Valitusta kaverista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omistusasuntoon saa joissain tapauksissa asumistukea. Tarkemmin en tiedä, mutta kaverini sai silloin kun teki vajaata työviikkoa.

Turha sinun ystäväsi puheista on mieltäsi pahoittaa, kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Jutelkaa muusta, juorutkaa vaikka ;) tai nostakaa vauhti sellaiseksi, että kumpikaan ei vähään aikaan pysty puhumaan.

Mitä mieltä ne Kelassa ovat asioistasi, saatko apua uudelleen kouluttautumiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Omistusasuntoon saa joissain tapauksissa asumistukea. Tarkemmin en tiedä, mutta kaverini sai silloin kun teki vajaata työviikkoa.

Turha sinun ystäväsi puheista on mieltäsi pahoittaa, kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Jutelkaa muusta, juorutkaa vaikka ;) tai nostakaa vauhti sellaiseksi, että kumpikaan ei vähään aikaan pysty puhumaan.

Mitä mieltä ne Kelassa ovat asioistasi, saatko apua uudelleen kouluttautumiseen?

Tuo on asia joka oli viereillä aikaisemmin. Löysin itselleni silloin tuon provikka paikan, joten se jäi. Tulin yllättäen raskaaksi ja olen nyt kotona ollut. Lama on vaan nyt tullut joten mun palkan saanti on hyvin epävarmaa.

Ja kyllä pankin kanssa neuvotellaan, jos tilanne oikeesti on sellainen ettei lyhennyksistä selvitä.

Ongelma on tuo kaveri vaan ja se miten kyselee koko ajan ja kuitenkaan ei ymmärrä. Hänelle kun kaikki menee tyyliin... -no rahat vähän lopussa ja sillee mutta mä meen käymään sossussa niin kyllä taas pärjää....
Niinpä niin hän pärjää sossun avulla, mutta meillä ei ole sitä vaihtoehtoa. Jos rahat on loppu ne on loppu.

Siis teillä on liian iso laina!! Teillä menee kuukaudessa melkein koko tulonne lainaan! Sen takia teidän täytyy muuttaa asuntoon, josta ei mene koko tulot lainaan. Eli pienennetään kulut, sen takia joudutte myymään asuntonne =) Vaihtakaa vaikka pienempään ja halvempaan, tai joka tapauksessa halvempaan. Menkää pankkiin ja neuvotelkaa, jos saisitte vaikka lyhennysvapaita ja muita. Menkää velkaneuvojalle! Kyllä ne neuvoo. Ja toimikaa. Ette voi enää jäädä päivääkään tuohon tilanteeseen, velkaannutte vaan pahoin.

Eihän tuo talo ole teidän, se on pankin. Teille on myönnetty aivan liian iso laina.

Ja ei lääkäriä voi syyttää, sitten vaihdat lääkäriä. Oma aktiivisuus pitää muistaa. Ei kaikki lääkärit ole yhtä hyviä, joten täytyy itse vaihtaa. Nuo jotkut ongelmat on niin spesiaaleja, etteivät he tiedä kaikkea. Ei kukaan voi joka asiaa hallita =)

Voisiko miehesi saada parempaa työtä, siis parempipalkkaista? Tai voisitteko tehdä jotain lisätyötä ton provikkahomman lisäksi? Tietysti niissä on verotus isompi, mutta jotain olisi keksittävä. Entäpä uusi koulutus? Opintotuestakin saat sentään säännölliset tulot, jos et tosiaan yhtään saa mitään. Opintojen lisäksi voit tehdä töitäkin jonkin verran, et toki paljon, koska sinua tarvitaan kotona.

Teidän pitäisi siis muuttaa vuokra-asuntoon, jotta saatte tukia ja lainamaksumääränne piennennettyä. Lainahan on aina tietoinen riski. Ja nyt teidän pitää minimoida riskinottonne seuraukset. Eli toimiin vain =)

Yhteistyössä