Loukkaannuinko turhasta? Mies teki törkeän tempun mulle ja mulla on paha olla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Itkupilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Itkupilli"

Vieras
Olen tapaillu keväästä lähtien erästä miestä. Kesällä olemme viettänet tiiviisti aikaa yhdessä. Meillä on kummallakin lapsi ja olemme tehneet paljon kaikkea kivaa koko porukalla. Mökkeilyä, huvipuistoja jne.
Miehen kanssa olemme olleet paljon myös kahdestaan. Eipä tässä viimeisen kahden kuukauden aikana montaa yötä olla erillään nukuttu.
Tunteistakin ollaan puhuttu. Mies on 40v ja minä 26v. Olen kysynyt mm. mitä mieltä on ikäerosta ja vastauksista päätellen on pitänyt mua tavallaan ihan jo naisystävänään.
Mä olen esitellyt miehen parille ystävälleni. Mies on esitellyt mut siskolleen.

Mies täytti hiljattain 40v. Olen kysynyt useammin, kuin kerran, aikooko pitää juhlia. On aina vastannut, ettei halua mitään juhlia ja haluaa olla vain rauhassa.
Olen sitten ehdottanut, juhlittaisiinko kahdestaan. Miehelle sopi. Annoin vaihtoehtoja ja mies sanoi, että kylpylä kuulostaisi kivalta. Lupasin järkätä sitten kylpyläreissun.
Vielä lähempänä synttäripäivää muistuttelin ja varmistin viikonlopun.

Halusin varata yllärinä sviitin kylpylästä ja järjestää pientä kivaa. Oli tarkoitus yllättää mies.

Loppuviikosta laitoin miehelle viestin, että muistaahan sitten, että viikonlopuksi on suunnitelmia ;)
Vastaus oli "noh "Pete" ja "Sirpa" on kai järkännyt mulle jokku bileet". No loukkaannuin jo vähän siitä, että mies ei aiokaan pitää meidän suunnitelmasta kiinni.
Ajattelin, että ok, jos toiset kerta järkkää. Bileet olisi miehen ja tämän siskon yhteisellä mökillä. Pidin itsestään selvänä, että mäkin olen menossa. Mies antoi ymmärtää, että minä en tule.
Lauantaina vielä varmistelin asiaa ja vihjailin, mutta mies sanoi jotakin " jooh no tää viikonloppu mulla nyt menee siellä mökillä niiden kans".
Ei ollut edes pahoillaan mistään. Omalle mökilleen mies olisi voinut ilman muiden lupia mut pyytää ja tuskin sen kavereilla olisi mua vastaan mitään ollut.

Mies ei halunnut minua mukaan.

Miksi?

Olette olleet yhdessä jo noin kauan, mitä se sitten onkaan, niin kysy suoraan ja sano miehelle, että miltä sinusta tuntuu. Ei siitä ikinä tule mitään, vaan jäätte ajelehtimaan, jos et saa suutasi auki. Miehellä on ilmeisesti sama vika. Puhu silti suht neutraalisti. Ei itkupotkuraivareita, mutta ei kylmyyttäkään. Ja ei saa syyllistää. Voi olla joku looginen syy miehen käytökseen.

No sä et vaan ole sille tarpeeksi tärkeä eikä se ole suhun rakastunut. Ehkä haluaa ottaa etäisyyttä. Ikäero on aika järkyttävä ja ehkä mies kokee ettet ole samalla tasolla jutuissa. Olet sille ikäänkuin sellainen kiva hetken seuralainen kunnes hän löytää jonkun ikäisensä vakavassa mielessä.

Ehkäpä sitten niin.. Voi että :( Olen täysi urpo.
Tottakai otan miehen kanssa puheeksi asian. Kasaan vain ensin itseäni, etten tosiaan sorru mihinkään itkupotkuraivareihin.

