Loukkaannuinko turhasta? Mies teki törkeän tempun mulle ja mulla on paha olla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Itkupilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Itkupilli";28919457]Ymmärrän, että miehen kaverit eivät voineet tietää, että miehellä oli suunnitelmia. Mies ei ehkä tajunnut, miten tärkeä juttu oli mulle ja toisaalta ei kehdannut sanoa kavereilleen ei, kun olivat kerta jo suunnitelleet.
Silti mulle tuli niin paha mieli siitä, ettei mies ollut edes harmissaan meidän suunnitelman mentyä mönkään, ei mitään pahoitteluita, ei mitään! Lähinnä pelkkä ilmoitus.[/QUOTE]

Niin, haluatko miehen joka ei kehtaa sanoa kavereilleen ei mutta muka tärkeimmälle ihmiselle eli sinulle (jos olettaa että olisi täysillä suhun panostamassa) voikin sitten sanoa ei? Kaveriloojaalius joka jyrää parisuhteen, on tietynlaisten miesten ongelma. Jos haluaa hävitä aina kavereille ja olla sitten se varaihminen, niin sittenhän ongelmaa ei ole.
Edelleenkään en ymmärrä sitä että vaikka ei sinne kylpylään halunnutkaan sitten lähteä niin miksei "naisystävä" saanut tulla osalliseksi hänen tärkeistä juhlistaan?

[QUOTE="Mies";28919470]Minkä näköinen olet? Mikä olet koulukseltasi? Minkä näköinen mies on ja mikä koulutukseltaan? En sano, miksi kysyn, etten johdattele liikaa.[/QUOTE]

Mä olen käynyt AMK:n ja mies yliopiston. Mun mielestä mies on komea, ikäistään nuoremman näköinen, pukeutuu kivasti, sporttinen.

Mua luulaan yleensä nuoremmaksi 17-20 vuotiaaksi. Mulla on tosi pitkä vaalea paksu tukka, joka varmaan nuorentaa ja tyttömäiset kasvot? Kyllä mä yleisen mittapuun mukaan varmasti sievä olen.

Kuis?

Jos olisitte olleet ihan eri tasoisia, olisi ollut selitys. Mutta ihan samalla viivalla lienette.

Olen itse 40v mies. Jos näytätkin vielö nuoremmalta. En osaa sanoa miksi, mutta mun olisi ainakin vaikea esitellä joku nuori näpsäkkä blondi kavereille ihan tosimielessä.

Neuvoin sinua tuossa aikaisemmin, mutta tarkennan vielä, että yhtenä lipsahduksena ja tapahtumana, oli syy mikä tahansa, niin asia menee, mutta huomioi muitakin juttuja eli jos kuvio aina toistuu ja mikään ei mene eteenpäin, niin siitä pitää vetää johtopäätöksiä. Eli loukkaantua saat, mutta katsot tilanteen nyt silti varovaisesti äläkä yhdestä kerrasta päättele vielä mitään. Mieti muutenkin miten huomioi sinua.

[QUOTE="Itkupilli";28919468]Mä olen todella herkkä luonteeltani ja tiedän loukkaantuvani helposti.
Mä en jotenkin itse ymmärrä, että joku leikkisi toisen tunteilla. Mä itse pyrin tunteissani aina yltiörehellisyyteen.
Mulle esim. seksi merkitsee sitä, että silloin on jo tunteita. Se, että otetaan lapset mukaan kuvioon ja halaillaan lasten aika a yms, on taas yksi askel eteenpäin.

Mäkin ymmärrän paljon, jos asiat edes selittäisi.

Kai mä vaan olen tyhmä.[/QUOTE]

Älähän nyt.
Kyllä mä ymmärrän, olisin sun iässäsi reagoinut ihan samalla tavalla. Nyt nelikymppisenä naisena olen jo oppinut ymmärtämään miehiä pikkuriikkisen verran. Musta tuossa teidän tilanteessa mättää ainoastaan se, että mies ei tarjonnut selitystä (helppo sanoa, mutta miten hänen olisi pitänyt asia esittää?), ja sinä olisit voinut todeta reippaasti, että täytyy sitten perua varaukset, kun ehdin jo buukata sviitin jne.
Siitä ei kannata tehdä mitään tulkintoja, että mies lähti juhliinsa ilman sinua. Oikeasti. Oli seksiä tai ei, teidän suhde on vielä alkuvaiheessa.

