Loppuuko maito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä

Vieras
Olen täysimettänyt 3kk ikäistä koko ajan, vain kerran saanut maitoa lääkärireissuni ajan pullosta.
Nyt tuntuu että rinnat ovat ihan tyhjät. Aamullakin jos sattuu että vauva on nukkunut esim 5h heräämättä, rinnat ovat ihan lötköt, vaikka ennen ovat olleet selvästi maitoa täynnä.
Ja nyt on sitten alkanut itkut, syö rintaa normaalisti, lopettaa jossain vaiheessa ja alkaa itku. Epäilin että nälkäänsä itkee, tarjosin rintaa, ei kelvannut. Veti sitten korviketta 80ml kovalla tahdilla ja rauhottui nukkumaan.

Eipä siinä, kasvaahan ne korvikkellakin, enkä koe imetystä niin tärkeänä, kunhan kyselen. Aiemmat lapset ovat olleet korvikevauvoja, ensimmäisestä ei maito noussut ikinä ja toinen ei huolinut rintaa. Lypsin muutamia viikkoja mutta eihän se riittänyt ja maidontulo lakkasi.

Se on se tiheäimu noihin aikoihin käsillä,avauva tilaa itselleen lisää sapuskaa.Eikä sitä tule lisää jos vauva ei ime rintaa,näin kehosi tuottaa lisää maitoa.Ei hetkessä.
Ja joka kerta kun tarjoata korviksetta sinun pitäisi lypsää kuitenkin rinnoistasi maitoa.Muuten keho huomaa vains en et jaahas syöttöväli pidentynyt,ei se tiedä et annat korviksetta.

Pumppaaminen ei vaan ekrro mitään todellisesta määräst äminkä vauva saa. Ja maidontulo kun tasaantuu niin rinanttuntuu pehmeilä/lötköiltä tms,mutta kun vauva alkaa imeä niin kyllä sieltä maitoa tulee.

Runsaasti juomista itselle. Itse ainakin huomaan välillä juovani liian vähän/vääriä juomia(kofeeinipitoisia jotka poistaa ennestään nestettä) ja sit tuntuu tulevan nihkeämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Koita pumppaa ja kato paljon tulee? Mulla loppu just tolleen maidon tulo ja koitin KAIKKI MAHDOLLISET imetystukisivuston keinot, mutta eipä vaan noussut enää!

Pumppaaminen ei kerro yhtään mitään.
Itselläni ei tullut kuin 10ml pumpulla,lypsämällä 250ml.

Lypsämällä olen aina saanut ihan hyvin maitoa aikaan. En tiedä miten nyt sitten.
Juon todella paljon ihan vain vettä, en harrasta limsoja tai kahveja tms. Mutta joka välissä huikkaan sen lasillisen naamaan.

Jokin aika sitten taisi olla tiheänimunkausi, vauva oli neljä päivää rinnalla koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lypsämällä olen aina saanut ihan hyvin maitoa aikaan. En tiedä miten nyt sitten.
Juon todella paljon ihan vain vettä, en harrasta limsoja tai kahveja tms. Mutta joka välissä huikkaan sen lasillisen naamaan.

Jokin aika sitten taisi olla tiheänimunkausi, vauva oli neljä päivää rinnalla koko ajan.

Se voipi silti jatkua noin:)

Se että rinnat tuntuu tyhjiltä. ei kerro mitään. Kyl mula on ainakin 2-3kk jälkeen maidontulo tasaantunut niin ettei maitoa enää tunnu olevan valmiiksi rinnoissa. Suurin osa maidosta "valmistuu" vasta imemisen aikana. Syötätkö samalal syötöllä molemmsta rinoista vai vain toisesta?

Onko vauva tasan 3 kk vai jo lähempänä 4? Entä jos aloittaisit mieluummin kiinteät imetyksen lisäksi, jos tuntuu että pelkkä maito ei riitä?