Ja miten voi olla että on "tavallaa naisystävä"???! Sitä joko on tai ei ole. ja jos mies ei edes tuota kykene sanomaan mikä nainen hänelle on niin kannattaa unohtaa koko tyyppi. Olet vain hetken ilo sille.

Vastaukset olleet siis "no maailman ihanin nainen nyt sattuu olemaan sinä"
"No me nyt ollaan sen ikäisiä kun ollaan ja ei se nyt tässä vaiheessa enää paljon paina, kun oot siinä ja pois en sua päästä" yms

Ehkä mies halusi vain viettää viikonlopun oman ikäluokkansa seurassa ja vähän "nollata", eikä välttämättä halua vielä tässä vaiheessa, että näet häntä siinä tilanteessa. Ehkä hän ei osaa vielä rentoutua täysin seurassasi ja sulattelee vielä tuota ikäerojuttua?

Jos mulle järjestäisi ystävä/perhepiiri 40-vuotisjuhlat, menisin kyllä tietysti niihin enkä lähtisi melko uuden kumppanin kanssa kahdestaan johonkin. Tuo on siis täysin ymmärrettävää. Ja voi olla, etten haluaisi uutta kumppania mukaan sinne, jos haluaisin edetä suhteessa hitaasti. Vaikeahan tuo asia on toiselle esittää, toisaalta anteeksipyytely voisi pahentaa tilannetta. Sinuna antaisin jutun olla ja tarkkailisin muuten, miten teidän juttunne etenee. Lastenkin takia varovaisuus on mun mielestä ihan ok tuossa vaiheessa, ja seuralaisen vieminen noinkin intiimiin tilaisuuteen on joillekin Iso Juttu.

[QUOTE="Itkupilli";28919440]Ehkäpä sitten niin.. Voi että :( Olen täysi urpo.
Tottakai otan miehen kanssa puheeksi asian. Kasaan vain ensin itseäni, etten tosiaan sorru mihinkään itkupotkuraivareihin.[/QUOTE]
Mutta älä nyt. Anna miehen olla hetki rauhassa kun sitä tuntuu kaipaavan. Ei yksillä illanistujaisilla oikeasti ole merkitystä. Veikkaan, että tuo tiivistynyt suhde mietityttää miestä. Omhan siinä puremista tuossa ikäerossa ja muutenkin voi olla. Anna tilanteen mennä muuten painollaan ja kun mies on saanut synttärit ja muut mielestään, niin keskustelkaa sitten.

Mutta me oltiin sovittu. Mä olin varannut kaiken. Mies ei toki varmaan tajunnut edes, että olen ihan konkreettisesti varannut jotakin. Enkä edes halua sanoa. Nolottaisi liikaa.
Tällä hetkellä tunnen itseni lähinnä idiootiksi.

No sä et vaan ole sille tarpeeksi tärkeä eikä se ole suhun rakastunut. Ehkä haluaa ottaa etäisyyttä. Ikäero on aika järkyttävä ja ehkä mies kokee ettet ole samalla tasolla jutuissa. Olet sille ikäänkuin sellainen kiva hetken seuralainen kunnes hän löytää jonkun ikäisensä vakavassa mielessä.
:laugh:

Miehenä voin sanoa että nämä ovat niitä tyypillisiä naisten täysin ylilyötyjä "jätä se sika" - hevonpaskatulkintoja. Kaikella toiminnalla halutaan aina vaikka väkisin nähdä joku käsittämättömän fundamentaali ja syvällinen merkitys vaikka mitä todennäköisimmin tässäkään tapauksessa sellaista ei ole.

Mies vain halusi viettää aikaa välillä muussakin seurassa. Ap sanoi että ovat olleet tiiviisti kahdestaan koko ajan niin en ihmettele yhtään että välillä mies haluaa olla muussakin seurassa ja jos kerta ystävänsä ovat nimenomaan hänelle synttärit järjestäneet niin tuskin hän välttämättä sinne kaipaa omaa naisystävää kuherteluseuraksi kun sen kanssa on saanut olla yötä päivää tarpeeksi muutenkin.

