Luomen poisto kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko useamman luomen poistaa kerralla?
Itsellä olis kaksi joissa on tapahtunut muutoksia, ja kiinnostais tietää pääsiskö niistä samalla kertaa eroon.

Kyllä voi poistaa useamman ja aikaa varatessa kannattaa se kertoa, niin osaavat varautua pidempään aikaan. Hyvähän ne on kerralla otattaa pois, niin tulee varmasti poistettua koska se on sitten aina kynnys mennä uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pete jones:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko useamman luomen poistaa kerralla?
Itsellä olis kaksi joissa on tapahtunut muutoksia, ja kiinnostais tietää pääsiskö niistä samalla kertaa eroon.

Voi poistaa, ei sitä muu rajoita kuin kirurgin käytettävissä oleva aika. Multa leikeltiin eilen kaksi luomea samalla kertaa.

Niitä mikään kirurgi poista ku ihan tavallinen lääkäri :D

Ja voi poistaa monta, mulla poistettiin kerralla kolme.

Minua askarruttaa tämmöinen asia, että... Menen ensi viikolla poistattamaan luomea rinnastani. En siis rintakehästä vaan ihan tuosta tissistä. Ei siinä muuten mitään, mutta pelottaa tuo puudutteen laittaminen, joten voinko laittaa rintaani EMLA-laastarin jo etukäteen aluetta puuduttamaan? Disun iho kun on kovin herkkä.. Ainakin minulla :ashamed:

muoks. Kysymykseni siis kuuluu, VOINKO KÄYTTÄÄ EMLAA PUUDUTTAMAAN ALUETTA, JOHON PUUDUTUSPIIKKI LAITETAAN?

minulla poistettiin tissistä luomi terv.kesk, ja oltiin molemmat avokin kanssa järkyttyneitä sillä lääkäri pisti ainakin 7 tikkiä ( 2 tai 3 olisi riittänyt ! :( ) ja nyt iso ruma arpi sitten. kainalosta poistettiin yksityisellä jäädyttämällä 2 kpl ja suosittelen :) ei puudutusta, ei tikkejä. pieni nipistys ja sitten homma on ohi. jäädyttää ei vain voi kovin isoja...

Minulta ihotautilääkäri (yksityinen) poisti 4 luomea kerralla selästä. Piti poistaa 3, mutta sanoi kesken operaation, että otetaan nyt tuo yksikin vielä pois. Teki kaikki poistot jollain erikoistekniikalla, eli tikkejä ei tullut vaan haavalappu (tai joku....) laitettiin viikoksi arpien päälle. Näin arvista pitäisi tulla huomaamattomammat. Totesi, että jos patologin lausunnossa näkyisi solumuutoksia, niin sitten pitäisi tehdä poistaa syvemmältä kudosta (ei tarvinnut). Koko homma maksoi muistaakseni 100-150e. Terveyskeskukseen en menisi luomea poistattamaan, koska haluan saada siistin ja huomaamattoman arven.

Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:
Minua askarruttaa tämmöinen asia, että... Menen ensi viikolla poistattamaan luomea rinnastani. En siis rintakehästä vaan ihan tuosta tissistä. Ei siinä muuten mitään, mutta pelottaa tuo puudutteen laittaminen, joten voinko laittaa rintaani EMLA-laastarin jo etukäteen aluetta puuduttamaan? Disun iho kun on kovin herkkä.. Ainakin minulla :ashamed:

muoks. Kysymykseni siis kuuluu, VOINKO KÄYTTÄÄ EMLAA PUUDUTTAMAAN ALUETTA, JOHON PUUDUTUSPIIKKI LAITETAAN?

varmasti voit, niin minä tein :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
maksaako luomen poisto terveyskeskuksessa, jääkö arpi jos ottaa poies naamast?

Kasvoista ei kannata, arpi jää helposti.
Kannattaa ehkä kysäistä plastiikan puolelta jos kasvoistasi haluat poistaa

Täällä tk ei tee kasvojen alueella poistoja. Minutkin lähetettiin kirranpolille sellasen näppylän poistoa varten.

Alkuperäinen kirjoittaja xy:
Jos poistattaa luomen kasvoista niin siis jääkö siihen pahakin arpi? Ajattelin että kumpi mielummin, kasvoissa luomi vai arpi? Näkyykö arpi siis selvästi

Mulla on tossa ottassa sellanen 6tikin arpi. Tosi ohut ja siisti,aika tuore vielä. Mutta uskon että aikaa myöten vaalenee tuostakin. Mielummin pieni arpi ku näkyvä luomi.

Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:

varmasti voit, niin minä tein :)

Kuinka suurelta alueelta se sitten puutuu? Etten nyt sitten törkkää laastaria paikkaan x ja piikki tökätäänkiin paikkaan ö. Huhhei kyllä on ihmisellä murheet.. Pelottaa vaan tuo keikka niin kovasti!

Multa poisti reilu kk sitten tk:ssa ihan omalääkäri kaksi luomea.
Puudutti eli sen mitä piikki nyt tuntuu oli ainoa sattuminen.
Tikki toiseen ja toiseen ei mitään, vähän vuoteli.

Ihan helppo nakki, ei kannata pelätä!

Piikillä laitetaan puudutusaine, eikä satu sen enempää kuin verikoe. Sen jälkeen luomi vaan leikataan pois, eikä satu ja laitetaan muutamalla tikillä reikä umpeen, eikä sekään satu. Tikit kutittaa kyllä jälkikäteen kamalasti, eikä niitä saa kastella (tai raapia).

Aika jännä juttu; miksi ei saa kastella??? Mä olen sektion kokeneena saanut mennä niiden tikkien kanssa heti suihkuun ja kuitenkin jonniin verran isompi leikkaus tuo sektio.

Miten se tehdään? Sattuuko? Millä ne puuduttaa? Sattuuko puudutus? Pitässelästä poistattaa yx luomi ja jotenkin pelottaa...

Tiedän Nummelassa (Kahvimaalla muutama kilsa NUMMELASTA ) olevan paikan, jossa otetaan laserilla luomet pois. Ei leikellä, eikä tule tikkejä. Leila Warvas otti minulta luomen juuri selästä. Pientä nipistystä tuntui mutta ei sen kummempaa. Warvas olisi ottanut samaan hintaan useammankin luomen. Se maksoi 110 e.

168 eur yksityisellä, kaksi luomea (rinnasta ja jalasta). Pari päivää piti pitää lappuja, sitten laput pois ja suihkuun voi mennä normaalisti. Tikit rinnassa 8 päivää ja jalassa 12. Eikä tunnu miltään muu kuin puudutus pikkasen.

Yhteistyössä