V
"vieras"
Vieras
Onko kenelläkään muulla ollut tällaista ja onko pelko mielestänne aiheellinen? Etenkin nyt loppuraskauden aikana olen pohtinut turvallisuuttani ulkona liikkuessa, pelkään että tulee joku hörhö vastaan tai että joutuisin vaikeaan tilanteeseen tai kohtaamaan väkivallan uhkaa. Vältän epämääräisen näköisiä tyyppejä enkä mene mielellään pimeään aikaan ollenkaan ulos, tulee kuitenkin olemaan muutama kurssipäivä jotka loppuvat iltayhdeksältä ja joudun kävelemään sieltä bussipysäkille ja bussilla kotiin noin myöhään aikaan.
Aiemmin en olisi pelännyt tällaista, olen ollut hyväkuntoinen ja nopea juoksemaan sekä pitänyt hälytintä mukana mutta nyt kun ei voi juosta vaan lyllertää eteenpäin ja haluaa suojella itseään sekä lastaan, on jotenkin avuton olo kun tietää ettei pystyisikään puolustautumaan kuten tavallisesti. Ei ole autoa jotta pääsisi ovelta ovelle. Mitään keinoja miten pelkoa voisi lievittää, turvallisuusvinkkejä, onko ihan aiheeton pelko joka menee liian pitkälle, pitäisikö vaan olla ajattelematta tällaisia?
Aiemmin en olisi pelännyt tällaista, olen ollut hyväkuntoinen ja nopea juoksemaan sekä pitänyt hälytintä mukana mutta nyt kun ei voi juosta vaan lyllertää eteenpäin ja haluaa suojella itseään sekä lastaan, on jotenkin avuton olo kun tietää ettei pystyisikään puolustautumaan kuten tavallisesti. Ei ole autoa jotta pääsisi ovelta ovelle. Mitään keinoja miten pelkoa voisi lievittää, turvallisuusvinkkejä, onko ihan aiheeton pelko joka menee liian pitkälle, pitäisikö vaan olla ajattelematta tällaisia?