Lukki tippui katosta päälleni, pillahdin itkuun, mieheni suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pelkään minäkin useimpia hyönteisiä. Ja kiljun ja pelästyksen jälkeen saatan itkeäkin. Mun eksä oli ihan turha tällaisissa tilanteissa, se pelkäsi itsekin ötököitä eikä siitä ollut ''miehekkäästi'' pelastamaan mua ;)

Ap:n tapauksessa mies ehkä tosiaan kuvitteli että sulla oli joku ''oikea'' hätä, ja säikähti, ja siksi reagoi vihaisesti. Itsehän sä miehen tunnet ja pystyt siksi parhaiten sanomaan miksi teki niin kuin teki, onko se vaan kusipää vai mitä.

Tyhmä mies ap:lla.
Mä pelkään hulluna hämähäkkejä, tuossa tilanteessa olisin kirkunut ja mies olisi tullut juoksujalkaa tappamaan lukin. Kyllä, tappamaan. Mun mielestä kaikki hämähäkit joutais kuolla sukupuuttoon, ja aivan varmasti kaikki jotka löytyvät meiltä sisältä tulevat kuolemaan. Olkoot kuinka hyödyllisiä vaan, ne on iljettäviä.

Tiedän kyllä, ettei ne mulle mitään tee, mutta kun on fobia niin on. Jos mulla sattuis ase käteen ja hämähäkki olisi jalallani, varmaan ampuisin sen siihen. Kertooko kuinka paljon pelkään? Mies ei suinkaan naureskele pelolleni vaan auttaa aina kun pystyy.

Usein? Mun lähipiirissä ei ainakaan ole yhtään naista joka pelkäisi harmittomia ja hyödyllisiä hämppejä. Itsekin olen nainen ja olen omistanut nyrkinkokoisia lintuhämähäkkejä.

Hämpit ei oo harmittomia. Ja hyödyllisiä kenelle? Maapallon ekologia ei varmaan joutuisi suunnattamasti epätasapainoon, jos etenkin isot lintuhämähäkit kuolisivat sukupuuttoon...

Pienenpienet hämpit on ihan, ok, mutta euron kolikkoa suuremmat eivät ole.

Aika raskasta jos mies ei hyväksy sitä että olet hämähäkkiasiassa tyypillinen nainen.

Minä sanoisin ehkä näin: Sinua ärsyttää hämähäkkipelkoni, se on tullut selväksi. Olen kuitenkin sellainen kuin olen, ja suurin osa ihmisistä varmaan olisi säikähtänyt kovastikin. Jos haluat että minä hyväksyn sinut vikoinesi ja omituisuuksinesi, sinunkin täytyy hyväksyä minut.

Ja puhuisin rauhallisesti. Noin teen selväksi että toisen on ihan turha alkaa marista joistakin ominaisuuksistani joista ei oikeastaan ole mitään haittaa. Sitten minäkin ehkä helpommin tajuan olla tekemättä niin hänelle.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Mun mies tietää tasan tarkkaan inhoni hämähäkkejä kohtaan ja ymmärtäisi tuon reaktion ihan täysin. Jos mulla on vaikka hämis selässä, hän ei sano mitään, vaan tulee ja pyyhkäisee sen pois. Koska jos hän sanoisi, että "hei, sulla on hämis selässä!", mä saisin aikamoisen hysteriakohtauksen ja parhaassa tapauksessa kiskoisin paidan pois päältäni. Ei siinä kotioloissa mitään, mutta ei kovin esteettistä tehdä missään kauppareissulla :D.

Aika mäntti mies sulla.

Miehesi siis saapui paikalle juoksujalkaa kuullessaan ja luullessaan sinun olevan hädässä. On mielestäni luonnollista että hän närkästyy huomatessaan sinun säikähtäneen turhasta ja hänen huolensa olleen turhaa.

Hämpit ei oo harmittomia. Ja hyödyllisiä kenelle? Maapallon ekologia ei varmaan joutuisi suunnattamasti epätasapainoon, jos etenkin isot lintuhämähäkit kuolisivat sukupuuttoon...

Pienenpienet hämpit on ihan, ok, mutta euron kolikkoa suuremmat eivät ole.
Jos koko Araneae-lahko häviäisi (jopa yli 80 000 lajia, tällä hetkellä varmistettu noin 42 000), haittaeläinten kanta nousisi räjähdysmäisesti (kärpäset, sääsket, torakat, sirkat jne).

Suomessakin on tavattu yli 640 eri hämähäkkilajia. Kaikki jos hävitettäisiin niin mitkähän korvaisivat nuo taitavat saalistajat?

Isoja hämppejä, joita on 2600 lajia, (tarkoittanet Mygalomorphae -osalahkoa, johon kuuluu myös Theraphosidae -lintuhämähäkit) tarvitaan syömään isompia haittaeläimiä. Luuletko, että 1cm hämähäkki kykenee tappamaan 10cm kokoisen ja panssaroidun torakan?

Viimeksi muokattu:
Munkin mies (ex) inhosi mun "nössöyttä". Olin päivällä rannalla kuullut avunhuutoja kauempaa. Ja illalla itkin, koska se oli järkyttänyt mua. Ja mies suuttui!!

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24603316:
Sehän se vasta nössöä olisikin ollut naisen silmissä :D
Pienen puolustuskyvyttömän eläimen tappaminen ei ole mitenkään miehekästä eikä sankarillista. Eri juttu olisi, jos se hämö olisi ollut karhun kokoinen.

Ap:lle...minäkin luulen, että miehesi säikähti itkuasi ja kuvitteli jotain ihan muuta tapahtuneen. Ja kun huomasi, että kyse olikin vain hämähäkistä, ärsyyntyi.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep

Yhteistyössä