Lumi vyöryi katolta 1-vuotiaan Emmin vaunuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun 4-vuotiaskin ulkoilee pääsääntöisesti mun kanssa (tädin pihalla saa ulkoilla itsekseen tädin vuotta vanhemman tyttären kanssa tai saa tilanteen mukaan), mutta silti kun on kaksi lasta, niin joskus kun selän kääntää niin tyttö voi olla jo vaaranpaikassa. Ja kun lapsia on kaksi, niin ei ole silmiä selässä. Ja esim. lähikaupassa käydessä, tyttö katoaa kaupan pihalle odottamaan, kun minä olen maksamassa ja sun muita tilanteita.

Että älähän nyt jeesustele siellä.

joo niinpä, se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa :D selityksiä on kaikenlaisia...

Minä olisin käyttänyt lasta lääkärissä heti. Siis varmuuden vuoksi tarkastuttamassa ettei kuitenkin tullut mitään kun aika iso täräys tuo on. Itse huomioin nämä räystäät ja katot muutenkin. Meillä on mökillä vanha navetta pihapiirissä ja miehelle aina joudun sanomaan ettei jätä autoa ihan sen viereen kun sen katolla olevasta savupiipusta irtoaa paloja ja tippuu maahan vanhuuttaan. Isoja kokkareita oli taas viime kesänä tullut.

Pelottava tilanne, onneksi ei käynyt pahasti.

Itse luhtitalossa asuvana en ikinä jättänyt lasta vaunuissa/rattaissa paikkaan, josta lumi voisi tipahtaa niskaan. Olin sen suhteen tosi tarkka. Mutta taloyhtiön asia on käsittääkseni huolehtia lumet katoilta pois.

Helvettiäkö tuota äitiä haukutte? Ei se ole ketään syytellyt!
"Järkyttävällä tarinallaan Eveliina Partanen toivoo pitävänsä yllä keskustelua katoille pakkautuvien lumien vaaroista, jotta ne puhdistettaisiin ajoissa. Tällä hetkellä häntä pelottaa liikkua ulkona."

Kuvasta kyllä näkee että niitä lumiesteitä ei katolla ole, ja jos ne lumet ovat siellä koko talven olleet, niin kyllä se osavastuu on sillä huoltoyhtiöllä. Juridinen vastuukin taitaa olla mikäli ne lumityöt on tekemättä. Miten te erehtymättömät muuten pääsette niistä asunnoistanne ulos niin että ette ole koskaan hetkeäkään sen räystään alla, vai oletteko kenties koko talven kotona?

Pahempaa jälkeä olisi tullut, jos se lumi olisi tullut sieltä katolta lumiesteineen.
Ei näitä suojakelejä ole kauaa ollut, ja lehti-ilmoituksesta kävi ilmi, että huoltoyhtiö oli tilattu lumentiputukseen ennekuin onnettomuus sattui.
Tässä oli vaan huonoa tuuria mukana, etteivät ajoissa ehtineet.

Onnettomuuksia saattuu, mutta itse olisin kyllä sitä mieltä, että äidinkin olisi pitänyt olla huolellisempi. Kuvasta vielä näkyy katon jyrkkyys. Selvä se on, että sieltä lumet tulee alas ja kovaa.

Eikä tässä mistään erehtymättömyydestä ole kyse, mutta kyllähän se outoa on, jos äiti on itse lehdille soittanut ja kertonut tapauksesta.

Kuvasta kyllä näkee että niitä lumiesteitä ei katolla ole, ja jos ne lumet ovat siellä koko talven olleet, niin kyllä se osavastuu on sillä huoltoyhtiöllä. Juridinen vastuukin taitaa olla mikäli ne lumityöt on tekemättä. Miten te erehtymättömät muuten pääsette niistä asunnoistanne ulos niin että ette ole koskaan hetkeäkään sen räystään alla, vai oletteko kenties koko talven kotona?

