luetteko lapsenne kanssa iltarukouksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hämmästyttävää miten harva rukoilee. Meillä luetaan iltarukous joka ilta, se vaan jotenkin rauhoittaa illan ja yön. En tiedä uskotaanko meillä jumalaan, ei kai, mutta johonkin uskotaan ja meistä se on vaan kaunis tapa.

kyllä! = levolle lasken luojani, armias ole suojani (meidän 3v tosin nykyään sanoo tuon itse kun laitetaan kädet ristiin,meillä ei pelätä edes mörköjä koskaan ,tosi äiti ei taida uskoa enään mörköihin) =)

Juu luetaan joka ilta. Ei olla muuten yhtään uskovaisia. Se vaan jotenkin kuuluu asiaan :whistle: Poika vaatii et iskä ja äiti lukee erikseen rukouksen. Minä lapsi pienoinen...

KYLLÄ
sekä isä että äiti lukee , ei olla kirkossa käyviä uskovaisia vaan uskomme ihan hiljaa kukin sisällämme. minulle luetu pienenä ja haluan jatkkaa perinnettä jonka äitivainajani minulle jätti ( aiti kuoli kun olin 6 vuotias eli eipä paljon muuta jäänytkään perinnöksi)

Iltarukous kuuluu iltarutiineihin meillä, paitsi esikoisen (12v) osalta. Hän ei enää halua rukoilla. Voihan tosin olla, että mielessään sitten rukoilee (?).

Rakas Jeesus siunaa meitä,
anna meille enkeleitä.
Siivilläsi meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä.
Amen.

Saapunut on ilta, uni tulla saa.
Rukousten silta meitä kannattaa.
Jeesus hoida meitä, vierellemme jää.
Anna enkeleitä, kun on pimeää.
Amen.

Rakas Jeesus siunaa meitä,
anna meille enkeleitä.
Siivilläsi meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä.
Amen.

Meillä minä rukoilen tämän lasten kanssa joka ilta. Isi rukoilee sitten omin sanoin mitä kulloinkin on aiheena/mielen päällä. Itse rukoilen tai ainakin huokailen Jumalan puoleen useamman kerran päivässä. Kuuluu olennaisena osana elämään koska olen uskovainen.

Meillä rukoilee lapset:levolle laske luojani.. Ja kummallakin heistä on vahva usko jumalaan, vaikka en heille uskontoa ole tuputtanut. Itse rukoilen joskus, ihan omilla sanoilla.. Minulla on "oma uskonto" vaikka evlutiksi olenkin kastettu :) Ja rukouksen lisäksi peitellään, ja luetaan iltakirjaa tai lauletaan.

Yhteistyössä