Loukkaannuinko tyhjästä? Toisten naisten ihannointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luitko minun kaikki viestit? Teillä varmaan kehutaan myös sitä omaa puolisoa? Onko terve esimerkki lapsille että omaapuolisoa ei sanota kauniiksi tai kehuta muutenkaan,mutta vieraita sitten kehutaan senkin edestä?
Harvassa pitkässä suhteessa muistetaan kehua toisiaan tarpeeksi usein, on sitten kyseessä ulkonäön tai minkä muun asian tahansa kehuminen. Se unohtuu helposti keneltä tahansa, joten aiheesta kannattaa silloin tällöin keskustella.

Luitko minun kaikki viestit? Teillä varmaan kehutaan myös sitä omaa puolisoa? Onko terve esimerkki lapsille että omaapuolisoa ei sanota kauniiksi tai kehuta muutenkaan,mutta vieraita sitten kehutaan senkin edestä?
Kannattaa todellakin hakeutua sinne parisuhdeterapiaan. Sinä olet nyt luonut itsellesi mörön tästä asiasta, ja miehestä on sinua kehunut (mainitsit aloitusviestissä) ja myös todennut, ettei oikein osaa sitä luontevasti sen enempää tehdä. Eli hakekaa yhdessä apua tuohon tarpeiden ja taitojen kohtaamattomuuteen.

Kannattaa todellakin hakeutua sinne parisuhdeterapiaan. Sinä olet nyt luonut itsellesi mörön tästä asiasta, ja miehestä on sinua kehunut (mainitsit aloitusviestissä) ja myös todennut, ettei oikein osaa sitä luontevasti sen enempää tehdä. Eli hakekaa yhdessä apua tuohon tarpeiden ja taitojen kohtaamattomuuteen.

Jaa... no onhan jokin perseellään, jos mies muistaa kehua kaikkia muita paitsi omaa vaimoaan.

Mies siis joskus kehunut muita naisia, yleensä huppelissa kavereiden puolisoita kavereille, kuinka hyvät vaimot ym. Joskus vahingossa kuulin kun kehui kaverille yhtä naista,ei tienny minun kuulevan. Nyt oli kehunut yhtä naista kauniiksi meidän lapselle, lapsi kertoi että isin mielestä se oli kaunis nainen, ja minulle tuli siitä pahamieli kieltämättä. Huono itsetunto, tiedän, ja eniten ehkä harmittaa se kun mies ei minua kehu koskaan, ei varmaan koskaan kauniiksi ole sanonut, joskus että no oothan hyvännäköinen ja pidän sua hyvännäköisenä kun oon asiasta itse sanonut ettei kehu. Ja muutenkin huomioi tosi vähän ja on sanonut ettei vaan osaa.. mutta miksi sitten muita naisia osaa kehua?

Ja toinen juttu.. tiedän että mies ihannoi ja pitää naisia nätteinä jotka pukeutuvat kukkamekkoihin ym. naisellisesti. Itsekkin pukeudun omasta mielestä naisellisesti mutta tyyli enemmän rock puoleinen,ja mekkoja en käytä. Pitäiskö mulla siis muuttaa omaa tyyliäni että olisin miehen silmissä kaunis?
Ne naiset mitä mies kehuu niin ovat minun vastakohtia mielestäni, ja sekin lyttää itsetuntoa :(

Onko se ok, että myös sinä kehut muiden miesten ulkonäköä lapsillesi ja ystävillenne?
Ehkä kannattaa kokeilla, jos et ole jo kokeillut?

Jaa... no onhan jokin perseellään, jos mies muistaa kehua kaikkia muita paitsi omaa vaimoaan.
Mutta aloittajahan sanoi, että on mies häntäkin hyvännäköiseksi jne. kutsunut, ja myös keskustellessa sanonut, ettei oikein luontevasti osaa sitä sen enempää tehdä. Ja eihän ongelmallinen kehuminen edes ollut jokapäiväistä, vaan satunnaista. Aloittaja vaan oli nyt vetänyt herneet nenään kun lapselle oli jonkun ulkonäköä kehunut. Tuohon liittyen, missään ei mainittu oliko kyse 4v vain 14v lapsesta, tuo ikäkin vaikuttaa asiaan ja sen moitittavuuteen.

Mutta aloittajahan sanoi, että on mies häntäkin hyvännäköiseksi jne. kutsunut, ja myös keskustellessa sanonut, ettei oikein luontevasti osaa sitä sen enempää tehdä. Ja eihän ongelmallinen kehuminen edes ollut jokapäiväistä, vaan satunnaista. Aloittaja vaan oli nyt vetänyt herneet nenään kun lapselle oli jonkun ulkonäköä kehunut. Tuohon liittyen, missään ei mainittu oliko kyse 4v vain 14v lapsesta, tuo ikäkin vaikuttaa asiaan ja sen moitittavuuteen.

Niin mies kehunut minua vain just näissä tilanteissa kun olen sanonut miten tuo loukkaa. Ja tosiaan vedin herneet just siitä että puhuu miten kaunis joku toinen nainen on