Jos olet sopinut, että menet Pirkon kanssa lauantaina shoppailemaan, mutta lauantai aamuna Maija soittaakin sulle, että lähdetkö keilaamaan.
Onko oikein tehdä Pirkolle oharit jo sovitusta shoppailupäivästä ja mennäkin Maijan kanssa keilaamaan? Lieventäisikö tilannetta, jos pyytäisi pirkon mukaan?
Tai edes pahoittelisi pirkolle ja lupaisi mennä toisena päivänä?
Olisiko kaikkein reiluinta ollut mennä pirkon kanssa, kun niin on sovittu? Ja sovittu keilaus seuraavalle viikonlopulle?

Alkuvaiheessa ollaan ja mistään naimisiin menosta ei tietenkään olla vielä puhuttu. Se on ok, että ajan kanssa toinen toteaa, että toinen nyt ei vain ole se oikea ja ei yksinkertaisesti koe, että jutusta tulisi mitään.

Mutta sen koen todella loukkaavana, jos alun alkaenkaan mies ei ole tapaillut mua millään tavalla tosissaan.

miksei "naisystävä" saanut tulla osalliseksi hänen tärkeistä juhlistaan?

No saattaahan siellä olla paikalla hänen toisia vakihoitoja, sellaisia joille tälläinen toiminta on ihan ok mutta ap sen verran tiukkapipoinen ettei lähtisi mihinkään kolmenkimppaan.

Tai sitten vaan istuu siellä iltaa kahdestaan sen "Maken" kanssa vai kuka se oli..

ensinnäki teiän ikero ei ole järkky.mulla ja miehellä 11v ikäeroa voisin olla mieheni kanssa vaikka olisikin tuo14v eroa. sitten asiaan kerro miehelle suoraan että varasit kunnon loman nyt harmittaa,voit myös kertoa että harmittaa ettet päässyt ukon mmukaan mutta sano myös että ymmärrät että kaipaa omaa aikaa. tuskin tässä on muusta kyse kun siitä että se ukkos nyt ei vaan tajunnut oikeen tilannetta koska sinä et ole saanut suuta auki-

Jos tässä jotain syytä ja ongelmaa haluaa nähdä niin se on kommunikointi teidän välillänne. Naiselle saattaa olla joku asia omasta mielestään itsestäänselvää mutta miehelle se ei ole ellei sitä väännetä rautalangasta. Pelkät suunnittelut ja juttelut eivät miehen mielestä välttämättä tarkoita että asioista on sovittu ja varaukset tehty. Rivien välistä voisin lukea että tässä ei ole kommunikointi pelannut ja asioista ei ole ihan oikeasti sovittu.

Mulle tuli heti ihan sama mieleen. Onkohan ap oikeasti sanonut miehelle, että hän ON VARANNUT hotellihuoneen yms. juttuja. Jos olisi, tuskin mies olisi noin tehnyt. Uskon että tässä syy on kommunikaatiokatkos.

[QUOTE="Itkupilli";28919428]

Halusin varata yllärinä sviitin kylpylästä ja järjestää pientä kivaa. Oli tarkoitus yllättää mies.

Miksi?[/QUOTE]

No niin, miehen olisi siis pitänyt olla ajatustenlukija? Milläs sitä kieltäytyy kavereiden järjestelyistä, jos ei tiedä että olet jo varannut sviitit ym. Ilmeisesti puhuit koko ajan vain "suunnitelmista"? Varaus on aika paljon enemmän kuin pelkkä suunnitelma.

Tökeröä mieheltä kyllä. Kannattaa kyllä asiasta mainita suoraan, että sua harmittaa kun olitte tosta kylpyläreissusta sopineet. Tollasten "pikkujuttujen" kun antaa kasaantua niin purkautuu sitten joskus vuosien päästä karmeella raivolla. Muutenkin mies ei voi oppia sua tuntemaan ja ottamaan tunteitasi huomioon, jos et kerro mikä sua harmittaa.

Meillä miehen kanssa suunnilleen saman verran ikäeroa ja kummallakin lapsi. Miehen synttärit olivat kaks kuukautta tapaamisestamme ja miehelle oli itsestäänselvää että myös minä tulen mukaan. Mulle oli kanssa itsestäänselvää etten kiehnää miehessä kiinni ja odota spesiaalihuomiota, kun mies näkee kavereitaan. Pointti varmaan se, että omalla kohdallani kaikki suhteet ovat olleet alusta alkaen ns. "vakavia" ja olisin loukkaantunut jos mies olisi sanonut että haluaa viettää synttäreitään ainoastaan kavereiden seurassa. Kavereitaan saa tietysti nähdä muutoin milloin huvittaa ilman mua.

Puhukaa asiasta. Muutenhan toi mitä teillä on kuulostaa oikein kivalta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28919596:
niille miehille kannattaa sanoa suoraan, mitä on suunnitellut.

Eli miehelle ei voi järjestää mitään mukavaa yllätystä, koska sen on tiedettävä asia etukäteen. Just.