On kaksi täysin eri asiaa kävellä nopeasti räystään alitse kuin jättää siihen vaunut odottamaan!! Kyllä ainakin näin omakotitalossa asuessa täytyy pitää oma järki sen verran kunnossa, että räystäiden alla ei aikaa vietetä. Kun jos ne lumet sieltä niskaan tulisi, ei olisi huoltoyhtiöitä eikä muitakaan, joita voisi syytellä omasta tyhmyydestään.

Hei, mäkin sain lumikuorman päälleni kävellessäni Helsingin kaduilla. Jos mulla olisi ollut vauva mukana, se olisi saanut osansa. OLEN SEN VERRAN PASKA MUTSI! Ei ollut varoituspuomeja ei mitään, onneksi ei sattunut.

Te täydelliset äidit tietenkin Helsingissä kävelisitte vauvan kanssa keskellä autotietä, kun ennakoisitte lumen putoamisen!

[QUOTE="vieras";22946154]Edelleenkään se ei ole taloyhtiön syy, jos joku ajattelematon jättää vaunut räystään alle talvella. Kyllä Suomen talvessa elävillä ihmisillä täytyy sen verran olla järkeä päässä, että sieltä katolta voi ne lumet tulla alas.[/QUOTE]

Minä en nyt osoitellut omasta mielestäni ketään tässä sormella, vaan ainoastaan yritin sanoa, että tuollaiset onnettomuudet olisi vältettävissä, jos ne lumet pudotettaisiin sieltä katolta tai olisi edes niitä varoituskylttejä. Kenenkään lapsi, lemmikkieläin taikka iso ihminen itse ei ansaitse tulla hukkuneeksi lumikuorman alle. Oli sitten tyhmä taikka ei. Hohhoijaa, empatia on ihan vieras käsite tällä palstalla.

Okei... tästä saadaankin uudet ohjeen taloyhtiöille: KAIKKI lumi pitää AINA lapioida pois katolta ennen suojasäätä. Lumet eivät saa tulla katolta itsekseen alas.
Jokaisen lumisateen jälkeen kiivetään katolle ja poistetaan lumet pois niin, ettei sitä putoa katolta maahan. Pienikin määrä lunta voi vahingoittaa, jos sen alle jää...

Olen virheellisesti aina kuvitellut, että lumet pudotellaan katolta siksi, etteivät rakenteet petä ja katot sorru... mutta onneksi nyt tiedän oikean syyn.

[QUOTE="hui";22944512]Ikävä juttu. Pitäisi kyllä muutaman kerran miettiä, ennenkun jättää lapsen suoraan kaltevan katoksen alle. Niin paljon kun noista lumenvaaroista puhutaan.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan, että nykymammat osaavat miettiä mahdollisia vaaroja?

Okei... tästä saadaankin uudet ohjeen taloyhtiöille: KAIKKI lumi pitää AINA lapioida pois katolta ennen suojasäätä. Lumet eivät saa tulla katolta itsekseen alas.
Jokaisen lumisateen jälkeen kiivetään katolle ja poistetaan lumet pois niin, ettei sitä putoa katolta maahan. Pienikin määrä lunta voi vahingoittaa, jos sen alle jää...

Olen virheellisesti aina kuvitellut, että lumet pudotellaan katolta siksi, etteivät rakenteet petä ja katot sorru... mutta onneksi nyt tiedän oikean syyn.

Juu juu niinhän tässä KAIKKI sanoivat, jotta KAIKKI lumi pitää lapioida AINA.. mä itse ajattelin, niin että erityisesti voisi kiinnittää huomiota niihin paikkoihin, josta se lumi todennäköisimmin voisi pudota jonkun niskaan. Kuten vaikka rappukäytävien edessä olevat kaltevat katokset, se ei luulisi olevan mikään kovin iso hommakaan, vaikka tokikin sen voisi vaikka asukkaat itsekin tehdä..

Jrappukäytävien edessä olevat kaltevat katokset, se ei luulisi olevan mikään kovin iso hommakaan, vaikka tokikin sen voisi vaikka asukkaat itsekin tehdä..

