo lähteminen se ongelma meilläkin tuntuu eniten miehen mielestä olevan. Mutta kun on reissuun lähdetty, mies on ihan kympillä kuitenkin mukana.

Meillä mies kyllä tykkää olla reissussa ja mennä, mutta ei pidä reissujen suunnittelusta. Jos ehdotan jotain, "kattellaan". Isänsä on samanlainen, anoppi neuvoi, että päätä itte ja ilmota milloin mennään. Toimii.

Meillä myös 2 koululaista ja kolmistaan reissataan kun miestä ei huvita. Mielumin pidän hauskaa yksin lasten kanssa kun katselen aikuista miestä naama nurinpäin roikkumassa mukana. toistaiseksi ollaan reissattu vain kotimaassa. Jos olisi rahaa niin mentäisi ulkomaille. Onko sulla tuttuja joilla olisi sama tilanne? Vielä hauskempaa reissata niin. Lapset saa kavereita ja itse myös aikuista matkaseuraa. Etenkin kun lapset oli pienempiä niin oli helpompaa kun myös toinen aikuinen pitämässä silmällä.

meillä on taas toisinpäin: ukko viettäis hurlum-hei lomaa ja menis koko ajan, mie viihdyn kotona puuhaillen kotihommia rauhassa. sit rahaa on aika vähän käytössä niin niitä vähiä en haluais kylvettävän pitkin suomea

[QUOTE="huokaus";30076104]Ihan oikeasti vi...ttaa sutena. Ukko vaan kattois jalkapalloa eikä edes haaveile mihinkään matkustamisesta. 2 viikkoa ollaan näin oltu ja pari kyläreissua mahtunut siihen. Ei muuta. Lapset kouluikäisiä enkä heidän kanssa keskenään vain jaksaisi mihinkään lähteä. Rannallekin saan mennä yksin lasten kanssa. Mutta tahtois jonnekin muualle! Vaikkapa hotelliin, kylpylään, telttailemaan, Korkeasaareen tms. Onko muilla näin jähmeitä ukkoja?[/QUOTE]

No kun lapset ovat jo kouluikäisiä, heidän kanssaan pärjää hyvin yksinkin. Itse en edes jäisi odottamaan, milloin mies suostuu tulemaan retkelle, Korkeasaareen tms. vaan ilmoittaisin, että "tänään mennään, tulisitko mukaan". Jos sanoo ei, jääköön kotiin - jos haluaisi tulla mutta ehdottaa toista päivää, voisin siirtää. Mutta kokonaan en jättäisi asioita tekemättä vaan miehen takia. Ja sama matkojen suhteen - sano miehellesi, että "haluan lasten kanssa jonnekin matkalle, tuuthan mukaan, olisko sulla ideoita kivoista matkakohteista". Jos miestä ei kiinnosta, valitsisin itse kivan kohteen ja lähtisin lasten kanssa keskenään.

Kaikki eivät aina lomalla jaksa tehdä mitään erikoista, ja se heille suotakoon. Onhan se ärsyttävää, jos mies ei halua tehdä perheen kanssa mitään, mutta ei muun perheen lomasuunnitelmet ja -toiveet voi sen takia jäädä väliin, että yksi haluaa katsoa jalkapalloa.

Meilläkään mies ei tykkää reissata. Kun lapset oli pieniä niin ei mulla ollut varaa reissata yksin, joten missään ei koskaan käyty. Nyt olen työelämässä ollut 5 vuotta ja rahaa on, joten kolmen lapsen kanssa neljästään ollaan pikkureissuja tehty. Parin viikon päästä lähdetään parin päivän hotellireissulle 300 km. päähän. Käydään sukuloimassakin ja nähtävyyksiä katsomassa. Viime vuonna oli Helsingin reissu hotellissa asuen korkeasaarineen ja lintsillä. Tykkäisin reissata enemmänkin, mutta reissaaminen pohjois-Suomeasta ja hotelliyöt ja ravintolasyömiset tulee tosi kalliiksi kolmen lapsen kanssa. Periaate mulla on semmoinen, että kun kerran vuoteen lähdetään niin mistään ei tinkitä eli syödään hyvin ja jokaienn vuorollaan valitsee ravintolan mihin mennään.

