luotan, en luota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lady mustissa sukissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lady mustissa sukissa

Vieras
Olen seurustellut 3 vuotta etäsuhteessa.Alkuaikoina miehelläni oli entiseen salasuhteeseensa jonkilaista yhteyttä. Selville se ei ole tullut oliko tapaamista vaiko vaan puhelimella yhteydenpitoa.
Viimeksi tuli miehen synytymäpäivänä vuoden alussa onnitteluviesti, jonka mieheni näytti minulle.Mainittakoon, että tämä ex-salasuhde on varattu.
Mies kieltää yhteydenpidon ja useimmiten uskon siihen. Välillä tulee aikoja jolloin en luota ja yritän pohtimalla pohtia miten asian saisin kunnolla selväksi. En ole missään vaiheessa huomannut puhelimen piilottelua enkä muutakaan salailua.Tosin hän asuu viikot yksin, joten sen puolesta on helppo toimia.Miehellä on aina silloin tällöin harrastuksen puolesta matkoja, joten...
Mies rakastaa omien sanojensa mukaan vain minua ja suunnittelee yhteistä kotia kanssani.

Miksi olen tässä suhteessa kun epäilen?? Meillä on yhdessä mukavaa. Huumori, samat arvot yhdistävät meitä.Kaikki on kohdallaan kunhan luottamusta vielä saisin..Hän on antanut luvan ottaa puuhelinerittelyn, sitä en ole vielä tehnyt vaikka mieli tekisi.Tosin toinen puhelinkin voi olla mahdollinen.
Antaisin mitä vaan kun vaan saisin luottamuksen häntä kohtaan. Oen monesti päättänyt, etten enää puhu sanakaan, mutta jokin pieni juttu voi nostaa taas epäilyksen.
Mies on urhoollisesti jaksanut rinnallani nämä vuodet, vaikka asiaa on ruodittu aika useinkin.Joskus hän toteaa, että "anna olla, että hänkin voi asian unohtaa".Eikö asia ole jo unohtunut kun hän on minut löytänyt??
Tiedän pilaavani jossain vaiheessa suhteen jos en saa lopetettua epäilyjäni. Olemme jo hiukan yli 50 vuotiaita.
Terapiaa olen yrittänyt, en vain ole saanut sellaista apua kun olisin toivonut.Psykologi vaan jankkasi, että olen saanut hyvän miehen kiinni ja jos aioin hylätä miehen kannattaa soittaa psykologille joka minua muistuttaa ettei sitä kannata tehdä. Mies on hyvä, hellä ja kunnollinen muuten.
Saattaa olla, että lapsuuteni tapahtumilla on vaikutusta asioihin. Näin ympärillä pettämistä aika paljon.EX-avioliitossani tämä asia ei ollut ongelma, se pysyi hallinnassa.
Välillä pelkään menettäväni terveyteni pähkäillessäni tätä luottamuspulaa. Toivoisin voivani olla huoletomasti tässä suhteessa ja katsoa mitä tuleman pitää..Miksi kaikki pitää varmistella kun asioita ei kuitenkaa voi varmuudella koskaan tietää.

kieltääkö hän tuon alkuaikojen yhteydenpidon vai nykyisen?

Hän ei pysty kieltämään alkuaikojen yhteydenpitoa, koska näytti itse minulle viestit joita oli lähetetty puolin ja toisin,. Tosin sen hän teki pakosta..Joko lähtisi heti kävelemään tai näytti viestit.. Se juttu on oma tarinansa miten siinä kävi että selvisi viestien lähettely.Nylyistä yhteydenpitoa epäilen ja en...
Ei ollut kva lukea rakkausviestejä kun olimme sentään tapailleet aika tiivistikin. Vielä selvennän, että salarakas oli kaiketi laittanut suhteen poikki jo aiemmin, mutta viestittely jatkui ja mikä ettei. Mies on kova kehumaan ja hellimään, onhan siinä rouvalle, pikässä liitossa, ajankulua ja mielenpiristettä kun tapailla ei uskalla.

Viimeksi muokattu:
Itselläni oli tuollaista ihan ensimmäisenä vuotena nykyisen mieheni kanssa. En luottanut, vaan kyttäsin ja kyyläsin pitääkö hän yhteyttä entisiinsä.
Se tuntui todella ahdistavalta ja häiritsi yhteistä elämäämme.