Alkuperäinen kirjoittaja normaalia:

Se voipi silti jatkua noin:)

Niin. Harmi vaan ettei huoli rintaa kuin tietyn aikaa. Siinä vaiheessa tuntuu jo että koko rinta on vauvan suussa kun yrittää lupsuttaa viimeisetkin tipat. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Se että rinnat tuntuu tyhjiltä. ei kerro mitään. Kyl mula on ainakin 2-3kk jälkeen maidontulo tasaantunut niin ettei maitoa enää tunnu olevan valmiiksi rinnoissa. Suurin osa maidosta "valmistuu" vasta imemisen aikana. Syötätkö samalal syötöllä molemmsta rinoista vai vain toisesta?

Onko vauva tasan 3 kk vai jo lähempänä 4? Entä jos aloittaisit mieluummin kiinteät imetyksen lisäksi, jos tuntuu että pelkkä maito ei riitä?

3,5kk on ikää. Vielä en haluaisi alkaa kiinteillä värkkäämään.
Syötän aina kolme syöttöä toisesta rinnasta ja seuraavat kolme toisesta. Yöllä vähän miten sattuu.

Syötän aina kolme syöttöä toisesta rinnasta ja seuraavat kolme toisesta.

Miksi ihemessä näin? Entä jos koleilisit syöttää samalla kertaa molemmista. Seuraavalla syötöllä vaihdat sit aloitusrintaa.

Ei se lopu. Usko vaan. Iha totta.
Annat imeä aina kun vauva haluaa. Rauhoita itku ja tarjoa kohta uudestaan rintaa vaikkei vauva olisikaan sitä itse pyytänyt. Tai ota viereen köllimään ja tarjoa rintaa aina vähän päästä. Rinta ei ole yhtäkkiä tyhjä vaikka se siltä näyttääkin. Ja mitä "tyhjempi" rinta, sitä rasvaisempaa maitoa sieltä tulee. Itkut voi olla vaan jotain rintaraivareita, ei sitä ettei maitoa tulisi. Ja kovin nälkäinen lapsi ei rähise rinnalle, vaan keskittyy syömään sen vähäisenkin mitä sieltä tulee.

Jos olet noin upeasti 3 kk täysimettänyt, ei se maito voi sieltä yhtäkkiä loppua. Nyt vaan tiheää imetystä niin kohta on taas enemmän maitoa. Ja tosiaan, kun vauvan tarve ja maidon määrä vastaavat toisiaan, niin rinnat on aika "tavalliset" :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

3,5kk on ikää. Vielä en haluaisi alkaa kiinteillä värkkäämään.
Syötän aina kolme syöttöä toisesta rinnasta ja seuraavat kolme toisesta. Yöllä vähän miten sattuu.

Sori,mutta mikä ihmeen järki tässä nyt sitten on?
Ei se oo ihmekään jos sitä maitoa ei tunnu tulevan.

Vielä ehdit muuttaa rytmin.

Niin ja tosiaan vaihda rintaa tiheästi! vaikka usemman kerran yhdellä syötöllä. Sekin lisää maidon määrää. Tota mä en ymmärrä, että kolme syöttöä peräkkäin yhdestä? Siinähän tulee toiselle rinnalle pitkä väli... ja maitoa voi tosiaan tulla vähemmän kuin vauva tarvitsee

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Niin ja tosiaan vaihda rintaa tiheästi! vaikka usemman kerran yhdellä syötöllä. Sekin lisää maidon määrää. Tota mä en ymmärrä, että kolme syöttöä peräkkäin yhdestä? Siinähän tulee toiselle rinnalle pitkä väli... ja maitoa voi tosiaan tulla vähemmän kuin vauva tarvitsee

Näin neuvottiin että vauva saisi rasvaisempaa maitoa kun ei paino tahtonut nousta. Sen jälkeen kun näin aloin tekemään on paino noussut hienosti.