Lugesteronit ja oma yrittäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tammuska

Jäsen
06.12.2011
93
0
6
Onko kukaan käyttänyt Lugesteronia kun on yrittänyt raskautta ilman hoitoja?
Meillä on seuraava hoito vasta syksyllä, ni ajattelin et voiko lugeja käyttää
ovulaatiopäivästä raskaustestin asti?

Terve Tammuska mä olen kahteen hoidottomaan kiertoon käyttäny lugeja.Ja niitä voi ihan hyvin käyttääkkin=) kuhan vaan bongaa testeillä oviksen niin ottaa sit loppukiertoon luget käyttöön. Alunperinki polilla mulle annettiin ekaa kertaa hoidottomaan kiertoon noi luget. Mutta mulla siis vissiin häikkää keltarauhasessa. Että jos sulla ei ole siinä häikkää en tiedä auttaako luget luomukiertoon sen enempää. Voihan sitä aina kokeilla.

Kannattaa silti aloittaa vasta ovulaation jälkeisenä päivänä ja käyttää sitten siihen testiin asti. Itse olen saanut ohjeen tehdä uusintatestin paribn päivän päästä ja lopetus vasta sitten, jos näyttää negaa. Ekan testin teen dpo15 eli päivänä, jolloin menkkojen pitäisi alkaa ilman Lugeja.

Joo, mä ajattelin et pari päivää oviksen jälkeen aloitan ja menkkoihin asti käytän.
Tuolla jossain topiikissa oli sanottu et kolme päivää ovulaation jälkeen aloittaa, ku
saattaa muuten ehkäistä kiinnittymisen? Tiedä sit mikä on totta? Pitää varmaan
kysyy gyneltä myös...

Tuolla jossain topiikissa oli sanottu et kolme päivää ovulaation jälkeen aloittaa, ku
saattaa muuten ehkäistä kiinnittymisen? Tiedä sit mikä on totta? Pitää varmaan
kysyy gyneltä myös...

Sehän on keltarauhashormonia, mikäli olen oikein käsittänyt. Puhjenneestä follista tulee keltarauhanen, joten miten se nyt sitten voisi kiinnittymisen estää? Sitä paitsi jos asia näin olisi (eli estäisi kiinnittymisen), niin eihän hoidoissa kehotettaisi aloittamaan Lugeja ovispäivän jälkeisestä eli 2-3vrk irroituspiikistä. Sehän vesittäisi koko hoidon. :D Mielenkiintoista olisi tietää missä keskustelussa sellaista on mainittu, että Luget kiinnityymistä häiritsisi.

• Tykkää
Reactions: tyty86
Mun ymmärtääkseni luget suositellaan aloittamaan sen 3pv ovisplussasta, jotta se ovulaatio ois varmasti ohi. Muuten kun on riski, että progesteroni estää ovulaation. Se kun ei tosiaan ole varmaa, että ovulaatio tapahtuu ovisplussasta seuraavana päivänä, vaan munasolu voi irrota myös paljon myöhemminkin.

Heips! Tohtori sanoi mulle et kolme tai neljä päivää oviksesta, ni voi käyttää huoletta! Eli nyt vaan harjoitellaan luomusti puol vuotta ja kokeillaan lugeja avuksi.
Meillä on seuraava hoito vasta syksyllä... Nyt vaan toivoo et tärppäis sitä ennen... :)

Voiko lugesteronit aloitaa, vaikka ei ole tehnyt ovulaatiotestejä? Unohdin ostaa ja nyt on lugesteronia, mutta ei ole ovulaatiotestejä... Aikaisemmin tein testejä ja huippu oli 13-14 päivän kohdalla (testannut noin 4 kertaa). Nyt tänään kp 18, joten uskaltaisinko aloittaa lugesteronit tänään tai huomenna? Vai pitääkö odottaa ens kiertoon ja sitten tehdä ovistestit... Ollaan yritetty jo vajaan vuoden ja en jaksais odottaa ens kiertoon...

Yhteistyössä