Mutta muuta en voinut kuin jatkaa ja jossain vaiheessa huomasin, etten enää epäile, enkä kyttää. Nyt olemme olleet yhdessä jo 8 vuotta ja luotan häneen täysin, mitä muuta voisinkaan. Etkä voi sinäkään muuta kuin luottaa ja antaa olla. Jos hän pettää, hän tekee sen huolimatta siitä kyttäätkö ja epäiletkö vaiko etkö. Sinä pilaat oman elämäsi ja onnesi suhteessa.

Nauti kaikista niistä asioista, joilla mies osoittaa olevansa kanssasi ja rakastavansa nimenomaan juuri sinua. Ne auttavat pääsemään yli epäilyistä.

En suosittele tivaamista ja tinkaamista, koska ne vain ahdistavat miestä ja ennenpitkää huomaatkin jääneesi yksin. Ei kukaan ihminen jaksa jatkuvaa epäilyä ja vatvomista, miehet varsinkaan.

Mieti myös miksi pelkäät hyvää suhdetta, etkö koe ansainneesi miestä?

Kiitos hyvistä neuvoista.
Tiedän, ettei pitäisi tivata.Tuskan tullessa aina kuitenkin palaan samaan asiaan.Tuska tulee aikaajoin ja kaikkein eniten pelkään, että minua huijataan. Että suhde jollain tasolla on kuitenkin olemassa.
Olisin niin toivonut olevani nainen joka saa hänet jättämään kaiken menneen heti taakseen..Näin ei käynyt.
Olen mustasukkainen heidän salaisesta suhteestaan. Tapailua muutaman kuukauden välein(välimatka pitkä). Joskus mietin onko nainen miehelleni salainen unelma jota ei koskaan saanut?Pystyykö sellaisen kanssa kilpailemaan??
Toisaalta mies on aivan ihana minua kohtaa ja jaksaa selittää asioita minulle.Sanoo rakastavansa, enkä sitä epäile..
Joskus taas epäilen, että olen korvike...
Voi kun osaisi vaan olla huoletta. ja antaa palaa..

Itselläni oli tuollaista ihan ensimmäisenä vuotena nykyisen mieheni kanssa. En luottanut, vaan kyttäsin ja kyyläsin pitääkö hän yhteyttä entisiinsä.
Se tuntui todella ahdistavalta ja häiritsi yhteistä elämäämme.

Mutta muuta en voinut kuin jatkaa ja jossain vaiheessa huomasin, etten enää epäile, enkä kyttää. Nyt olemme olleet yhdessä jo 8 vuotta ja luotan häneen täysin, mitä muuta voisinkaan. Etkä voi sinäkään muuta kuin luottaa ja antaa olla. Jos hän pettää, hän tekee sen huolimatta siitä kyttäätkö ja epäiletkö vaiko etkö. Sinä pilaat oman elämäsi ja onnesi suhteessa.

Nauti kaikista niistä asioista, joilla mies osoittaa olevansa kanssasi ja rakastavansa nimenomaan juuri sinua. Ne auttavat pääsemään yli epäilyistä.

En suosittele tivaamista ja tinkaamista, koska ne vain ahdistavat miestä ja ennenpitkää huomaatkin jääneesi yksin. Ei kukaan ihminen jaksa jatkuvaa epäilyä ja vatvomista, miehet varsinkaan.

Mieti myös miksi pelkäät hyvää suhdetta, etkö koe ansainneesi miestä?

Viimeksi muokattu:
Toista ihmistä ei voi omistaa eli jos on mennäkseen niin antaa mennä. Älä ota itsellesi vastuuta miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä vaan anna miehen itse kantaa vastuu. Tarkoitan tällä sitä, että ihmisellä on vain yksi luottamus ja jos sen tyhmyydessään rikkoo, niin se ei ole sinun päänvaivasi vaan miehen. Teet vain hänelle selväksi sen ettet hyväksy muita suhteita et itselläsi etkä miehellä. Yksikin virhe niin saa lähteä. Mitä löysemmät ohjat annat ja lopetat kaikenlaisen mustasukkaisen vahtimisen, sen varmemmin mies pysyy rinnallasi ja rakastaa sinua. Käänteistä psykologiaa!