En oikein ymmärrä ongelmaasi. Olen yksin lapsen kanssa ja olemme käyneet jokaisena lämpimänä päivänä uimassa. Olemme myös olleet yhdistetyllä monen päivän telttailu- ja huvipuistoreissulla jo kaksi kertaa. Otat auton ja lähdet lasten kanssa reissuun, mihin sinä ukkoa siinä tarttet? Vaikka olen ehkä huono sanomaan, kun en ymmärrä mihin niitä ukkoja yleensäkään tarvitaan. Makaamaan sohvalla ja haisemaan sukkahieltä...

ite lähin poitsun kaa reissuun kahestaan eurooppaan...lähe kuule seuraavalle reissulle mukaan :P
seuraavaks mennään tytsän ja poitsun kaa matkailuautoretkelle viikoksi kolmistaan. Kyllä sitä äijäkin pärjää muksujen kaa...

Viimeksi muokattu:
mistä noita kädettömiä muikkeleita sikiää jotka ei osaa tehdä mitään ilman että mies on järkenä

Ehkei sillä, että kerran vuodessa haluaisi mennä koko perheen kanssa jonnekin, ole mitään tekemistä kädettömyyden kanssa. Mullakin täällä yksi himassa nössöttämisestä ja fudiksen katselemisesta nauttiva lomalainen, jolta loppuu loma tällä viikolla...mä en yleensä jaksa olla kotosalla näinkään paljon, mutta kummasti himassa oonkin viihtynyt lueskellen ja jopa siivoillen, kun oma mökki on todettu työleiriksi. Johan tässä tukka putkella mentiinkin puoli lomaa, nyt voi ottaa iisisti. Mutta en ottaisi jos tuntuisi siltä, että jotain tarttis tehä ja jonnekin mennä. Ja blaablaa siis kyllä mä tosta ovesta pääsen lasten kanssa ilman miestäkin, mutta on se silti eri asia jos mies tulee mukaan. Näin.:hug:

mistä noita kädettömiä muikkeleita sikiää jotka ei osaa tehdä mitään ilman että mies on järkenä
Ja mistä niitä kädettömiä (ja munattomia) ukkeleita sikiää, jotka ei kykene tekeään mitään, jos ei vaimo ole siinä vierellä. :( Mä menisin joskus _ihan minne vaan_ ilman tota äijää, mutta ei, aina se tunkee mukaan. Yksin se ei sitten kykene menemään minnekään, joten edes kotona ei saa olla hetkeäkään yksin. Mä tukehdun!

Turha tulla kysymään, miksi olen tuollaisen ukon ottanut. Ei se ennen tuollainen ollut, nyt vanhemmiten on pilaantunut. :(

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu ja Jmia
Ihmiset on erilaisia. Joillekin on tärkeää tehdä lomalla koko ajan jotain. Joillekin taas on tärkeää, ettei tee lomalla yhtään mitään. Jotkut kotiäidit ajattelevat, että työssäkäyvät menevät töihin lepäämään. Ja jotkut työssäkäyvät ajattelevat, että kotiäidit makaavat persus homeessa sohvalla. Minusta perheissä voisi yleensä jo etukäteen miettiä, mitä kukakin lomaltaan haluaa. On ihan turha kiukutella mökillä, jos ei ole kysynyt perheen teineiltä, haluavatko he lähteä keskelle ei mitään ja sen vuoksi nyrpistelevät nokkaansa jokaiselle porkkanamaan kitkemiselle. Tai mennä varaamaan matka Bulgariaan just jalkapallon MM-kisojen aikana. Jos perheenjäsenten toiveet lomanviettotavasta ei osu yksiin, sitten voi pyytää kavereitaan tekemään niitä asioita, joita itse haluaa. Teinit tekevät sen luonnostaan, miksi se olisi aikuisille yhtään sen vaikeampaa?

Niinno, jos mä olisin halunnut tehdä kaikki perhejutut kokoonpanolla minä+lapset, niin olisin hankkinut ne lapsetkin yksin.
En yhtään tykkää että miehelle annetaan oikeus ulkoistaa itsensä perhejutuista. Mun mielestä parisuhde ja perhe toimii niin että laitetaan muiden tarpeet edelle aina välillä ja unohdetaan ne omat tarpeet siksi aikaa.
Jos ei tähän pysty, niin miksi hankkia perhettä ja parisuhdetta?

Tämä kommentti siis viesteihin "ei miehen oo pakko lähteä.." eikä ap:n parisuhteeseen josta ei tiedetä oikein mitään.

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu

Yhteistyössä