Jätä se ukko kotiin ja lähde. Ymmärrän kyllä, että olisi kivaa mennä koko perheenä tai miehen kanssa kaksin, mutta jos mies ei halua, on sulla tasan 2 vaihtoehtoa...mennä yksin tai jäädä kotisohvalle narisemaan.
Mä tykkään ihan hitokseen reissata kesällä lasten kanssa siellä sun täällä. Olen netistä selaillut lähipaikkakuntien kohteita, sekä kohteita junamatkan päässä. Mieheni kyllä tulee puolipakotettuna mukaan kun pyydän, mutta ei nauti reissaamisesta aivan yhtä paljon, kuin mitä minä. Joten osan reissuista teen ilman miestä. En edes pyydä häntä mukaan, vaan pakkaan lapset autoon ja reissaan.
Ja silloin, kun haluan reissata miehen kanssa kaksin, järjestän hälle yllätysreissun. Lapset hoitoon ja ei kun menoksi. Viimeksi käskin ukon autoon ja ilmoitin, että nyt mennään. Kun oltiin ajeltu 200 km, paljastin, että ei olla jäämässä suomeen. Eipä ukko siinä voinut alkaa inisemään, ettei lähde. Tai olisi ollut aika pitkä matka kävellä takaisin kotiin
Kylpylään, teltalle yms. saan ukon mukaan, kun muistutan häntä miten kivaa on nähdä se lasten ilo. Kovasti ollaan juteltu myös siitä, miten mieheni isä ei ole ollut perheen mukana silloin, kun mieheni oli lapsi...ja millainen olo miehelle on siitä jäänyt. Itse haluaa isänä osallistua enemmän. Vaikka se sitten välillä onkin jossakin määrin itsensä pakottamista, kun se ei aivan samalla tapaa luonnostaan tule noiden reissaamisien suhteen, kuin mitä joillakin muilla.
Eilen viimeksi mies lähti mukaamme, kun pyysin. Seuraavan reissun teemme huomenna, tai viimeistään ylihuomenna. Reissun kohde on vielä avoin, mutta onhan tässä aikaa pohtia. Miestä en ajatellut edes pyytää mukaan, vaan teen reissun lasten kanssa