Luulin ettei musta kiinnostu enää ketään tai että en löytäisi miestä,no nyt löysin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkein tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo on iso asia ja suuri pala nieltäväksi kun tulee yhtäkkiä esille ja noin lähelle itseä. Lue asiasta tietoa ja sulattele asiaa. Herpes voi tarttua myös vaikkei ole rakkulavaiheessa, ja vaikka käyttää kondomia, niin sitä virusta voi olla siinä kondomin alueen ulkopuolellakin vaikka nivusissa. Lisäksi suuseksissä käytettävä kondomia, muuten sen voi saada suuhun. Mutta aika yleinenhän tuo on ja silti sitä sairastavat ihmiset ovat parisuhteissa. Monilla on tuo virus myös täysin oireettomana, tai tulee kerran rajuna ja sitten ei enää ilmesty. Mutta voi olla ärhäkkäkin ja tulla usein, tapauskohtaista on. Silti jos rakastaa toista, niin kai sitä tällaisenkin asian kanssa voi elää.

Mitä enemän luen asiasta sitä hysteerisemmäksi tulen. Koskaan voinut kuvitella et omalle kohalle tulis mies jolla on joku pysyvä tauti.
Oli kondomi tai ei niin näköjään se voi tarttua eli voisin kuvitella et ennmmin tai myöhemmin minäkin sen saisin. Tykkään ihan mielettömästi siitä,meillä on tosi rentoa yhessä ja voin olla sen seurassa oma itseni,omine vikoineni jotka se on hyväksynyt,tosin mun jutut ei ole tarttuvia. Meillä on hauskaa yhessä ja on puhuttu avoimesti kaikesta mahdollisesta. Heti kun näen sen ni mun tulee hyvä olo ja kun erotaan ni tulee jo kauhee ikävä. tänäänkin pelkkä sen äänen kuuleminen oli mulle tän päivän piristys.

Mutta tää on tosiaan tosi vaikeeta,tiedän sisimmässäni et jos vosin olla sata varma ettei se A) tartu minuun tai B) tarttuu mutta oltaisiin aivan varmasti ikuisesti yhessä ni tietäsin vastauksen tähän mutta kun en voi tietää kumpaakaan noista asioista toteutuvan aivan varmasti niin tekee tästä vaikean päätöksen.

Oivoi, mitähän tähän sanoisi... Oletko miettinyt omalle kohdallesi, että saatat huomenna löytää vaikka kyhmyn rinnastasi? Sekään, kuten ei herpeskään, ole maailmanloppu. Mitäs, jos mies jättäisikin sinut rintasyöpäepäilyn takia? Oikeesti, herpes on melko pieni juttu oikeitten sairauksien rinnalla ja pysyy estolääkityksellä pois. Lääkkeillä lähtee myös rakkulat alta parin päivän. Ei todellakaan ole maailman vakavin sairaus...

[QUOTE="eee";26906497]Mies kuulostaa tosiaan vastuulliselta, kun kertoo asiasta sulle saman tien.
[/QUOTE]

Millä todennäköisyydellä vastuullinen ihminen saa sukupuolitaudin? Mulle jo ihan se olisi totaalinen turn off muuten loistavalta vaikuttaneessa tyypissä, että sillä olisi joku sp-tauti. Tulee mieleen, että tyyppi ei ole aikaisemmin paljon välittänyt, minkälaiseen koloon keppinsä tökkää. Lisäksi raivostuttaisi, ettei tyyppi ole kertonut asiasta mulle ENNEN kuin olisin harrastanut seksiä tämän kanssa, mutta toisaalta saisin syyttää vain itseäni, jos en olisi tajunnut kysyä, milloin viimeksi on käynyt testeissä jne. Mutta mä taidankin olla keskimääräistä tautikammoisempi :D

Ap, mieti haluatko lapsia. Jos satut saamaan tartunnan, se voi tarttua vauvaan ja olla sille hengenvaarallinen. Entä jos saat tartunnan ja eroatte joskus tämän tyypin kanssa? Löydät uuden, käy paska mäihä ja tartutat hänetkin kondomista ym. varotoimenpiteistä huolimatta? Itse tuskin haluaisin riskiä :(

[QUOTE="vieras";26907400]Millä todennäköisyydellä vastuullinen ihminen saa sukupuolitaudin? Mulle jo ihan se olisi totaalinen turn off muuten loistavalta vaikuttaneessa tyypissä, että sillä olisi joku sp-tauti. Tulee mieleen, että tyyppi ei ole aikaisemmin paljon välittänyt, minkälaiseen koloon keppinsä tökkää. Lisäksi raivostuttaisi, ettei tyyppi ole kertonut asiasta mulle ENNEN kuin olisin harrastanut seksiä tämän kanssa, mutta toisaalta saisin syyttää vain itseäni, jos en olisi tajunnut kysyä, milloin viimeksi on käynyt testeissä jne. Mutta mä taidankin olla keskimääräistä tautikammoisempi :D

Ap, mieti haluatko lapsia. Jos satut saamaan tartunnan, se voi tarttua vauvaan ja olla sille hengenvaarallinen. Entä jos saat tartunnan ja eroatte joskus tämän tyypin kanssa? Löydät uuden, käy paska mäihä ja tartutat hänetkin kondomista ym. varotoimenpiteistä huolimatta? Itse tuskin haluaisin riskiä :([/QUOTE]

Kyllä mä varmaan haluan lapsia,mies kysykin multa joskus et haluanko lapsia ja mietin sitä et miksi se sitä kysy heti alkumetreillä.Nyt tajuan senkin.
Sitä en itsekään käsitä miks on ilman kortsua pelehtinyt joskus mutta se on nuorena miehenä vuosia sit tehnyt virhearvion ja tehnyt tyhmästi ja saa nyt maksaa siitä loppuiän.On tosi katkera sille keneltä sen sai.
Mä olen tautikammonen kans,aina ihan hermona et pysyykö kortsu paikallaan ja niin eespäin joten voin kuvitella mitä se olis jatkossa.Tosin nyt kun meillä oli seksiä en ees ajatellut asiaa sen kummemmin koska en ole herpekseen tutustunut joten en osannut panikoida ja kun kortsu oli kuitenkin käytössä. Nyt vasta eilen ruvennut ottamaan asioista selvää ja mun paniikki kasvaa vaan. Välillä olen asian suhteen niin et ei se haittaa ja välillä olen jo ihan varma et saan sen taudin ym et en mä voi olla sen kanssa vaikka haluan.

Jotenkin musta tuntuu et olen päätöksen ehkä jo tehnyt mutta en suostu myöntämään sitä. Mun tulis sitä ihan hirvee ikävä!!

Nyt taas itken! kun tuli ero exästä ni vannoin itelleni et en anna kenenkään enää satuttaa mua ja vaikka tää mies ei mua satuta ni tuntuu tosi pahalta.Jotenkin toivois et mun ei tarvis tehä päätöstä vaan et se "jättäis" mut niin mun ei tarvitsisi miettiä tätä.

No seurustelee ja harrastaa ihmiset seksiä hiv-potilaankin kanssa. Ainakin jotkut, jotka on töissä jossain sellaisessa paikassa, jossa saa hiv:stä oikeaa ja asiallista tietoa.
Mutta joo, on tosi hankala juttu. Ja on kyllä mahdollista saada sukupuolitauti, vaikka olisikin itse vastuullinen ja fiksu. Se toinen osapuoli ei välttämättä ole vastuullinen ja fiksu.

Ei tuo varmaan oo oikeeta rakkautta, kun tuommosen takia oot hylkäämässä. Mun rakas kuoli kolarissa ja oisin miljoona kertaa mieluumin ottanut sen herpeksen kans takaisin...

Voi sentään...
Ymmärrän että tuo on vaikea asia. Kannattaa kuitenkin ottaa mukaan vähän suhteellisuudentajua. Herpes ei ole mikään kuolemaan johtava tauti. Se tulee ja menee ja jos elää normaalia elämää niin voi hyvinkin olla oireeton pitkiä aikoja. Herpestä kantavia on paljon parisuhteessa eikä se minusta ole mikään este täysin normaaliin kanssakäymiseen parisuhteessa. Mieshän on tosi rehdin oloinen kun sinua noin suojasi. Minusta sinun pitäisi pitää kiinni hänestä.
Aivan eri asia olisi HIV. Sekään ei kuitenkaan johda nykyään ennenaikaiseen kuolemaan mutta lääkkeitä joutuu syömään loppuelämänsä. Itse siis miettisin tosi tarkaan jos kyseessä olisi HIV mutta herpes on minusta kuitenkin pikkujuttu. Naisellehan se on haitaksi oikeastaan vain jos se on aktiivisena synnytyksen aikana ja yleensä kantajille aloitetaan estolääkitys kun synnytys lähestyy. Estolääkettä ei siis syödä suinkaan jatkuvasti

Minusta tämä on sellainen tilanne että sinun kannattaa jatkaa suhdetta ja huolehtia ehkäisystä hyvin, katsot mihin suhde johtaa. Jos hyvin käy olette yhdessä loppuelämänne ja silloin ei yksi herpes siinä paljoa paina, usko pois.

Tuota lapsen synnyttämistä nyt ainakin on aika turha ajatella. Googleta vaikka synnytys + herpes, tältäkin palstalta löytyy paljon kokemuksia asiasta. Tarvittaessahan raskaana oleva syö estolääkitystä raskauden loppuvaiheessa, niin herpes ei aktivoidu siihen aikaan. Ja sektiossahan tartuntavaaraa ei ole ;)

Uusimmat

Yhteistyössä