Niiin jos on mennäkseen niin antaa menna. Juuri niin.
Kun se olisikin aina näin, mutta niin paljon petetään ja ollaan vaan muualla kuin ei mitää tapahtuisi. Reilua peliä, sitä kaipaan.
Kaikkein eniten pelkäänkin sitä, että minua huijataan..Kun toinen osapuoli on edelleen varattu ja 500km päässä ei ole aina helppo tavata.Jos hän kuitenkin on se suuri rakkaus jota ei saa muuta kuin lainata joskus..

Toista ihmistä ei voi omistaa eli jos on mennäkseen niin antaa mennä. Älä ota itsellesi vastuuta miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä vaan anna miehen itse kantaa vastuu. Tarkoitan tällä sitä, että ihmisellä on vain yksi luottamus ja jos sen tyhmyydessään rikkoo, niin se ei ole sinun päänvaivasi vaan miehen. Teet vain hänelle selväksi sen ettet hyväksy muita suhteita et itselläsi etkä miehellä. Yksikin virhe niin saa lähteä. Mitä löysemmät ohjat annat ja lopetat kaikenlaisen mustasukkaisen vahtimisen, sen varmemmin mies pysyy rinnallasi ja rakastaa sinua. Käänteistä psykologiaa!

Viimeksi muokattu:
Siis ymmärränkö nyt oikein? Mies asuu 500 km päässä ja on naimisissa (varattu?) ja sinä olet hänen nykyinen salasuhteensa ja olet mustasukkainen entiselle salasuhteelle???

Olet kuitenkin 3v etäsuhteessa tähän mieheen. ensimm viestisi oli näin. Näin ollen mies ei siis asu kanssasi joten kaikki rakkaaudesta tähän varattuun naiseen on siis mahdollista.

Rikot itsesi jos et luota. rikot itsesi jos mies pettää . Mikä siis onkaan yhtälö jolla pystyt uutta suhdetta luomaan.

Itse eronneena naisena laitoin kaltaisesi miehen kävelemään vaikka tiesin että hän olisi lähes kuollut puolestani. En meinaan kestänyt sitä tarkistamista ja tarkkailua koko ajan. Aikuinen kun itse valitsee ystävänsä joihin pitää yhteyttä on sitten suhteessa vaikka kuinka vakavissaan.

Ratkaisun avaimet ovat vain sinulla ap.
Olet ymmärtänyt aivan totaalisen väärin. Mies on eronnut ja minä nykyinen naisystävä.

Viimeksi muokattu:
Joskus hän toteaa, että "anna olla, että hänkin voi asian unohtaa".Eikö asia ole jo unohtunut kun hän on minut löytänyt??

Jokaisella meillä 50+ v on jo elämää ja muita suhteita takana , lapsia ja exiä - ei niitä unohdeta eikä minusta ole tarpeenkaan. Todellakin, pilaat todennäköisesti suhteenne vielä tuolla mustasukkaisuudella. Minusta suhteessa on jotain todella pielessä jos harkitaankin jonkun puhelinerittelyn tutkimista.

Itse olen silloin tällöin pitänyt yhteyttä erääseen exään, jonka kanssa oli pitkäaikainen suhde ja kihlaus (itse laitoin välit poikki aikanaan enkä todellakaan haikaile häntä takaisin). Kun olin menossa hänen työpaikkansa naapuriin koulutukseen, soitin että käydäänkö kahvilla - ei olla nähty kolmeen vuoteen. Mies totesi, ettei uskalla (?) kun nykyinen on niin mustasukkainen, pitää mennä kiireellä kotiin-kello siellä käy- mutta hän voisi tulla meidän mökille jonakin viikonloppuna kun se oli niin ihana paikka ja on hyviä muistoja.... sanoin että sori vaan mutta se nyt ei käy. Jos kotona ei kytättäisi, voisi päästä viattomasti kahville - sen sijaan että keksii koko viikonlopuksi jotain ja lähtisi mökille toisen kanssa. Ei ymmärrä.

