luomuna synnyttänyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larmy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Larmy

Uusi jäsen
19.05.2009
17
0
1
luin jotain ketjua ja siellä juttu meni jossain vaiheessa todella pahasti metsään aiheesta. onko täällä luomuna synnyttäneitä äitejä? millaisia kokemuksia? itse synnytin esikoiseni luomuna vähän vahingossa :) menin todella asenteella et minähän en millään lääkkeillä päätäni sekoita, haluan kokea sen sellaisena kuin se on. tuli sitten se hetki kun kysyin että mitä vaihtoehtoja olisi en enää kestäkään.. kätilö kysyi että kuule.. nyt päästään ponnistamaan! ei siinä auttanut muu kuin luomuna vetää :) nopea ja helppo oli! jälkeenpäin olen ollut todella onnellinen että se meni niin ja ehdottomasti seuraava luomuna! aivan mahtava kokemus!

Juu, tarkoituksella halusin luomuna. Minulla on korkea kipukynnys ja olen kokenut paljon pahempaakin kipua joten sinänsä tiesin mitä odottaa. Kokemus oli erittäin hyvä verrattuna ekaan jossa oli epiduraali ja kaikki mahdolliset muut. Olin koko ajan järjissäni ja synnytyksen jälkeen olin erittäin hyvässä ja virkeässä kunnossa. Ponnistusvaiheet olleet molemmissa lyhyitä eikä ole tikkejä tullut. Ekassakin loppuvaihe meni luomuna.

Kuopus syntyi luomuna. Olin jo 9cm auki kun pääsimme sairaalaan eikä siinä enää ehtinyt mitään lievitystä antaa. Viimeinen tunti oli rankin, mutta senkin kesti ihan hyvin. Hyvät kokemukset jäi, pysyi pääkin selvänä toisin kuin esikoisen synnytyksessä. Mahdollinen seuraava saa myös syntyä luomuna.

No ekasta oli epparin takia puudutus alapäässä ja toisen aikana ei ollut, kolmannen tullessa vaadin ehdottomasti tuon puudutuspiikin sinne alaosastoon, ei enää ikinä sellasta kipua kun pää repii paikat.

Täällä... Lähdin niin myöhään sairaalaan, ettei epiduraalia tms. enää ehtinyt antaa. Ilokaasua sain. No, selvisihän siitä, mutta kipeä ja huonossa kunnossa olin kyllä kauan.

mukava kokemus.. ja nopea..vahingossa luomuna synnyttänyt...
mä kiljun että mulle nyt heti äkkiä kivunlievitystä..kätilö vaan sano ettei tässä nyt enään mitään ehdi antaan pää näkyy jo..ponnistus ksti minuutin..

Neljä synnyttänyt luomuna eikä hätäpäivää. Rauhalliset, pitkäkestoiset avautumisvaiheet mutta ponnistus vain pari, kolme minuuttia. Ei huutoa ei kiljumista.

kaksoset synnytin luomuna mikä ei ollut kyllä mun valinta vaan vaihtoehtoja ei ollut ku kaikki tapahtu niin äkkiä mut hengissä ollaan ;)
kyllähän se siinä tuntu et apua,en kestä mut kestin kuitenkin ja kaikki meni hyvin :heart:

Esikoisen synnytyksessä olin vasta 15-vuotias, aika ummikkona siis kaikesta mitä synnytyksessä tapahtuu. Olin ajatellut että otetaan vastaan mitä tulee. Luomuna meni, en kokenut tarvetta kivunlievitykselle 12h kesti (imukuppiin pääty ).

Toisen kanssa sitten ajattelin ottavani epiduraalin tai spinaalin, enkä sitten kokenutkaan sille oikein tarvetta. Tai kun ajattelin sen haluavani, oli myöhäistä, joten luomuna meni sekin 6h kesti.

Ihan olen tyytyväinen luomusynnytyksiini :) Ei se minusta sen parempaa ihmistä, äitiä tai synnyttäjää tee. Mutta kokemuksena molemmat synnytykset on vaan ollut niin hienoja ja siitä olen tyytyväinen..

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Esikoisen synnytyksessä olin vasta 15-vuotias, aika ummikkona siis kaikesta mitä synnytyksessä tapahtuu. Olin ajatellut että otetaan vastaan mitä tulee. Luomuna meni, en kokenut tarvetta kivunlievitykselle 12h kesti (imukuppiin pääty ).

Toisen kanssa sitten ajattelin ottavani epiduraalin tai spinaalin, enkä sitten kokenutkaan sille oikein tarvetta. Tai kun ajattelin sen haluavani, oli myöhäistä, joten luomuna meni sekin 6h kesti.

Ihan olen tyytyväinen luomusynnytyksiini :) Ei se minusta sen parempaa ihmistä, äitiä tai synnyttäjää tee. Mutta kokemuksena molemmat synnytykset on vaan ollut niin hienoja ja siitä olen tyytyväinen..

Imukuppi ei ole luomua..

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Imukuppi ei ole luomua..

Eikä kalvoen puhkaisut (ihan näin vain ohimennen)=

Kaksi viimeistä olen synnyttänyt luomuna kun en ehtinyt mitään saamaan, suoraan ponnistamaan saliin kun päästiin sairaalaan.
Kolmas synnytys oli kyllä kivuliain kokemus. Että se ei ihan heti unohdu vaikka siitä on jo 2v8kk mutta se oli nopea synnytys verrattuna kahteen edelliseen.
Ensimmäisestä sain epiduraalin ja olisin myös ottanut sen tulevaisuudessa mutta kun ei ehtinyt saamaan niin ei.

Kaksi olen luomuna synnyttänyt ja ekan synnytys kesti yhteensä 5 tuntia ja toinen 3 tuntia. Ponnistusvaihe oli ekassa synnytyksessä aika pitkä, melkein puoli tuntia, mutta kuopuksen ponnistus kesti vain vajaa 10 minuuttia.

Ei ole jäänyt mitään traumoja synnytyksistä. :) Kuulemma olin kätilöiden mielestä rauhallisin ja määrätietoisin synnyttäjä mitä olivat nähneet.

Ja luomuna siksi koska pelkäsin neuloja ym. enemmän kuin itse synnytystä..

Yhteistyössä