Toivon että vaikka ap nainen itse onkin niin jättää tuon lainaamani tapaiset "analyysit" ja elämänohjeet ihan omaan arvoonsa ja yrittää edes ajatella realistisesti eikä pelkästään naisellisten tunteiden kautta.

Mutta miten sille maailman ihanimmalle naiselle sitten voi tehdä noin törkeästi että antaa varata kylpyläloman ja sitten ei vaivaudu edes sanomaan että ei haluakaan mennä vaan on jo menossa muiden kanssa mökille! Minusta tuo oli todella törkeää siltä mieheltä ja mä luulenkin että ap on niin kiltti luonteeltaan ettei tajua sitä kun joku käyttää hyväksi :( Umpirakastunut mies joka olisi valmis sitoutumaan, käyttäytyisi kyllä ihan toisin.

En osaa sanoa mitä miehen pääs liikuu ja vaikea arvailla. Mulle on käyny samal taval ( vaik ei ollu ikäeroa ) exän kanssa kun oltiin avoliitossa, et halusin järjestää synttärit, mut sit "kaverit" tuli aina kuvioihin ja ne järjesti synttärit. Sama homma nykyisen ukon kanssa kun täytti 30v. En ollut ees hänen ja poikien synttäri-illassa. Kahvit tosin juotiin sitten ennen juhlia miehen vanhempien luona. Mutta kyllä se tuntuu pahalta. Me ihmiset ollaan erilaisia. Mä pidän sitä itsestään selvänä et pariskunta juhlii samoissa juhlissa pyöreitä tms. Ja muutenkin haluan et tehtäisiin juttuja enemmän yhdessä. Toiset ihmiset ovat sit tällaisia et ne haluaa et on omia juttuja. Se onkin ihan hyvä juttelun aihe ylipäätänsä et missä suhteessa kaipaa omaa tilaa ja missä suhteessa aikaa yhdessä.. Itse en tiedä löydänkö ratkaisua oman parisuhteeni tilanteeseen, kun tosiaan kaipaisin aktiivista miestä, joka haluaisi tehdä kivoja juttuja yhdessä. Tuntuu et arki vaan jaetaan, mutta juhlat juhlitaan aina erikseen :(

[QUOTE="Itkupilli";28919448]Mutta me oltiin sovittu. Mä olin varannut kaiken. Mies ei toki varmaan tajunnut edes, että olen ihan konkreettisesti varannut jotakin. Enkä edes halua sanoa. Nolottaisi liikaa.
Tällä hetkellä tunnen itseni lähinnä idiootiksi.[/QUOTE]Jos tässä jotain syytä ja ongelmaa haluaa nähdä niin se on kommunikointi teidän välillänne. Naiselle saattaa olla joku asia omasta mielestään itsestäänselvää mutta miehelle se ei ole ellei sitä väännetä rautalangasta. Pelkät suunnittelut ja juttelut eivät miehen mielestä välttämättä tarkoita että asioista on sovittu ja varaukset tehty. Rivien välistä voisin lukea että tässä ei ole kommunikointi pelannut ja asioista ei ole ihan oikeasti sovittu.

:laugh:

Miehenä voin sanoa että nämä ovat niitä tyypillisiä naisten täysin ylilyötyjä "jätä se sika" - hevonpaskatulkintoja. Kaikella toiminnalla halutaan aina vaikka väkisin nähdä joku käsittämättömän fundamentaali ja syvällinen merkitys vaikka mitä todennäköisimmin tässäkään tapauksessa sellaista ei ole.

Mies vain halusi viettää aikaa välillä muussakin seurassa. Ap sanoi että ovat olleet tiiviisti kahdestaan koko ajan niin en ihmettele yhtään että välillä mies haluaa olla muussakin seurassa ja jos kerta ystävänsä ovat nimenomaan hänelle synttärit järjestäneet niin tuskin hän välttämättä sinne kaipaa omaa naisystävää kuherteluseuraksi kun sen kanssa on saanut olla yötä päivää tarpeeksi muutenkin.