Viimeksi muokattu:
Onhan meillä suhteessamme jotain pielessä kun se täydellinen luottamus puuttuu.
Alkuajasta meillä tämä ongelma johtuu. Silloin vuoden ajan oli vielä salasuhteen kanssa yhteydenpitoa. Muusta en tiedä. Kuten olen todennut, ei ollut kiva lukea rakkausviestejä joita mies oli lähettänyt naiselle.
Miksi sitten olen vielä tässä. Meillä menee tosi hyvin muuten. Huumori, samat arvot kaikki pelaa, yhtä puuttuu. Mies joskus aikoinaan sanoi minulle että ei ole yhteydessä salasuhteeseensa ja kuitenkin íhan vahingon kautta selvisi, että näin ei ole. Mies siis valehteli.
Nyt haluaisin todella testata puhelinerittelyn kautta onko asiat tällä hetkellä niin kun hän sanoo ja vannoo.
En hakuaisi päästää muuten hyvää miestä käsistäni jos hän kuitenkin puhuu nyt totta.
Saisin ikäänkuin tälle kaikelle pisteen ja voisimme jatkaa puhtaalta pöydältä.
Mitä entisiin tulee, hyväksyn ja tulen juttuun hänen entisen vaimonsa kanssa.En ole hänestä olenkaan mustasukkainen. Heidän välinsä on selvitetty ja he kyllä aika ajoin asioidenkin takia ovat yhteyksissä.
Kuten alussa totesin, mies liikkuu harrastuksensa parissa jonkun verran ja se on minulle ok.En siis vahdi kellon kanssa ja kuinka voisinkaan kun asumme eri paikkakunnilla.

Mies lähetteli rakkausviestejä toiselle kun te olitte yhdessä? No ei ihme ettet luota, en luottaisi mikäkään ja olisin jo mennyt lujaa heti alkuunsa kun tuo selvisi.

Onhan meillä suhteessamme jotain pielessä kun se täydellinen luottamus puuttuu.
Alkuajasta meillä tämä ongelma johtuu. Silloin vuoden ajan oli vielä salasuhteen kanssa yhteydenpitoa. Muusta en tiedä. Kuten olen todennut, ei ollut kiva lukea rakkausviestejä joita mies oli lähettänyt naiselle.
Miksi sitten olen vielä tässä. Meillä menee tosi hyvin muuten. Huumori, samat arvot kaikki pelaa, yhtä puuttuu. Mies joskus aikoinaan sanoi minulle että ei ole yhteydessä salasuhteeseensa ja kuitenkin íhan vahingon kautta selvisi, että näin ei ole. Mies siis valehteli.
Nyt haluaisin todella testata puhelinerittelyn kautta onko asiat tällä hetkellä niin kun hän sanoo ja vannoo.
En hakuaisi päästää muuten hyvää miestä käsistäni jos hän kuitenkin puhuu nyt totta.
Saisin ikäänkuin tälle kaikelle pisteen ja voisimme jatkaa puhtaalta pöydältä.
Mitä entisiin tulee, hyväksyn ja tulen juttuun hänen entisen vaimonsa kanssa.En ole hänestä olenkaan mustasukkainen. Heidän välinsä on selvitetty ja he kyllä aika ajoin asioidenkin takia ovat yhteyksissä.
Kuten alussa totesin, mies liikkuu harrastuksensa parissa jonkun verran ja se on minulle ok.En siis vahdi kellon kanssa ja kuinka voisinkaan kun asumme eri paikkakunnilla.

No sanoisin naisena et kannattaisiko sittenkin vaan luottaa.Miten ihm.se varattu nainen voi olla uhka sinulle jos ei edes exvaimo ole sitä ? Vähän luulen nyt että ammut väärään ihmiseen päin noita epäilyjä. Minulla oli vast. mies ystävä joka tark. sotki minut mukaan rakkauskuvioihinsa kun petti ihan muualla ja ihan eri naisen kanssa kuin minun. En kosk.antanut tälle raukalle tätä anteeksi. Mutta tark. hänellä oli siis saada epäily minun päälle jolloin tämä hyena nyk.vaimoke siis kävi minun asuntoani valkaamassa kun mies oli muualla tämän oikean sivuvaimonsa kanssa. Ihan paska tyyppi. Akka vahingoitti autoani joten lopulta oli pakko äijänkin kertoa että se en tod. ole minä se vihan aihe. Korvashan se tietty auton vahingot mutta kuinka monelle ihmiselle tämä hyena haukkui turhaan minua ??

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä