Luovun toivosta :`(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuule,tiedän just miltä susta tuntuu,mä itse kattelin 2v sopivaa rekkaa minkä alle päjäyttää mutta sellasta ei tullut...

tulin raskaaksi yllätyksenä ja aborttia en tehnyt,olin just päässyt työelämään käsiks,mutta sitten sanoin itseni irti koska sitä työtä ei raskaana pystyny tekemään.
jäin taas kotiin kolmen lapsen kanssa joista yksi koulussa ja yksi eskarissa....
vauva syntyi,ja todellakin se pieni oli tervetullut vaikka yllättikin.
nyt kun vaavi on 1v lähdin iltatöihin,mies päivät töissä minä illat,tää on kivaa,ei tapella ja rahaa tulee se puuttuva osa joka mahdollistaa meidän tehdä kaikkee kivaa ja maksaa kahden sairaan lapsen hoitokuluja,,,,

annan neuvon,laita lapset päiväkotiin ja lähde töihin tai kouluun,niin unohdin mainita olin itsekkin 10v kotiäiti tosin siinä välissä oli 9kk työjakso mutta muuten kotona raskaana,äippälomalla tai työttömänä...
sun pitää päästä pois sieltä kotoo ja sano sille rakkaalles että hoitaa itse pentunsa kerran metsäkaverin halus,ei siitä tule uskollista metsä kaveria jos joku muu sen kasvattaa ja kouluttaa..
toivotan onnea ja jaksamista elämäsi siirtymä vaiheeseen josta tulet nauttimaan

minä lähden töihin rentoutumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Neele:
Toisekseen elämme niin kulissielämää etten ikinä tohtisi paljastaa itsestäni mitään tunnistettavaa ettei kulissit ympäriltä sortuisi ja koko kylä saisi tietää kuinka väsynyt oikeasti olenkaan vaikka ehkä näytän ja kuulostan livenä aivan erilaiselta...naurettavaa tiedän :(

Nyt heräsi epäilys, että kirjoitus on provo.

Mä en ymmärrä miksette te anna miehenne hoitaa lapsia välillä? Sunko vaan pitäisi tehdä 24 h töitä, sitä kodin- ja lastenhoitoa? Mies sentään saa omassa työpaikassaan olla "rauhassa", syödä rauhassa, ei tarvitse kaikkia valvoa silmät selässäkin, ei kestää huutoa ja uhmaa... Ei se miehelle mikään rasitus ole, jos se kerran tai pari viikossa muutaman tunnin lapsia kattoisi että pääsisit jonnekin. Jos mies on sun paras ysätävä, niin se haluaa sulle hyvää ja auttaa ilomielin! Onhan se sillekin parempi että sä voit hyvin.

Noh meillä on myös 5 lasta,nuorin 7 viikkoa.ja sitten tuo maatila jota hoidan elukkoineen.Eli kyllä kiirettä pitää ja väsyttää..mutta muistathan ap ettet vaadi arjesta liikaa.Joinakin päivinä riittää että selviää ehjänä iltaan saakka vaikka kämppä olisikin hyrskynmyrskyn ja ruokana valmispotaskaa: ).Tsemppiä,et ole yksin!

Alkuperäinen kirjoittaja neele:
Miksi tätäkin täytyy epäillä provoksi, eikö kellään muulla sitten ole tälläistä?

No ei provo, mutta itse olet tehnyt tilanteestasi hankalan. Jos mies kerran katsoo lasten perään ja sinulla on omaakin aikaa niin miksi et käytä sitä hyväksi. Valitat ihan turhasta. Sitä paitsi sinulla on mahdollisuuksia vaikka mitä tehdä asian eteen, kun vain teet.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä en ymmärrä miksette te anna miehenne hoitaa lapsia välillä? Sunko vaan pitäisi tehdä 24 h töitä, sitä kodin- ja lastenhoitoa? Mies sentään saa omassa työpaikassaan olla "rauhassa", syödä rauhassa, ei tarvitse kaikkia valvoa silmät selässäkin, ei kestää huutoa ja uhmaa... Ei se miehelle mikään rasitus ole, jos se kerran tai pari viikossa muutaman tunnin lapsia kattoisi että pääsisit jonnekin. Jos mies on sun paras ysätävä, niin se haluaa sulle hyvää ja auttaa ilomielin! Onhan se sillekin parempi että sä voit hyvin.

Peesaan täysillä! Onneksi mun mies ei edes ajattelis jättää kaikkea mun vastuulle, vaan mielellään töiden jälkeen hoitaa osuutensa vanhemmuudesta...

Mäkin suosittelen lämpimästi asian esille ottamista esim.neuvolassa..Ne ei todellakaan vie sulta lapsia siksi ettet meinaa jaksaa.Kerrot vain miten asiat ovat ja et toivoisit jotain kodinhoito taikka lastenhoitoapua.Myös jonkinlainen äitilapsiryhmä tai vastaava voi olla piristävää sinullekin.Mulla vain yks lapsi,mutta usein tuntuu ettei mulla ole muuta kuin tää elämä täälä kotona.Ei juuri ystäviä joilla olis lapsia jne..Mut me ollaan käyty n2½v äitilapsiryhmässä.Sielä lapset leikkii keskenään ja äidit pulisee omia juttujaan ja juo kaffia :D Joskus tehdään reissuja jotka ei äideille paljoa maksa,niin ähtäriin,pieneläin tiloille,huvipuistoihin tms..Ryhmässä käynnistä ainakin mä saan paljon voimaa ja potkua alkavalle viikolle,sekä lapsellakin on leikkikavereita.Ja vaikka mulla on vain yksi lapsi niin seurakunnassakin kyselivät että kuinka jaksan,koska kotiäidin työ on ympärivuorokautista.Hekin kertoivat kerhoistaan ja ryhmistään.Sekä lupasivat lähettää postia kun tekevät retkiä johonkin tai pitävät leirejä äideile ja lapsille.Mä odotan innolla et pääsee kesällä sellaiselle leirille,pääsee uimaan ja saunomaan ja nauttimaan kesästä.Ei meillä ole varaa mökkiä vuokrata,niin tuo on hyvä vaihtoehto.Leirillä saa varmasti myös vertaistukea.. =) Uskalla puhua asioista,saat varmasti apua.Ei sun tarvii jaksaa tehdä kaikkea.Ja lisäksi voisitte miehesi kanssa joskus ottaa MLL:ltä lastenhoitajan että pääsette yhdessä vaikka ulos syömään,sekin piristää kummasti!Paljon voimia sulle!Muista että myös sinulla on oikeus omaan aikaan ja toiveiden toteuttamiseen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja neele:
Miksi tätäkin täytyy epäillä provoksi, eikö kellään muulla sitten ole tälläistä?

Sulla on kamala tilanne, mutta et suostu laittamaan miestä vastuuseen koirastaan ja lapsistaan. Kuka tervejärkinen toimii oikeesti noin?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja :
tuttavani (4 alle kouluikäistä lasta) pillahti itkuun neuvolakäynnillä ja sanoi vaan ettei nyt enää jaksa! Apua alkoi saman tien löytymään, lapset saivat sosiaalisin perustein päiväkotipaikan, toimeentulotukea laskeskeltiin ja kaikkeen ylimääräiseen ja yllättävään saavat nyt sit sossusta. Esim. sairaskulut tai sit jos pesukone hajoo tai joku yhtä tärkeä suurperheessä. Koulutusta alkoi sossu tarjoamaan äidille tai muita vaihtoehtoja kartoitettiin. nyt heillä menee tosi hyvin, lapset hoidossa, äiti opiskelee ja isä pakertaa entiseen malliin töitä!

Hyvä jos nyt menee hyvin, MUTTA oitääkö niitä lapsia yleensä tehdä yli omien voimavarojen. Ei nyt mitenkään pahalla, mutta jokainen voi noihin asioihin vaikuttaa itse. En voi kuin ihmetellä miten sitten itketään kun itse on ensin tekemällä tehty monta lasta ja huomataan että onkin liian raskasta. Kukaan ei varmasti lapsiaan jälkikäteen kadu, mutta ennalta niitä voi ehkäistä.

Kuka hitto se nyt voi omat voimavaransa tietää etukäteen? Häh?

kyllä se mies voi niitä muksuja sen 2h viikossa varmasti katsoa että saat edes silloin omaa aikaa!! meillä mies tekee 55-65h/viikossa töitä ja siltikin se katsoo lapsia sen aikaa kun minä käyn ratsastamassa. minäkin aloitin oman elämän"rempan" juuri tuolla että kerta viikossa jotain omaa aikaa ja mies lasten kanssa silloin..nyt seuraava askelta olen ottamassa..askel kerralla ja varmasti siitä on apua!

Yhteistyössä