Täsmälleen! Asukkaat ITSE: Oletko sinä kiivennyt katolle lumia pudottelemaan? Miksi et?
Onko teillä kotona / taloyhtiöllä turvavarusteet lumitöitä varten?
Oletko valmis maksamaan (vuokrassa / vastikkeessa) siitä, että joku ulkopuolinen (ammattilainen) käy lumet pudottamassa?
(Siihen keravalaiseen taloon oli kai tilattu lumien pudottajat, mutta eivät ennättäneet vielä)

eikö ihminen voi olla enää yhtää avuttomampi!!! tässä on lukenu juttuja kun ei ole tehty lumitöitä päivässä joka paikasta (30cm tullu 12h) ei kukaa kerkee joka paikkaan ei tekee niitä lumitöitä ei puottamaan katoilta!!! pitäs meidän tajuta kun täällä pohjosessa asutaan että meillä on lunta, jäätä yms joka ikinen talvi!!! onko toiki äiti unohtanu mitä lapsena todd näkösesti on kaikille opetettu talven vaaroista.. katolta putoava lumi, heikot jäät kaikki muu... ei tää medän suomi voi olla näin avuton!! kaikki pitäs sekunnissa tapahtua.. V****u mitä P****A!!!!!!!! varmaa kohta lisätään jo koulu opetukseen tälläset vaarat!!! ku tälläset urpot itkee jossai lehdessä.. mie en ite ois edes ilenny kellee sanoo jos noin tyhmä oisin ite ollu!! ja eikö se talo-yhtiö korvannu ne vaunut?? ja niistä lumi esteistä. tossa näkyy että ne on asennettu ihan räystään viereen eli väärin mut ihan sama.. jos tollasessa talossa asuu pitäs ottaa puhelin kätee ja hoputtaa puottajii tai jos lumi esteistä jotai tietää ni vaatia niitä sinne!!! varmaa tosi sekavaa tekstiä mutta oon niin hermona ku tällästä paskaa lukee täältä!!!! suurin osa kyl on ihan asian ytimessä...

[QUOTE="japa";22951294]eikö ihminen voi olla enää yhtää avuttomampi!!! tässä on lukenu juttuja kun ei ole tehty lumitöitä päivässä joka paikasta (30cm tullu 12h) ei kukaa kerkee joka paikkaan ei tekee niitä lumitöitä ei puottamaan katoilta!!! pitäs meidän tajuta kun täällä pohjosessa asutaan että meillä on lunta, jäätä yms joka ikinen talvi!!! onko toiki äiti unohtanu mitä lapsena todd näkösesti on kaikille opetettu talven vaaroista.. katolta putoava lumi, heikot jäät kaikki muu... ei tää medän suomi voi olla näin avuton!! kaikki pitäs sekunnissa tapahtua.. V****u mitä P****A!!!!!!!! varmaa kohta lisätään jo koulu opetukseen tälläset vaarat!!! ku tälläset urpot itkee jossai lehdessä.. mie en ite ois edes ilenny kellee sanoo jos noin tyhmä oisin ite ollu!! ja eikö se talo-yhtiö korvannu ne vaunut?? ja niistä lumi esteistä. tossa näkyy että ne on asennettu ihan räystään viereen eli väärin mut ihan sama.. jos tollasessa talossa asuu pitäs ottaa puhelin kätee ja hoputtaa puottajii tai jos lumi esteistä jotai tietää ni vaatia niitä sinne!!! varmaa tosi sekavaa tekstiä mutta oon niin hermona ku tällästä paskaa lukee täältä!!!! suurin osa kyl on ihan asian ytimessä...[/QUOTE]

Joo vittu onneks kuitenkin suurin vitun osa snaijaa nää jutut, mut eiks ois ihan vitun jees, jos silti yritettäis tehdä jtn niiden hyväks jotka ei snaijaa? Sen sijaan että haukuttais ne vitun tyhmiks täällä, vaikka siis ihan vitun tyhmiähän kaikki ihmiset on, ainakin jossain asiassa. Jotkut toisessa, jotkut jossain muussa. Niin vittu.

