I
Itsekäs?
Vieras
Pitkäaikaiselle lievälle ahdistukselleni taisin vihdoinkin löytää syyn: avopuolisoni koira. Kohta puoli vuotta ollaan asuttu yhdessä, ja vähän kauemmin tunnettu, miehelläni oli jo tutustuessamme koira (amstaffi/pitbull tai joku...) joka ei alkuvaiheessa tuntunut minusta ylipääsemättömältä esteeltä, vaikken itse koiraa koskaan ottaisikaan. Mutta nyt... Olen huomannut, että en vain jaksa olla kiinnostunut siitä, en koirista yleensäkään, hoidan kyllä koiraa, annan ruokaa, käytän pihalla ym, mutta mitään kiinnostusta minulla ei ole sen kanssa leikkiä tai leperrellä, se ei vaan ole tyylini. Tästä joskus ollutkin meillä tappelua, kun en kuulemma edes yritä. Mutta kun minä en sitä koiraa ole valinnut, minua joskus todella raivostuttaa tyyli millä koiraa ja ihmistä verrataan toisiinsa! Ja tästä pääsemmekin sitten asioita mutkistavaan seikkaan...eli minulla itselläni on kohta neljävuotias poika, ja mieheni tulee hänen kanssaan hyvin toimeen. Mutta: Tietenkään en vaadi häneltä mitään mitä hän ei luonnostaan tee poikani kanssa, koska tilanne on se, että mieheni vertaa lapsen ja koiran kanssa olemista ihan täysin, mielestäni koira on kuitenkin "harrastus", ei kukaan ota koiraa ellei ole kiinnostusta! Lapsi on ihminen, ei mikään "valinta"...
Viime aikoina olen ollut todella kireänä, varsinkin kun koira on aika iso ja voimakas ja vielä nuori, eli haukkuu sisällä, jyrsii ja särkee tavaroita, ja poikani kun on myöskin pieni, itkee ja pelkää aika usein jos koira haukkuu kovaa korvan juuressa tai ärhentelee (näyttää hampaita). Rakastan miestäni äärettömästi (eikä hän varmasti sama ihminen olisikaan ellei olisi koiraa) mutta vaikea on oppia välittämään jostakin mikä ei kiinnosta pätkääkään. Tiedän että loukkaan miestäni pahasti kun kerron hänelle miltä tuntuu, mutta oma mielenterveys menee nyt edelle, kyllähän hänkin on huomannut viime päivinä että kaikki ei ole ok...
Olisi kiva kuulla kokemuksia tai kommentteja (juuh tollo oon ehkä ollu=P), että onko tää juttu vaan mun pään sisällä, vaadinko liikaa vai olenko vaan päätynyt väärään suhteeseen... =(
Viime aikoina olen ollut todella kireänä, varsinkin kun koira on aika iso ja voimakas ja vielä nuori, eli haukkuu sisällä, jyrsii ja särkee tavaroita, ja poikani kun on myöskin pieni, itkee ja pelkää aika usein jos koira haukkuu kovaa korvan juuressa tai ärhentelee (näyttää hampaita). Rakastan miestäni äärettömästi (eikä hän varmasti sama ihminen olisikaan ellei olisi koiraa) mutta vaikea on oppia välittämään jostakin mikä ei kiinnosta pätkääkään. Tiedän että loukkaan miestäni pahasti kun kerron hänelle miltä tuntuu, mutta oma mielenterveys menee nyt edelle, kyllähän hänkin on huomannut viime päivinä että kaikki ei ole ok...
Olisi kiva kuulla kokemuksia tai kommentteja (juuh tollo oon ehkä ollu=P), että onko tää juttu vaan mun pään sisällä, vaadinko liikaa vai olenko vaan päätynyt väärään suhteeseen... =(