[/quote]
Siis ihan oikeasti älkää viitsikö rinnastaa koiraa ja ihmistä. Itse olen eläinrakas ja mulla on koiria ja arvostan jokaista elämää, mutta tällaiset tekstit saa ihmisen vaan kyyniseksi ja lietsomaan kaikenlaista vihaa. "Lapset ovat kalliimpia kuin koirat"- aivan naurettavaa tekstiä. Näin sitä ihminen kyllästää itsensä kyynisillä, kaunaisilla ja aggressiivisilla mielipiteillä, nostaa ihmisvihaa ja korottaa vain tiettyjä ihmisiä/eläimiä jopa/asioita toisten yläpuolelle. Ja no, nähdäänhän se mihin se ihmisviha saattaa johtaa.
Kas kun joistain ihmisistä voi tykätä ja joistain olla tykkäämättä. Eläimiä voi rakastaa syvästi ja välittää niistä. Ei ole kysymys mistään rinnastamisesta, koska ihminen on ihminen ja koira on koira. Kahden ihmisen välinen rakkaus on taatusti syvempää kuin ihmisen ja koiran.
Jos on ongelmia parisuhteessa koiran takia, ensiksi ne yritetään puhumalla selvittää, josko päästäisiin kompromissiin. Jos se ei onnistu, mielestäni suhteessa on jo vikaa. Viimeinen keino on mielestäni luopua joko parisuhteesta tai koirasta. Lapsen laittaminen adoptioon on todella mauton vitsi.
Edellisen eläinten ystävän kommentti on rakentava ja siinä samoja neuvoja kuin itse ehdottaisin, puhukaa,neuvotelkaa. Kaikki suhteethan rakentuvat kommunikaation ympärille.
[/quote]
Nojoo, ehkä vähän kärjistettyä mun alkuperäinen teksti, mutta seison silti joka sanan takana. Tämä on puhdasta realismia...ja kuten alussa totesin, niin MINÄ rinnastan koirat lapsiin. En usko että kovin moni muu tekee niin, koska valtaosa arvostaa ihmiselämää enemmän kuin koiranelämää. Eli tämä tarkoittaa sitä, että kukaan, myöskään sinä Mustikki, ei voi kertoa miten minä (tai kukaan muukaan) arvotan elämää. Tottakai kaikki yrittää julistaa omaa uskoaan/elämänkatsomustaan oikeaksi, mutta en usko, että "voittajaa" löytyy...
En rinnastanut koiraa ja ihmistä yleisesti, vaan nimenomaan koiraa ja lasta. Otetaan tilanne, jossa lapsen vanhemmat antavat hänet adoptoitavaksi kaksivuotiaana, lapsi oppii rakastamaan uusia vanhempiaan, eikä enää kaipaa edellisiä (tuskaisen alun jälkeen), kun lapsi on kasvanut aikuiseksi hän ei edes tunnistaisi alkuperäisiä vanhempiaan, jos he kävelisivät kadulla vastaan.
Jos koira annetaan nuorena pois, se reagoi samalla tavalla. Joten jos yritetään mitata rakkauden määrää lapsen ja vanhempien / koiran ja omistajien välillä lapsen ja koiran näkövinkkelistä, niin uskon että päädytään aika samaan tulokseen.
Miksi pieni lapsi rakastaa vanhempiaan? siksi, koska saa heiltä rakkautta, hellyyttä ravintoa...ja tiedät varmaan mitä seuraavaksi aion kirjoittaa

miksi koira rakastaa omistajiaan?