Loukkaantuisitteko te vai onko tämä taas sitä että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua minäkään:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kuulu asiaan mutta... 6kk ikäinen neljä vuorokautta vanhemmistaan erossa? Miten joku pystyy?

Ei taida niille vanhemmille pukata sitä synnytyksen jälkeistä masennusta.

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei. En kuitenkaan tajua.

Tai sitten on jo masennusta, kun sitä pitää lähtee lievittämään noin pitkäksi ajaksi.
Ja ap loukkaantuu ihan syystä, olisi nyt jotenkin voineet muistaa, sentään neljä päivää hoittanut lasta!

No mä en kyllä voi muuta kuin ihmetellä. Jos joutuisin neljäksi päiväksi eroon mun lapsista, niin kärsisin kyllä joka ikinen sekunti.

Ei kuulu asiaan mutta... 6kk ikäinen neljä vuorokautta vanhemmistaan erossa? Miten joku pystyy?

Tai sitten on jo masennusta, kun sitä pitää lähtee lievittämään noin pitkäksi ajaksi.
Ja ap loukkaantuu ihan syystä, olisi nyt jotenkin voineet muistaa, sentään neljä päivää hoittanut lasta!

No mä en kyllä voi muuta kuin ihmetellä. Jos joutuisin neljäksi päiväksi eroon mun lapsista, niin kärsisin kyllä joka ikinen sekunti.

öö tota, niin ... Siis olin samaa mieltä kanssasi. Vai ajattelitko vaan jutella kanssani lisää aiheesta :)
Mä itse en haluais olla erossa kaksivuotiaastani edes neljää tuntia. Enkä ole joutunut olemaankaan.

öö tota, niin ... Siis olin samaa mieltä kanssasi. Vai ajattelitko vaan jutella kanssani lisää aiheesta :)
Mä itse en haluais olla erossa kaksivuotiaastani edes neljää tuntia. Enkä ole joutunut olemaankaan.

Ajattelin tosiaan vähän taivastella lisää. Voi taivas ja herra isä! :xmas: :D

Ajattelin tosiaan vähän taivastella lisää. Voi taivas ja herra isä! :xmas: :D

jep.se vaatiikin jo jonkin verran aivotoimintaa tajuta, että me ihmiset olemme erilaisia ja teemme jokainen asioissa erilaisia ratkaisuja. Mikä on sinulle hyvä ei ole toiselle hyvä,ja toisinpäin.

jep.se vaatiikin jo jonkin verran aivotoimintaa tajuta, että me ihmiset olemme erilaisia ja teemme jokainen asioissa erilaisia ratkaisuja. Mikä on sinulle hyvä ei ole toiselle hyvä,ja toisinpäin.

Minulla on sen verran aivotoimintaa, etten koskaan tekisi lapselleni noin. Mutta toki jokainen aikuinen miettii tärkeysjärjestyksensä kuntoon aivan itse.

Niinpä, jos vanhemmille tekee hyvää päästä eroon lapsestaan, niin lapselle ei ero ole hyvästä.

Tässä nyt vähän perspektiiviä, miulla oli iltameno tuossa muutama viikko sitten, mutta siinä miun menemisen ja miehen kotiutumisen välissä oli parin tunnin rako ja meidän tukiverkostot on ihan olemattomat (1v8kk poika ja 6kk tyttö ).

Jotain porisin asiasta facebookiin kun meinasi jäädä meno kokonaan menemättä ja yhtäkkiä tuttu puistomamma laittoi tekstaria että hää voisi kyllä tulla!

No se sitten tuli ja kaikki oli mennyt tosi hienosti, mie yritin sille rahaakin työntää (ei huolinut), sekä kiittelin ja siunailin vaikka miten pitkään tuon jälkeenkin, oikeastaan edelleen. Ei se mikään pakollinen juttu tietenkään olisi ollut, mutta minulle hoitoavun tarjoaminen ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys - toisin kuin näköjään eräille.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Tässä nyt vähän perspektiiviä, miulla oli iltameno tuossa muutama viikko sitten, mutta siinä miun menemisen ja miehen kotiutumisen välissä oli parin tunnin rako ja meidän tukiverkostot on ihan olemattomat (1v8kk poika ja 6kk tyttö ).

Jotain porisin asiasta facebookiin kun meinasi jäädä meno kokonaan menemättä ja yhtäkkiä tuttu puistomamma laittoi tekstaria että hää voisi kyllä tulla!

No se sitten tuli ja kaikki oli mennyt tosi hienosti, mie yritin sille rahaakin työntää (ei huolinut), sekä kiittelin ja siunailin vaikka miten pitkään tuon jälkeenkin, oikeastaan edelleen. Ei se mikään pakollinen juttu tietenkään olisi ollut, mutta minulle hoitoavun tarjoaminen ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys - toisin kuin näköjään eräille.

Noin se meilläkin on. Hoitoapua tarvitaan harvoin ja ei oikein edes kehdata pyytää ja sitten, kun joku joskus hoitaa meidän lapsia/lasta niin menen kiitollisuudesta mutkalle. Ja onha tuollaisen 6kk ikäisen hoitaminen aivan eri juttu kuin hoitaa 3vuotiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja yks taivastelija:

Niinpä, jos vanhemmille tekee hyvää päästä eroon lapsestaan, niin lapselle ei ero ole hyvästä.

Niinkö ? Ihanko totta ? Hienoa, sin' voit elää elämääsi noin,mutta älä puutu toisten ratkaisuihin. Kukaan ei ole kuollut tai traumatisoitunut nyt tässä ap:n tapauksessa.
Ihme kruunun kiillottelua tässä taas jotkut harrastaa : MINÄ en IKINÄ vois i tehdä noin jne.

