Löytyykö päiväkodin työntekijöitä, jotka eivät halua laittaa omaa lastaan päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tua

Vieras
Miten pitkään hoidatte kotona lapsianne?
Ja miksi ette laita päiväkotiin? Onko syy enemmän teissä itsessä eli haluatte tehdä työtänne omien lastenne kanssa, vai se, että ette halua omaa lasta päiväkotiryhmään?

Itse olen ollut kesätöissä päiväkodissa, ja hämmästyin siitä miten rumasti jotkut hoitajat kohtelevat lapsia. Alkoi tuntua siltä, että tämmöiseen en kyllä omia lapsiani tule laittamaan. (Ei vielä lapsia.)

Lapsi lähti perhepäivähoitoon 11 kuukauden iässä. En halua päiväkotiin, koska tiedän, mitä meno pientenryhmässä on. Liikaa lapsia, aikuisilla ei aikaa tarpeeksi. En myöskään halua, että oma lapsi ihmettelee, miksi äiti pitää jakaa muiden lasten kanssa. Tai että muut lapset ihmettelevät, miksi yhdellä on äiti paikalla ja muilla ei.

Olen ollut päiväkodissa töissä enkä halua omia alle 3v laittaa. Ryhmät liian isoja ja liian vähän hoitajia, vaihtuvia hoitajia, liikaa melua jne. Mielestäni kotona on parempi olla pienen. En myöskään halua itse mennä hoitamaan toisten laosa ja viedä omia päiväkotiin. Kuopus on myös infektioherkkä "erityislapsi", ja lääkäri kielsi laittamasta päiväkotiin ennen kuin on 3v.

On monenmoisia paikkoja sekä ihmisiäkin. Ns. sydän paikallaan olevat hoitajat selviävät isostakin ryhmästä, vaikka työ turhan kuluttavaa jos ryhmä liian suuri. Sitten on hoitajia, jotka kiertäisin todella kaukaa. Ajatuskin, että oma lapsi ryhmässä kuvottaa. Olkaa vanhemmat tarkkoja ja puuttukaa asioihin jos jokin mielestänne mättää. Oma lapsi paras mittari. Kyllä sen huomaa miten lapsi reagoi hoitoon mennessään.

Alkuperäinen kirjoittaja ida:
Alle 3-vuotiaan paikka ei ole mielestäni päiväkoti. 3- vuotias viihtyy hyvin, kaverit alkaa olla jo tärkeitä ja toiminta. Osaa kertoa itse päivästään.

ahaa. että kaikki lapset samanlaisia.
minusta on lapsia, jotka verbaaleja ja osaavat kertoa asioistaan jo 2v paremmin kuin taas jotkut koululaiset.
mun lapset sellaisia, että eivät kerro paljon. he elävät konkreetisti.

Yhteistyössä