lomautuksista ja ansiosidonnaisesta päivä rahasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhtä odottamista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhtä odottamista

Vieras
miehellä memi 2kk ennekuinsai ekat rahat liitosta, nyt on toiset vetämässä ja hakemuksen lähettämisestä on kaksi viikkoa, kuinka kauvan nyt saa odottaa niitä rahoja taasko 2kk , joku sanoi että parin viikon päästä tulee kun seuraava on lähetetty.

lue liiton sivuilta netistä.... meillä ainakin on saannut joka kerta varttua ja tosissaan nytkin meni taas 6vk. Sitten laitoin jo sähköpostia liitolle niin johan tuli rahat tille :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
lue liiton sivuilta netistä.... meillä ainakin on saannut joka kerta varttua ja tosissaan nytkin meni taas 6vk. Sitten laitoin jo sähköpostia liitolle niin johan tuli rahat tille :)

missäs liitossa olet?
eikä mihen metalliliiton sivuilta näe mitään koska päivärahat tulee. ensimmäisestä päiärahasta on että 8viikon jonot. jtakohakemuksista ei puhuta mitään?

riippuu varmaan aikapaljon liitosta kuinka pitkään joutuu odottamaan.
ite kun olin työttömänä niin silloin jos laitoit 4vkon työttömyys paprut liittoon maanantaina niin keskiviikkona oli samalla viikolla rahat tilillä.

eli kyseessä oli jatkohakemus.ei eka hakemus.

Nyt on vaan niiin tajuttoman paljon noita metalliliiton lomautettuja että, ei tule nykyään enään parissa päivässä, niinkun ennen. Käsittelyajat on pidentyneet joka liitossa... enkä tarkoita pelkästään ekaa lappua. Näin minulle liitosta sanottiin....

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Nyt on vaan niiin tajuttoman paljon noita metalliliiton lomautettuja että, ei tule nykyään enään parissa päivässä, niinkun ennen. Käsittelyajat on pidentyneet joka liitossa... enkä tarkoita pelkästään ekaa lappua. Näin minulle liitosta sanottiin....

ei näy tulevan parissa viikossakaan että kai tässä saa odottaa toiset pari viikkoa ellei enemmänkin. Mitenkähän sitä sais oman palkansa riittämään kaikkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Ihan järkkyä miten oletetaan että ihmiset selviytyy ilman tuloja kuukausitolkulla :(

On ihan järkkyä miten ihmiset elää kädestä suuhun, ettei paria kuukautta pärjää ilman tuloja.

No harvalla on sellaiset säästöt että useamman kuukauden pärjää ilman tuloja MISTÄÄN. Meillä esimerkiksi se tilanne, että mies lomautettuna kesäkuun loppuun asti (ja vieläkään ei tietoa milloin tulee seuraavan kerran rahaa, kohta 2 kk odoteltu). Mietippä paljonko sitä saa olla säästössä rahaa, että sinne asti selvittäisiin? No minä menin töihin, mutta ei minun tulot kata läheskään meidän menoja, mutta selvitään tästä jotenkin!

Ihan järkkyä miten oletetaan että ihmiset selviytyy ilman tuloja kuukausitolkulla :(

On ihan järkkyä miten ihmiset elää kädestä suuhun, ettei paria kuukautta pärjää ilman tuloja.

Niin valitettavasti ne laskut ei häviä minnekkään jos toisella ei ole mitään tuloja 2-3kk. Kaikilla ei ole valtavia säästöjä.

No harvalla on sellaiset säästöt että useamman kuukauden pärjää ilman tuloja MISTÄÄN. Meillä esimerkiksi se tilanne, että mies lomautettuna kesäkuun loppuun asti (ja vieläkään ei tietoa milloin tulee seuraavan kerran rahaa, kohta 2 kk odoteltu). Mietippä paljonko sitä saa olla säästössä rahaa, että sinne asti selvittäisiin? No minä menin töihin, mutta ei minun tulot kata läheskään meidän menoja, mutta selvitään tästä jotenkin!

Kannattaisiko sitä säästää silloin kun niitä tuloja on, ettei tarvitse rutista silloin kun huonot on housuissa???

Niin valitettavasti ne laskut ei häviä minnekkään jos toisella ei ole mitään tuloja 2-3kk. Kaikilla ei ole valtavia säästöjä.

Ei kai niitä "valtavia säästöjä" ole kun eletään kuin siat vatukossa.

Kannattaisiko sitä säästää silloin kun niitä tuloja on, ettei tarvitse rutista silloin kun huonot on housuissa???

Meillä oli muutama satanen säästössä mutta ei ne riitä montaa kuukautta.
Katsos, meillä on myös lapsia. Kaikesta ei voi edes säästää.
Kiitos empaattisuudestasi!

On yritetty säästää, valitettavasti paljon ei olla saatu kokoon kun säästöistä on jouduttu maksamaan lapsen kalliit lääkkeet ja sairauskulut, lääkkeen hinta yli 800 euroa kuukaudessa, maksukatto täyttyy mutta vuosittain tuon summan säästäminen jo on iso työ kun menoja sairauteen on muutenkin, lisäksi mm. apuvälineet, sairaalamaksut, poliklinikkamaksut ja muut. Valitettavasti tilanne on meillä tämä, elämiseenkin rahaa on tarvittu joten säästöön ei paljon ole jäänyt.

Liittoon kuuluminen on tietty turva, mutta niiden sääntöihin saisi tulla uudistus: aikaraja, jolloin hakemus on käsiteltävä. Tämä aika on toisille liian pitkä odotettavaksi!

Liittoon kuuluminen on tietty turva, mutta niiden sääntöihin saisi tulla uudistus: aikaraja, jolloin hakemus on käsiteltävä. Tämä aika on toisille liian pitkä odotettavaksi![/quote]

Ehdottomasti aikaraja asetettava, ihan älyttömäksi mennyt koko touhu.
Asialle on kohta pakko tehdä jotain.

Yhteistyössä