Loukkaantuisitko jos miehesi ei haluaisi pitää isyyslomaa ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hara

Vieras
Toisen lapsen laskettuaika on parin viikon päästä ja mies ilmoitti ettei aio pitää isyyslomaa ollenkaan. Ei kuulemma koe sitä tarpeelliseksi. Esikoinen on 2v ja kotihoidossa. Mä suutuin sitten miehelle koska musta isyysloma on sitä varten, no et isä voi tutustua lapseen, mutta myös et voi olla avuksi ensimmäisten viikkojen aikana kun äiti vielä toipuu synnytyksestä. Mutta mies voi kuulemma ihan hyvin viettää aikaa vauvan kanssa sitten illalla ja viikonloppuna ja hänestä mä en tule mitään apua tarvitsemaan.

Loukkaantuisin, mutta en osaa tuollaista tilannetta kuvitellakaan tapahtuvaksi. Tilaisin sitten ihan periaatteesta kodinhoitajan päiviksi meille sillä aikaa kun mies on töissä ja olisin sairaalassa ensin mahdollisimman pitkään.

Öö, en ...Ei meilläkään isäntä meinaa pitää ja ei mun mielestä tarvittekkaa...Aluks ei meinannu metästä lähtee ees synnytyksen takia mut nyt ehkä on vähän alkanu mieltään muuttaa...

Kyllä mä vetäisin kilarit, jos syynä olisi se ettei mies kokisi sitä tarpeelliseksi.

Mulle siitä miehestä kun on ihan uskomatoman suuri apua ja mä kokisin siis tarpeelliseksi sen, että mies olisi kotona auttamassa mua alkuun jne. Ja toki miehellä pitäisi olla mielestäni omaan lapseensa senverran kiinnistusta että hän haluaisi kotona olla kun kerran siihen tarjotaan mahdollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja hara:
Toisen lapsen laskettuaika on parin viikon päästä ja mies ilmoitti ettei aio pitää isyyslomaa ollenkaan. Ei kuulemma koe sitä tarpeelliseksi. Esikoinen on 2v ja kotihoidossa. Mä suutuin sitten miehelle koska musta isyysloma on sitä varten, no et isä voi tutustua lapseen, mutta myös et voi olla avuksi ensimmäisten viikkojen aikana kun äiti vielä toipuu synnytyksestä. Mutta mies voi kuulemma ihan hyvin viettää aikaa vauvan kanssa sitten illalla ja viikonloppuna ja hänestä mä en tule mitään apua tarvitsemaan.

mä ihmettelen että millaisia lapsia teillä on kun toinen vanhempi ei halua olla niiden kanssa? eikö ne osaa käyttäytyä, onko niiden kanssa todella raskasta, meillä ainakin me molemmat haluamme tutustua lapsiimme ja tulla heidän kanssaan toimeen. tulee mieleen, että tämä isä ei ole saanut osallistua lasten hoitoon aiemmin ja nyt häntä pelottaa ettei hän osaakaan. tai sitten lapsen täytyy olla jotenkin outo, kun ei isää lainkaan kiinnnosta..

siis isähän voi olla aivan hullu myös mutta ei aina syytetä isiäkään.. todella outoa, sori tää pohdintani, mutta kyllä minua suututtaisi jos isää ei lainkaan kiinnostaisi lastemme ja minun hyvinvointi!!

kyllä loukkantuisin.mulle oli suuri apu,kun mies oli toisen syntyessä kotona kuukauden.osa oli kyllä kesälomaa. esikoinen oli 4v. mies ihan itse sumpli lomansa niin,että sai olla kotona kun toinen syntyi.

Todellakin ja olisin tosi vihainen. Oma mieheni oli kotona lasten kanssa vanhempainlomalla puolisen vuotta ja arvostaa sitä aikaa tosi paljon vieläkin. Suhde lapsiin tosi hyvä :). Vaan ap:n miehen tavoin ajattelevan miehen kanssa en itse lapsia hankkisi. Mielestäni lapset ovat yhteisiä ja yhdessä heitä myös hoidetaan.

meille on toinen tulossa piakkoin myös, ja mies Todellakin jää isyyslomalle avukseni. mun mielestä miehellä myös on vastuu lapsestaan ja lapsen äidin jaksamisesta! ensimmäisen lapsemme kanssa ei jäänyt ja sillä oli haitallinen vaikutus, olin todella uupunut! onneksi on tullut järkeä päähän.

meillä on kolme lasta eikä mies ole kertaakaan pitänyt isyys tai muitakaan lomia, yhden miehen yritys joka sitoo koko ajan , eli ei olis mitenkään ollut mahdollinen ja itse olen ymmärtänyt asian oikein hyvin, yhdessä ollaan oltu sitten iltaisin ja viikonloppuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En loukaantuisi,jonkun se leipäkin on pöytään tuotava ;)

Peesi! Näin meillä on.... :wave: Pakko sitä on jollaki elääkin :ashamed:

Minun mies on yrittäjä ja pitää sen verran vapaata kun työt antaa perään.
Mut kun tiedostan tämän niin mitenpä siittä loukkaantuis.

Alkuperäinen kirjoittaja uts:

mä ihmettelen että millaisia lapsia teillä on kun toinen vanhempi ei halua olla niiden kanssa? eikö ne osaa käyttäytyä, onko niiden kanssa todella raskasta, meillä ainakin me molemmat haluamme tutustua lapsiimme ja tulla heidän kanssaan toimeen. tulee mieleen, että tämä isä ei ole saanut osallistua lasten hoitoon aiemmin ja nyt häntä pelottaa ettei hän osaakaan. tai sitten lapsen täytyy olla jotenkin outo, kun ei isää lainkaan kiinnnosta..

siis isähän voi olla aivan hullu myös mutta ei aina syytetä isiäkään.. todella outoa, sori tää pohdintani, mutta kyllä minua suututtaisi jos isää ei lainkaan kiinnostaisi lastemme ja minun hyvinvointi!!

meidän ensimmäisen lapsen kohdalla oli tällaista asetelmaa miehen suunnalta ja kyllä siinä oli kyse vain ja ainoastaan iskän kypsymättömyydestä.

Miksi ihmeessä loukkaantuisin?! Meillä mies myös pääätti olla pitämättä lomaa esikoisen syntyessä, tarvitsimme kaiken rahan mitä vaan tulee. Toki ilmoitti sitten kun lapsi oli n. vajaan vuoden, että pitäisi sen. Toinen syntyikin sitten heti perään. Silloinkin kesäloma riitti, mutta kyllä se "tutustumisloma" menee esikoista huomioidessa. Ei sitä isä pääse tutustuun uuteen pieneen, jos on ennenstään pieniä. Isällä on silloin todella tärkeä rooli huomioida muita lapsia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en nyt käsitä sitä että mikä siinä on niin kamalaa jossei mies halua sitä lomaa pitää?

Osallistuuko sulla mies muutenkaan lasten hoitoon ja perhe-elämään? Jos ei niin ymmärrän kyllä kysymyksesi, muuten en oikein...

Yhteistyössä