Mutta ei välttämättä myöskään pahasta :) Kukaan ei voi sellaista mennä ja ennustaa, eri asia jos ihan tavaksi ottaa. Kärsiihän siitä lapsi väistämättä silloin.

No vauva ei ole kyllä vielä osannut kertoa, kuinka paha mieli sillä oli, se vauva ei kai vielä osaa puhua. Mulla ei kyllä ole kruunua, enkä puutu toisten ratkaisuihin, minäkin täällä vaan taivastellen. Älä ny nokkiis ota, vaikket itse lastasi haluaisikaan hoitaa. Anna hoitoon vaan!

Niinkö ? Ihanko totta ? Hienoa, sin' voit elää elämääsi noin,mutta älä puutu toisten ratkaisuihin. Kukaan ei ole kuollut tai traumatisoitunut nyt tässä ap:n tapauksessa.
Ihme kruunun kiillottelua tässä taas jotkut harrastaa : MINÄ en IKINÄ vois i tehdä noin jne.
Itse asiassa himmeä kruununi saa jäädäkin himmeäksi: aivan aidosti vain ihmettelen että miten joku tuohon pystyy. Itse kun en kykenisi, vaikka kuinka yrittäisin.

Siitä että traumatisoituiko joku et sinä tiedä mitään.

No vauva ei ole kyllä vielä osannut kertoa, kuinka paha mieli sillä oli, se vauva ei kai vielä osaa puhua. Mulla ei kyllä ole kruunua, enkä puutu toisten ratkaisuihin, minäkin täällä vaan taivastellen. Älä ny nokkiis ota, vaikket itse lastasi haluaisikaan hoitaa. Anna hoitoon vaan!

Vauva kyllä osaa kertoa vointinsa eleillään erittäin hyvin. Vauva on siitä rehellinen, että hän ei salaa tunteitaan ;)

Jos vauva näyttää voivan hyvin, on nauravainen, leikkisä, ruoka ja uni maistuu ja hän voi hyvin. Ei hänellä varmasti asiat ole maailman pahiten. Jotain suhteellisuudentajua asioihin, ei tehdä kärpäsestä härkästä.

ei kuulu odottaa mitään.

Veljeni 6kk vauva oli meillä neljä päivää hoidossa heidän lomareissunsa ajan. Itselläni on neljä lasta, vanhin koulussa ja muut alle kouluikäisiä.

Pidin toki vauvaa mielelläni ja kaikki sujui hienosti ja mutkattomasti, mutta minua vähän loukkasi se, että vain hakivat lapsen eivätkä mitenkään muistaneet minua. Sentään aika pitkä hoitopätkä oli. Ajattelin siis, että jonkun tuliaisen saisin tms. Tai siis jotain.

Meillä lapset on tosi harvoi hoidossa, mutta aina muistan hoitajaa jotenkin. IHan muutaman tunnin hoidostakin annan viinipullon tms. Tietysti jos joku mummu hoitaa muutaman tunnin niin en anna mitään, mutta muille saati sentään neljästä päivästä.

Ja en mitään rahaa siis odottanut, mutta jotain "kiitoskukkaa".

kyllä outoa jos on varaa lomailla vaikka oma lapsi vasta puoli vuotta mutta ei varaa viedä hoitajalle mitään tuliaista eds. tosi törkeää. itsekäs pariskunta veljesi ja hänen vaimo.

Mä sanoin jo että älä ny nokkiis ota. Ei mulla muuta asiaa. Pidä kärpäses ny, rauhotu.

Ainoa joka tässä nokkiinsa otti taisi olla sinä ihan itse :) Mulle on itselle aivan sama viekö joku vauvansa pariksi päiväksi hoitoon vai ei, eikä asia mussa mitään tunnekuohua saa aikaiseksi.

Voisko joku sanoo tolle vieraalle, ettei mulla ole muuta sanottavaa, kun se ei huomaa lopettaa, vaan yrittää saada mut jatkaan juttua otsikon ohi menevästä aiheesta ja suurentelee tota kärpästä vaikka itse kieltää tekemästä kärpäsistä härkäsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja yks taivastelija :
Voisko joku sanoo tolle vieraalle, ettei mulla ole muuta sanottavaa, kun se ei huomaa lopettaa, vaan yrittää saada mut jatkaan juttua otsikon ohi menevästä aiheesta ja suurentelee tota kärpästä vaikka itse kieltää tekemästä kärpäsistä härkäsiä.

Ei hyvää päivää :D Mitäs jos meet vaikka maate, vaikutat vähän kireältä.

Mä sanoin jo että älä ny nokkiis ota. Ei mulla muuta asiaa. Pidä kärpäses ny, rauhotu.

Ainoa joka tässä nokkiinsa otti taisi olla sinä ihan itse :) Mulle on itselle aivan sama viekö joku vauvansa pariksi päiväksi hoitoon vai ei, eikä asia mussa mitään tunnekuohua saa aikaiseksi.

Yhdellä taivastelijalla ei ole muuta sanottavaa, joten lakkaa tekemästä kärpäsestä härkästä.

---> Poistuu vauvansa viereen. :xmas:

Mun veli maksaa pikkusiskollemme lastenhoidosta, lapsi on 1.5v ja hoitoajat
korkeintaan 8 tuntia.
Sukulainen tai ei, kyllä siitä jotain hyvitystä kuuluu saada, kun hoitaa toisen lasta,
varsinkin kun apua ei tule vastavuoroisesti. Ei tuon ikäinen vaan mene siinä sivussa,
ja neljä päivää on pitkä aika.

Yhteistyössä