Luomen poistosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaapi vähäsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaapi vähäsen

Vieras
Olen menossa isokokoisen luomen poistoon ja mietin,mites sen poiston jälkeen? Laitetaanko siihen joku tikki vai meneekö se umpeen itsestään?Onko kipeä poiston jälkeen? Mietin vaan,että kun poistopaikka istumalihaksissa ;) ,niin pystyyköhän sitä istumaan tai käveleen normaalisti sen poiston jälkeen...

Puudutetaan, leikataan juurineen, tikataan ja lappu päälle. Voi se ekat päivät olla vähän arka, mutta nopeetahan noi yleensä paranee. Multa on otettu kymmenkunta luomea pois.

Mitenkään pelottelematta, siihen leikataan yllättävän suuri monttu, joka suljetaan monella tikillä. Takamuksessa voi varmaan vähän kiristää, ainakin istuessa.

Multa on poistettu n. 1cm halkaisijaltaan oleva luomi rinnasta. Puudutetaan, laitettiin 2 tikkiä ja viikon päästä tikit poistettiin. Puudutusaine hieman laitettaessa kirveli (pistettiin muutaman kerran eri kohtiin), itse luomen poisto oli nopea toimenpide. Minulta se "kauhastiin" sellaisella kuoppaveitsellä. Luomi oli itsellä sellaisessa paikassa ettei se haava häirinnyt mitenkään, sulla voi ehkä hieman hankaloitua elämä aluksi kun on tuollaisessa paikassa, mutta kyllä sen kestää :)

Alkuperäinen kirjoittaja pelottaapi vähäsen:
Olen menossa isokokoisen luomen poistoon ja mietin,mites sen poiston jälkeen? Laitetaanko siihen joku tikki vai meneekö se umpeen itsestään?Onko kipeä poiston jälkeen? Mietin vaan,että kun poistopaikka istumalihaksissa ;) ,niin pystyyköhän sitä istumaan tai käveleen normaalisti sen poiston jälkeen...

Minulla oli naamassa iso "kauneusluomi" oli pakko poistaa koska rupes kutittaan ja kasvamaan!
Se oli 20min juttu, lääkäri puuduttaa ja veitsellä viiltää sen nätisti pois ei tunnu missää, koska on puudutusta! Ja mulle laitettiin 2tikkiä, jos oikein muistan, ja ei ollut kipee poiston jälkeen, vähän tuntu tuo pulssi siinä. Uskon kyllä että pystyt kävelemään normaalisti ja istuessa voi nuo tikit pistellä...Mutta se on tosi nopee juttu...
Hyvin se menee :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millä perusteella luomenpoistoon pääsee? yksityiselle vai kunnalliselle?
poistetaanko vain "haitalliset", isot ym vai myös kosmeettisista syistä?

Kyllä mä olen päässy ihan terveyskeskukseen luomenpoistoon kun on sanonu et se häiritsee.

Puudutuksella ja tikataan lopuksi. Mulla oli luomen kohdalla paikka, joka ei puutunut lainkaan. Aika monta piikkiä puudutusainetta laitettiin ja lopuksi tulivat siihen lopputulemaan että leikataan vaikka puudutus ei tehonnut... :o Siinä tk:n toimenpidehuoneessa tuli sitten karjuttua aika lujastikin, odotushuoneessa ilmeet olivat varmaan näkemisen arvoisia... :ashamed: Tää oli kyllä poikkeustapaus! Mutta hienosti parani, vähän piti tikkien takia pitää saunataukoa. Arpi jäi, mutta hyvin vaalea ja siisti.

Kävin toissaviikolla, poistettiin alaselästä/kyljestä. Kaks tikkiä sain, ja pidin laastaria siinä päällä ettei tikit tartu vaatteisiin. Hyvin on parantunu, tänään sain tikit pois. Joissain asennoissa kyllä tuntu pientä kiristystä, ja voin kuvitella että jos kankusta leikataan niin se voi kipeytyä kyllä paljosta istumisesta.
Tuosta "yllättävän suuresta montusta" täytyy sanoa, että ainakin oma lääkärini (joka poistaa paljon luomeja) sano että pitää leikata vähän laajempi "reikä" kun mitä pelkästä luomesta tulis, että saa sen kauniisti suljettua.

Tuhannesti kiitos vastanneille!! Eiköhän se sitten nopeasti parane,vaikka onkin aika isosta luomesta kysymys. On vaan heti parin päivän päästä semmoinen meno,että pitäis pystyä suht normaalisti istuun ja käveleen,jos ei halua alkaa selittelemään,että kankusta on poistettu luomi =) Pitääkö muuten sauna jättää sitten väliin siksi aikaa kun nuo tikit on...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuhannesti kiitos vastanneille!! Eiköhän se sitten nopeasti parane,vaikka onkin aika isosta luomesta kysymys. On vaan heti parin päivän päästä semmoinen meno,että pitäis pystyä suht normaalisti istuun ja käveleen,jos ei halua alkaa selittelemään,että kankusta on poistettu luomi =) Pitääkö muuten sauna jättää sitten väliin siksi aikaa kun nuo tikit on...?

Miulle ei sanottu mitään kieltoja, ja kävinkin kyllä tikkien kanssa monta kertaa saunassa, eikä aiheutunu mitään siitä. Kannattaa kuitenkin tarkastaa lääkäriltä tämä asia.
Lykkyä leikkaukseen :)

Yhteistyössä