Toivon että vaikka ap nainen itse onkin niin jättää tuon lainaamani tapaiset "analyysit" ja elämänohjeet ihan omaan arvoonsa ja yrittää edes ajatella realistisesti eikä pelkästään naisellisten tunteiden kautta.

Tottakai voi haluta olla välillä muussa seurassa. Mutta onhan se kummallista että ensin antaa naisen järkätä kylpyläreissun kun ei välitä viettää synttäreitä. Sitten kun reissu on varattu, mies muuttaakin mieltään ja tuosta vaan ylimalkaisesti toteaa olevansakin muualla silloin muiden ihmisten kanssa. Aika koleaa ja kiittämätöntä kohtelua naista kohtaan? Ja sellaisia miehiä kannattaa muutenkin välttää joiden seuraan et ole tervetullut kaveriporukkaan.

Ehkä sä "vieras mies" olet itse yhtä tökerö etkä nää mitään vikaa sen takia.

Loukkaavaahan tuo on ettei sitten perutun reissun jälkeen kelpaa edes synttäriseurueeseen mukaan vaikka ollaan jaariteltu maailman ihanimmasta naisesta josta ei halua päästää irti.

ja mun mielestä ei siis voi kukaan ulkopuolinen tehdä nyt tilanteesta tai miehen ajatuksista päätelmää ettet olisi hänellä tärkeä. Hän on vain erilainen tai hänen arvonsa ovat erilaiset. Sitten onkin se vaikein tehtävä kuin miettiä mitkä ne omat arvot on, mitä elämältään haluaa ja se tärkein : rohkeus tehdä päätöksiä sen mukaan. Kannustan avoimeen keskusteluun miehesi kanssa. Aina se ei kuitenkaan auta. Ikäeronne on aika suuri ja voi aiheuttaa ongelmia.. mutta ei välttämättä. Mutta voi olla että hän kokee jotain ikäkriisiä ja et voi olla hänen kanssaan "vertainen" tässä asiassa.

Ymmärrän, että miehen kaverit eivät voineet tietää, että miehellä oli suunnitelmia. Mies ei ehkä tajunnut, miten tärkeä juttu oli mulle ja toisaalta ei kehdannut sanoa kavereilleen ei, kun olivat kerta jo suunnitelleet.
Silti mulle tuli niin paha mieli siitä, ettei mies ollut edes harmissaan meidän suunnitelman mentyä mönkään, ei mitään pahoitteluita, ei mitään! Lähinnä pelkkä ilmoitus.

Tottakai voi haluta olla välillä muussa seurassa. Mutta onhan se kummallista että ensin antaa naisen järkätä kylpyläreissun kun ei välitä viettää synttäreitä. Sitten kun reissu on varattu, mies muuttaakin mieltään ja tuosta vaan ylimalkaisesti toteaa olevansakin muualla silloin muiden ihmisten kanssa. Aika koleaa ja kiittämätöntä kohtelua naista kohtaan? Ja sellaisia miehiä kannattaa muutenkin välttää joiden seuraan et ole tervetullut kaveriporukkaan.

Ehkä sä "vieras mies" olet itse yhtä tökerö etkä nää mitään vikaa sen takia.

Loukkaavaahan tuo on ettei sitten perutun reissun jälkeen kelpaa edes synttäriseurueeseen mukaan vaikka ollaan jaariteltu maailman ihanimmasta naisesta josta ei halua päästää irti.
Kannattaa muistaa että näillä tarinoilla on aina kaksi puolta ja tällä palstalla kuullaan aina se naisen silmien ja ajatusmaailman läpi kulkenut versio jossa aina poikkeuksetta mies on suuri pahantekijä ja nainen viaton uhri.

