Lukekaa tää!

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele
Täällä ollaan, toista päivää psykiatrisella klinikalla...hakemassa apua tähän ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.
Jotku tietää mun tilanteen, kun olen laittanut alotuksia "mitä nyt"-palstalle, ja myös puhunut asiasta "vauvat 0-12kk" palstalla =)

Tosiaan, ahdistuskierre alkoi ensimmäisestä paniikkikohtauksesta josta on nyt kohta 2kk aikaa. Eli todella nopeaa olen hakenut apua tähän...ensin tk:n kautta, ja sieltä neuvolaan ja mielenterveysneuvolaan psykologille, ja nyt oon omasta halusta vapaa ehtoisesti täällä osastolla hoidattamassa itseäni kuntoon!
Tänään aloitettiin uus mielialalääke kokeiluun...vielä ei oo tietoa siitä kauan oon täällä, ja miten aletaan tarkemmin hoitamaan...se selviää tässä kohta puolin.

KAIKILLE NIILLE JOILLA ON VÄHÄNKÄÄ TUNNETTA SIITÄ ETTÄ PSYYKKISESTI ON JOTAIN VIALLA, NII HAKEKAA APUA! MITÄ AIKASEMMIN HAETTE APUA SITÄ HELPOMMIN JA NOPEAMMIN TÄMÄ SAADAAN AISOHIN JA HALLINTAAN!

HALUSIN VAIN KERTOA PIENEN OSAN OMAA ELÄMÄÄ...

Vauva on kohta 4kk vanha, ja voin huoletta täällä olla,koska kotona on kaikki hyvin, ja vauva on turvassa...

:heart: : vauvis

Iso hali sulle että uskalsit samantien hakea paljon apua!!! Itselläni puhkesi todella paha ahdistuneisuushäiriö viime kesänä. Vuosi 2008 oli todella rankka perheellemme kuopuksen jatkuvan ja pahan sairastelun takia, ja siinä rytäkässä unohtui oma mielenterveys kokonaan. Voin henkisesti niin pahoin että laihduin 7kg ja oksentelin ym. Viime kädessä hain apua, kun olin siinä tilanteesa että ilman itkua en selvinnyt lääkärin vastaanotosta. Nyt elämä tasoittunut, mutta kauhulla muistelen viime kesää. Itse mietin että parasta olisi jos sulkisivat minut laitokseen ja pumppaisivat lääkkeitä täyteen, koska olin niin huonona. Paljon paranemisia sinulle!!!

no mä en jaksa ymmärtää, on itselläkin ollut vaikeeta mut eteenpäin on vaan menty. Nykyajan pullamössöt vaatii heti hoitoa kun vähän ahdistaa, sitä kutsutaan kansanomaisesti arjeksi muuten

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mä en jaksa ymmärtää, on itselläkin ollut vaikeeta mut eteenpäin on vaan menty. Nykyajan pullamössöt vaatii heti hoitoa kun vähän ahdistaa, sitä kutsutaan kansanomaisesti arjeksi muuten

Mulla se ahistus ei oo mitään pientä....ja paniikkihäiriö siihen päälle...et ei mua vaan vähän ahista!!!

Hyvä että olet heti hakenut apua.
Itselläni on myös paniikkihäiriö ja hain apua tosi myöhään,eli viime syksynä. Paniikkihäiriöstä kerkesin ennen lääkäriin menoa kärsimään 2v. Vasta sitten hain apua kun paniikkihäiriön lisäksi tuli ahdistus. Lääkäriin menessä tilanne oli jo paha. Sain apua ja nyt tilanne on normaali. Ahdistus hävinnyt ja paniikkikohtauksia tulee enää todella harvoin.

Mun mielestä on palvelus lapsille hakea itselleen apua, jos vähänkin siltä tuntuu. Paljon joutuu vuosittainkin lapset kärsimään vanhempien mielenterveysongelmista.

Ap:lle
:hug:

Kiva että saat apua.
Huomautan kuitenkin, että kaikki eivät sitä saa vaikka hakisivat eivätkä todellakaan pääse mihinkään osastoille "vain" ahdistuksen vuoksi, ei aina edes psykoosissa.

Toivotaan, että saat helpotuksen oloon...

Vauvis :hug: Toivottavasti tuo auttaa nyt. Joskus ei tosiaankaan auta kuin vasta järeemmät toimenpiteet. Tule sit pinoilemaan mukaan kun pystyt. Voimia sinne täältä ja lämpimiä ajatuksia. :heart:

kiitos, kiitos!...Nyt oon perjantaista asti ollu kotosalla "lomilla", huomena pitää mennä käymää klinikalla...katotaa nyt miten menee...nyt on ollu ihan ok,olo...ei normaali,mutta ei mikää älytönkää =) ...tosiaan vauva on ollu isän kanssa kotona,kun olin sairaalassa...

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Mun mielestä on palvelus lapsille hakea itselleen apua, jos vähänkin siltä tuntuu. Paljon joutuu vuosittainkin lapset kärsimään vanhempien mielenterveysongelmista.

Ap:lle
:hug:

Samaa mieltä
ja ap:lle

:hug: :hug:

Yhteistyössä