Löytyykö ketään osakkeista ymmärtävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

polly

Vieras
Eli mulla on keväällä ostettuja osakkeita n. 2100 eurolla ostin, vähän eri aikoina ja kuutta eri osaketta. Kaikki on nyt hyvin plussalla ja niiden kokonaisarvo on nyt n. 2700e. Suurin nousija on nyt omissa ostoissa 30% nousulla ja pienin 9%.

Ajatus on ollut pitää niitä vaikka lapsille asti, eli ei ole ollut ajatus tehdä nopeaa rahaa niillä. Ja tarkoitus on ostaa niitä lisääkin pikkuhiljaa, kun palaan takaisin töihin. Nyt olisi kuitenkin rahan tarve ja koska olen hoitovapaalla, niin eipä sitä rahaa nyt mistään oikein tulekaan...

Mietin vain, että kannattaisiko ne nyt myydä vaikka kaikki, voittoa sitten tuo n. 600e. Vai pitäisikö vain pistää mielihalut taka-alalle (tää rahantarve ei siis liity mihinkään pakonomaiseen laskuun tms. vaan ihan sellaiseen arjen luksukseen :)) ja odotella, että palaan töihin, jotta voin taas miettiä muutakin kulutusta kuin pakollisia :)

Eikös nyt kuitenkin ole ihan ok aika vaikka myydäkin osakkeita?

Ei kannata myydä tällä hetkellä, tai tietysti riippuu mitä osakkeita sulla on.
Minä odotan ihan rauhassa että osakesalkku taas alkaa lihoa, kun pääsi laihtumaan tässä välissä. Uskoisin että muutaman vuoden päästä kannattaisi ennemmin myydä. Nyt saa ihan rauhassa levätä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ei kannata myydä tällä hetkellä, tai tietysti riippuu mitä osakkeita sulla on.
Minä odotan ihan rauhassa että osakesalkku taas alkaa lihoa, kun pääsi laihtumaan tässä välissä. Uskoisin että muutaman vuoden päästä kannattaisi ennemmin myydä. Nyt saa ihan rauhassa levätä...

Mulla on Sampoa, Nordeaa, Nokian Renkaita, Yit, Wärtsilä ja Teliasonera :) Mulla on toi sama ajatus kyllä ollut, että nyt ennemmin kannattaisi ostaa vaikka lisääkin ja odotella muutamia vuosia ;) Ja osingot tietty kiinnostaa kanssa :D! Vaikka mulla on vielä niin pieni salkku, että ei sieltä nyt juuri mitään pääse tulemaan :)

sinuna en möisi. itselläni noista on nordeaa ja teliasoneraa. Yit:tä yritin saada keväällä mutta laitoin rajahinnaksi liian vähän ja jäi saamatta. Harmittaa. Pidät vaan ne pitkään. Jos olet keväällä ostanut, niin olet varmaan saanut pitkässä juoksussa osakkeesi edullisesti.

Yhteistyössä