Varmasti tuossa tilanteessa mies olisi voinut hoitaa asian tyylikkäämmin. Mutta kuten sanoin, suurin ongelma lienee kommunikaatiossa molemmin puolin. Asioita ei pidä olettaa vaan niistä pitää kyetä kommunikoimaan niin että molemmat osapuolet ovat kartalla siitä missä mennään ja mitkä molempien odotukset ovat.

Pointtina oli aiemmissa kommenteissa se että miehet voivat välillä käyttäytyä naisen mielestä tökerösti, tunteettomasti ja ajattelemattomasti muttei se automaattisesti tarkoita sitä että mies ei välitä naisesta. Naiset vain tapaavat herkästi tulkita sen niin kuten näistä aiemmistakin kommenteista jo näkee.

En osaa sanoa mitä miehen pääs liikuu ja vaikea arvailla. Mulle on käyny samal taval ( vaik ei ollu ikäeroa ) exän kanssa kun oltiin avoliitossa, et halusin järjestää synttärit, mut sit "kaverit" tuli aina kuvioihin ja ne järjesti synttärit. Sama homma nykyisen ukon kanssa kun täytti 30v. En ollut ees hänen ja poikien synttäri-illassa. Kahvit tosin juotiin sitten ennen juhlia miehen vanhempien luona. Mutta kyllä se tuntuu pahalta. Me ihmiset ollaan erilaisia. Mä pidän sitä itsestään selvänä et pariskunta juhlii samoissa juhlissa pyöreitä tms. Ja muutenkin haluan et tehtäisiin juttuja enemmän yhdessä. Toiset ihmiset ovat sit tällaisia et ne haluaa et on omia juttuja. Se onkin ihan hyvä juttelun aihe ylipäätänsä et missä suhteessa kaipaa omaa tilaa ja missä suhteessa aikaa yhdessä.. Itse en tiedä löydänkö ratkaisua oman parisuhteeni tilanteeseen, kun tosiaan kaipaisin aktiivista miestä, joka haluaisi tehdä kivoja juttuja yhdessä. Tuntuu et arki vaan jaetaan, mutta juhlat juhlitaan aina erikseen :(

No mutta tuohan on eri asia. Ap on tapaillut miestä muutaman kuukauden. Kyllä mä ymmärrän, että se vituttaa, jos on ehtinyt jo varata kaiken, mutta ymmärrän kyllä miestäkin jos se haluaa a) viettää synttäreitä kaveriporukalla eikä b) ottaa tuoretta naisystävää mukaan.

[QUOTE="Itkupilli";28919448]Mutta me oltiin sovittu. Mä olin varannut kaiken. Mies ei toki varmaan tajunnut edes, että olen ihan konkreettisesti varannut jotakin. Enkä edes halua sanoa. Nolottaisi liikaa.
Tällä hetkellä tunnen itseni lähinnä idiootiksi.[/QUOTE]

Mun mielestä sun kannattaa ehdottomasti kertoa että olit varannut kaiken, sviiteistä lähtien. Ei sitä tarvitse marttyyrimaisesti kertoa mutta ainakin mies tajuaa miten paljon olit tehnyt hänen hyväkseen ja mistä jää nyt paitsi. Ja jos sillä yhtään on tunteita tai tilannetajua sua kohtaan, niin sitä hävettää!

Mä olen todella herkkä luonteeltani ja tiedän loukkaantuvani helposti.
Mä en jotenkin itse ymmärrä, että joku leikkisi toisen tunteilla. Mä itse pyrin tunteissani aina yltiörehellisyyteen.
Mulle esim. seksi merkitsee sitä, että silloin on jo tunteita. Se, että otetaan lapset mukaan kuvioon ja halaillaan lasten aika a yms, on taas yksi askel eteenpäin.

Mäkin ymmärrän paljon, jos asiat edes selittäisi.

Kai mä vaan olen tyhmä.

Yhteistyössä