Joo vittu onneks kuitenkin suurin vitun osa snaijaa nää jutut, mut eiks ois ihan vitun jees, jos silti yritettäis tehdä jtn niiden hyväks jotka ei snaijaa? Sen sijaan että haukuttais ne vitun tyhmiks täällä, vaikka siis ihan vitun tyhmiähän kaikki ihmiset on, ainakin jossain asiassa. Jotkut toisessa, jotkut jossain muussa. Niin vittu.

joo en miekää kotitöitä osaa (haluu) tehdä enkä osaa neuloa enkä virkata mutta perus asiat osaan.. joo ja siintä että tehtäs jotai niitten hyväks.. hmmm nyt on ollu jotai yli kuukauden kaikki lehet ja uutiset täynnä näitä lumi juttuja yms.. et tynnyrissä pitää asuu jos ei jostai lähteestä nää mitä pitää varoo, jos muute ei ymmärrä.. joo tiedän meitä on monee junaa jopa suklaa sellasee mut mie en vaa ymmärrä tynnyrissä kasvaneita...

joo en miekää kotitöitä osaa (haluu) tehdä enkä osaa neuloa enkä virkata mutta perus asiat osaan.. joo ja siintä että tehtäs jotai niitten hyväks.. hmmm nyt on ollu jotai yli kuukauden kaikki lehet ja uutiset täynnä näitä lumi juttuja yms.. et tynnyrissä pitää asuu jos ei jostai lähteestä nää mitä pitää varoo, jos muute ei ymmärrä.. joo tiedän meitä on monee junaa jopa suklaa sellasee mut mie en vaa ymmärrä tynnyrissä kasvaneita...

[QUOTE="japa";22952344]joo en miekää kotitöitä osaa (haluu) tehdä enkä osaa neuloa enkä virkata mutta perus asiat osaan.. joo ja siintä että tehtäs jotai niitten hyväks.. hmmm nyt on ollu jotai yli kuukauden kaikki lehet ja uutiset täynnä näitä lumi juttuja yms.. et tynnyrissä pitää asuu jos ei jostai lähteestä nää mitä pitää varoo, jos muute ei ymmärrä.. joo tiedän meitä on monee junaa jopa suklaa sellasee mut mie en vaa ymmärrä tynnyrissä kasvaneita...[/QUOTE]

Mä en ymmärrä missä tynnyrissä sä oot koulujas käynyt, kun siellä ei näemmä ole opetettu pisteiden ja pilkkujen käytön jaloa taitoa, eikä näköjään myöskään yhdyssanoja. Joo en aina itsekään niitä oikeisiin paikkoihin sijota, mutta sentään edes vähän yritän. Mun mielestä ne on myös niitä perusasioita.

Mä en ymmärrä missä tynnyrissä sä oot koulujas käynyt, kun siellä ei näemmä ole opetettu pisteiden ja pilkkujen käytön jaloa taitoa, eikä näköjään myöskään yhdyssanoja. Joo en aina itsekään niitä oikeisiin paikkoihin sijota, mutta sentään edes vähän yritän. Mun mielestä ne on myös niitä perusasioita.

jayleensäkirjotanenkäkatomitäkirjotankukirjotansenverranopeeenkäjaksakattoooikee kirjotustaeikäseedeskiinnostatässämaailmassaonsenverraasitvitullaaetteimiunoikeinkirjotuspajopmerkkaa!!!

[QUOTE="japa";22952621]jayleensäkirjotanenkäkatomitäkirjotankukirjotansenverranopeeenkäjaksakattoooikee kirjotustaeikäseedeskiinnostatässämaailmassaonsenverraasitvitullaaetteimiunoikeinkirjotuspajopmerkkaa!!![/QUOTE]

yks väli jäi...

vittu miten huono trolli yritys!!!

Äiti, huolehdi lapsestasi! Taloyhtiö, kunta, valtio, EU, Ihmisoikeuskommissio tms ei huolehdi sinusta tai puolusta sinua, jos jätät lapsesi tällä tavoin vaaralle alttiiksi. Jokainen suomalainen tietää että katoille sataa lunta ja se lumi myös putoaa sieltä. Ei voi odottaa että "isi" olisi siellä yötäpäivää vahtimassa sataako lunta vai vettä vai ei ja tarvittaessa varoittelemassa uusia äitejä -jos näin olisi, se olisi todella kallista.

Yhteistyössä