Luomien käytös raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trd

Vieras
Olen kuullut että luomia voi tulla lisää raskauden aikana ja viime raskauden aikana tulikin yksi. Kävin sitä näyttämässä varmuuden vuoksi lääkärillä mutta hän ei katsonut aihetta poistoon.
Nyt olen huomannut että parissa luomessa vihlaisee välillä, olen siis taas raskaana. Luomien ulkonäkö ei ole mitenkään muuttunut, eivät ole kasvaneet, eivät vuoda verta tai muuta sellaista.
Voiko nuo tuntemukset johtua raskaudesta vai pitäisikö käydä taas näytillä?

Ekassa raskaudessa mulla alkoi kutisemaan muutama luomi. Lapsi kun syntyi, niin yksi luomi vain jatkoi kutisemista. Minulla on myös kuiva, herkkä iho. Luomi poistettiin ja tutkittiin, ei ollut siinä mitään. Nyt olen taas raskaana ja niinkuin pikkuisen taas kutittaisi?! Olen myös lukenut tuosta, että voivat reagoida raskausaikana. Voithan kysäistä jostain, miten kannattaisi toimia?

Taidanpa kysäistä asiasta huomenna neuvolassa.
Luulisi että jos pahanlaatuisesta asiasta kyse, tulisi muitakin muutoksia? Ainakin noissa melanoomajutuissa puhutaan väri ym. muutoksista eikä niinkään tuntumisesta.

Ekassa ei muutoksia, mutta kahdessa seuraavassa senkin edestä. Luomia tuli PALJON lisää ja olenkin niitä käynyt poistattamassa. Tarkoitus olisi poistella niitä muutaman viikon kuluttua lisää.

Mulla tuli hirveästi pieniä luomia raskausaikana kaulan ja dekolteen alueelle. Olivat ihan kamalan näköisiä, mutta tippuivat itsestään pois synnytyksen jälkeen. Yksi luomi kasvoi ja muutti väriä, se poistettiinkin myöhemmin eikä siinä mitään ollut. Aikoinaan aiheesta googlettelin ja käsitin että raskaus ne muutokset aiheuttaa ja ovat yleensä vaarattomia, ne luomet siis.

Uusimmat

Yhteistyössä