Luvatkaa mulle, että tuo uhma ei voi enää mennä pahemmaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helmi S

Vieras
Poika on 2,5-vuotias ja aina ollut vaativa tapaus ja haastava temperamentiltaan. Mielestäni olen pärjännyt kuitenkin ihan hyvin ja toiminut järkevästi, mutta nyt on ollut viikon verran ihan tolkutonta! Kohta ei enää oma pää kestä, sorruin tänään ekaa kertaa jopa nappaamaan hiuksista kiinni :(. Mä saan jonku uhmaikätartunnan. Meneehän toi kausi taas pian ohi, meneehän!

Menee menee, mutta takuuvarmasti alkaa taas viimestään eskari-iässä. Ole onnellinen kuitenkin että kyse on pojasta, niin ei tarvitse kestää tytön murrosikää ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Niin mieskin "lohdutti", että pojat on isona leppoisia, tytöt pieninä... (Meillä on huomattavasti rauhallisempi tyttö).

jos mun tyttöni määritellään nyt leppoisiksi, mitä teen heidän ollessaan murrosiässä :o :xmas:
Haluan uskoa teoriaan, että jos on voimakas uhma lapsuudessa on tasaisempi murkkuikä..
( vaikka pelkäänpä pahoin,että se on vaan teoria) B)

väliin tulee pieni suvantovaihe ja sitten lähempänä eskari-ikää taas mennään, niinkuin :) totesikin. tiedän, että sulla varmasti keittää, mutta koeta olla sortumatta fyysisen kurituksen puolelle. se on mielestäni paha sitten opettaa lapselle, ettei muita saa satuttaa, jos oma äiti/ isäkin saa proppujen palaessa käydä kiinni... voimia :hug:

meidän tyttö oli todella kauhea uhmaaja 2,5v siis ihan hirveä. Saattoi huutaa 2,5h suoraa huutoa jos ei saanut tahtoaan läpi (ja kun ei saanut ) Heittäytyi lattialle, huusi, potki ja sätki ja kun vei jäähylle omaan huoneeseen viskoi kaikki tavarat pitkin seiniä jne. Tämä oli joka päiväistä ja kesti puoli vuotta. Nyt on 3v ja joskus saa vieläkin heittäytymisraivareita, mutta ehkä kerran kuukaudessa. On hyvin tempperamenttinen tapaus. Kyllä oli hermot kireällä. Onneksi kävin töissä, koska päiväkodissa ei koskaan saanut noita raivareita vaan kotona ja yleensä minulle.

Ei tosiaan ole tarkoitus antaa hermojen menetyksen toistua.. :| Mä vaan en nyt jotenkin jaksa ajatella kovin kauniisti nyt. Miten kukaan voi olla tollainen raivopää? Taidetaan painua pihalle kiukkuamaan välillä...

Yhteistyössä