Ap, sun mieheltä puuttuu tunneäly.

Mutta miten sille maailman ihanimmalle naiselle sitten voi tehdä noin törkeästi että antaa varata kylpyläloman ja sitten ei vaivaudu edes sanomaan että ei haluakaan mennä vaan on jo menossa muiden kanssa mökille! Minusta tuo oli todella törkeää siltä mieheltä ja mä luulenkin että ap on niin kiltti luonteeltaan ettei tajua sitä kun joku käyttää hyväksi :( Umpirakastunut mies joka olisi valmis sitoutumaan, käyttäytyisi kyllä ihan toisin.

Jep. Näin minäkin ajattelen. Mies tiesi, että olet järjestämässä yhteistä kylpylälomaa. On aika sikamaista mieheltä, että meneekin viettämään bileitä kavereittensa kanssa. Ei noin kohdella naista, joka on todella tärkeä.

tyypillinen kaksplus mamma:
Parisuhde= roikkua kokoajan toisessa kiinni tai loukkaanutaan jos toinen haluaa hetken "vapaata" ja mietitään vähintäänkin eroa

Tiedoksi "Vieraalle miehelle" joka nähtävästi vaihtoi nimimerkkiä: kyse on siitä, että oharien tekeminen on törkeää käytöstä. Ap ei tullut valittamaan tänne sitä,että mies haluaa viettää aikaa myös hänestä erillään vaan siitä, että mies teki oharit! Joillain on nähtävästi vaikeuksia luetunymmärtämisessä.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
:laugh:

Miehenä voin sanoa että nämä ovat niitä tyypillisiä naisten täysin ylilyötyjä "jätä se sika" - hevonpaskatulkintoja. Kaikella toiminnalla halutaan aina vaikka väkisin nähdä joku käsittämättömän fundamentaali ja syvällinen merkitys vaikka mitä todennäköisimmin tässäkään tapauksessa sellaista ei ole.

Mies vain halusi viettää aikaa välillä muussakin seurassa. Ap sanoi että ovat olleet tiiviisti kahdestaan koko ajan niin en ihmettele yhtään että välillä mies haluaa olla muussakin seurassa ja jos kerta ystävänsä ovat nimenomaan hänelle synttärit järjestäneet niin tuskin hän välttämättä sinne kaipaa omaa naisystävää kuherteluseuraksi kun sen kanssa on saanut olla yötä päivää tarpeeksi muutenkin.

Toivon että vaikka ap nainen itse onkin niin jättää tuon lainaamani tapaiset "analyysit" ja elämänohjeet ihan omaan arvoonsa ja yrittää edes ajatella realistisesti eikä pelkästään naisellisten tunteiden kautta.

Ei tuohon naisellisia tunteita tarvita jos mies ei halua mökille juhlimaan synttäreitään. Eri juttu jos ois vaikka pelkällä ukkoporukalla, mutta jos on muitakin pariskuntia niin miehen käytös tarkoittaa sitä ettei vaan kiinnosta seura tarpeeksi. Itse jatkaisin matkaa ja alkaisin kattelemaan muuta seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietintää;28919477:
Älähän nyt.
Kyllä mä ymmärrän, olisin sun iässäsi reagoinut ihan samalla tavalla. Nyt nelikymppisenä naisena olen jo oppinut ymmärtämään miehiä pikkuriikkisen verran. Musta tuossa teidän tilanteessa mättää ainoastaan se, että mies ei tarjonnut selitystä (helppo sanoa, mutta miten hänen olisi pitänyt asia esittää?), ja sinä olisit voinut todeta reippaasti, että täytyy sitten perua varaukset, kun ehdin jo buukata sviitin jne.
Siitä ei kannata tehdä mitään tulkintoja, että mies lähti juhliinsa ilman sinua. Oikeasti. Oli seksiä tai ei, teidän suhde on vielä alkuvaiheessa.

Höpöhöpö, mulla ikää 36 ja mies ois saanu lähtöpassit jos ois tuollaiset oharit tehnyt. Ei se ole mikään ikäkysymys vaan kyse on siitä, mitä kohtelua itselleen sallii.

tyypillinen kaksplus mamma:
Parisuhde= roikkua kokoajan toisessa kiinni tai loukkaanutaan jos toinen haluaa hetken "vapaata" ja mietitään vähintäänkin eroa

Tyypillinen kuspäämiehen vaimo, selittelemässä itselleen miksi on ihan kiva kun mies viettää tärkeät juhlansa ja muut hetket muiden seurassa. Et taida olla miehen mielestä kovin hyvää seuraa kun muiden seura kiehtoo jopa nelikymppisillä enemmän..

Yhteistyössä