Löytyykö neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä täältäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpä täältäkin

Vieras
Ilmeisesti kenellekään muulle ei ole koskaan käynyt niin että kierukka ei olisikaan pysynyt paikoillaan, koska vaikka olen kuinka kysellyt niin vastauksia ei ole tullut. Mutta yritän vielä.

Minulle laitettiin hormonikierukka, kun synnytyksestä oli kulunut vasta 8 kk. Kaksi kuukautta pidin sitä, sitten mies alkoi sanoa että langat pistää ja itselläni oli koko ajan maha turvoksissa kuin ilmapallo. Menin lääkärille, joka totesi että kierukka oli tulossa ulos ja poisti sen. Sanoi kyllä että joskus myöhemmin voisi koettaa uudelleen.

onko kellekään muulle käynyt samalla lailla, ja oletteko koettaneet kierukkaa uudelleen ja onko se sitten pysynyt? Nyt synnytyksestä on jo aikaa yli 3 vuotta, mutta koska kierukka on tosi kallis en ole varma uskallanko kokeilla uudelleen. Se olisi kyllä minulle sopivampi ratkaisu kuin pillerit, sillä joka laatasta jää 2-3 pilleriä syömättä kun en kertakaikkiaan muista niitä. Laastareita koitin, mutta ne eivät pysyneet paikoillaan, koska uin/saunon/käyn paljon suihkussa.

Seuraava vaihtoehto olisi sterilisaatio, siihen en kuitenkaan vielä haluaisi ryhtyä (olen 33-v.) Ja haaveilen kuitenkin vielä ehkä yhdestä lapsesta... Tosin ei vielä!

Osaako kukaan vastailla mitään?

kun sulle kerran noi hormonit sopii niin mites ehkäisyrengas?
laitetaan paikalleen emättimeen 3 viikoksi. otetaan pois viikoksi ja laitetaan taas uusi. ei tawrvi siis muistaa kun 2 kertaa kuussa. helppo laittaa ja poistaa eikä yleensä tunnu. ja jos se nyt kovasti häiritsee esim seksiä niin sen voi ottaa muistaakseni 3h vuorokaudessa pois ja silti teho on sama.

ite tykkäsin helppoudesta.. mutta valitettavati nuo hormonit kun ei sovi niin eis sovi

Kestääkö se varmasti paikoillaan? Kun tuntuu et nuo paikat on löystyneet synnytysten jälkeen, eikä varmaan enää palaudukkaan... Sitä epäilin syyksi että kierukka tuli ulos. Mutta täytyy kysellä neuvolasta, kiitos vinkistä!

Mulla on ollut kaksi kierukkaa. Molemmat ekan lapsen jälkeen. Ensimmäinen pysyi pari viikkoa ja alkoi tulla itsestään pois. Toinen ei tainnut olla sitäkään kun tuli pihalle. Lääkärin mukaan kohtuni on niin lyhyt, että juuri ja juuri mitta riittää kierukalle. Oli sitä mieltä, että tuli pois kohdun pienuuden takia ja ettei kannata enää uutta laittaa. Kierukat olivat tavallisia, joten eivät maksaneet mitään.

Kiitos tiedosta. Taidan kokeilla seuraavaksi rengasta, sittenhän sen näkee millainen on. Täytyy sit vielä harkita tuota kierukkaa, kun se tosiaan maksaa niin paljon ja jos se sit ei pysykkään...

Yhteistyössä