Lukekaa tää, jookos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, mikä on se kamala puristus ja paineentunne rinnassa...todella ahdistava tunne. Välissä hengittäminenkin vaikeaa, tai ainakin tuntuu sille.
Lisäksi kun on sitten vielä rytmihäiriöitä (raskaudesta ja stressistä johtuvia), niin olin jo aivan varma, että noutaja saapuu...ja olin jo varaamassa aikaa lääkäriin tutkimuksiin...

Niin sitten eilenillalla, kun mies tuli kotiin, juttelimme tästä raskaasta elämäntilanteestamme (monet isot asiat sekaisin, kamala stressi ollut jo kauan), aloin sitten itkeä ja siitä ei meinannut tulla loppua!
Itkin "itseltä silmät päästä", siis niin rankkaa vollotusta kun nyt voi olla...en muista, milloin viimeksi olin yleensäkään itkenyt! Niin sitten kävin lopulta ihan turtana nukkumaan ja heräsin silmät turvoksissa tähän päivään...-ja kas kummaa! Se puristuksentunne rinnassa on POISSA!! :o
Eikä ole tänään vielä rytmihäiriöitäkään ollut.

Voiko kertyneet paineet ja paha olo todella tehdä noin kamalia rintatuntemuksia??? Uutta minulle.

Kyllä kroppa voi reagoida stressiin ja paineisiin tosi rankastikin. Itellä ei noin kovia oireita ole stressi aiheuttanut, mutta kun on saanut ne paineet purettua tuntuu kirjaimellisesti siltä, että olis se taakka nostettu pois harteilta.

On minulla paniikkihäiriökin ollut jo yli 10 vuotta. Mutta ei siihenkään tällaisia rintatuntemuksia ole aiemmin liittynyt...eli siis voi olla "vain" tuotakin??

voi tehdä. mulla oli "vähän" ressiä kevättalvella/keväällä ja puristi rintaa ym ikävää. Lääkäri selvitteli asiaa ja oli sitämieltä että hyvinkin voi johtua ressistä. Ja kyllä vaan ne puristuksen tunteet rinnassa hävisi, kun ensin sai puhua lääkärissä, sai sairaslomaa ja osasi ottaa rennosti ja puhua tilanteesta miehelle.
Hyvä että sulla helpotti.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
On minulla paniikkihäiriökin ollut jo yli 10 vuotta. Mutta ei siihenkään tällaisia rintatuntemuksia ole aiemmin liittynyt...eli siis voi olla "vain" tuotakin??

Mulla oireili joskus noin. Stressin aikana muutenkin kyllä paniikkihäiriökin pahenee, että kummasta se sit johtuu, en osaa sanoa. Hyvä kun sait painoa pois harteilta :hug:

Mulla aiheutti stressi töiden takia rintakipuja, siis sellaista puristavaa tunnetta.
Hölmö olin kun otin ihan liikaa vastuuta (olin harjoittelijana silloin), jouduinkin jättämään harjoittelun kesken kun en enää jaksanu.

Yhteistyössä