lyhyt parisuhde+raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttönen

Vieras
Hei!

Eli kellään kokemuksia miten parisuhteelle käynyt kun on heti tullut vauva eikä ole tuntenut toisiaan juuri lainkaan?

Itselleni kävi seuraavasti: Aviomieheni kuoli tammikuussa syöpään(emme voineet saada lapsia). Tutustuin helmikuussa netissä mieheen, mentiin sänkyyn ja kerrasta raskaaksi. Emme siis juuri tunne toisiamme ja asumme jo yhdessä. Hän oli tavatessamme juuri eronnut, ei lapsia ja nyt hän on onnellinen tästä raskaudesta. Minäkin tavallaan mutta suren vielä kovasti kuollutta miestäni. Riitelemme paljon ja pelottaakin tuleeko tästä suhteesta mitään... Haluan kuitenkin yrittää ihan lapsen takia. Mies käy kapakassa ja on siivousintoilija. On kyllä töissä ja osti asunnonkin meille.

Jotenkin en vain osaa olla onnellinen ja on vaikea luottaa. Olen ollut itsekin kamala, tunteet ailahtelee, väsyttää, paha olo ja itkettää. Ja kun ei tunne toisiaan niin tulee aivan hölmöjä riitoja :'(

Kiitos etukäteen vastauksista!

Sulla on surutyö vielä kesken, voi olla että selviätte suhteessanne, mutta sä tuskin olisit ollut vielä valmis siihen. Jos heti tulet raskaaksi kun mies on haudattu.... Ihan totta! En halua loukata enkä tuomita, mutta surulle täytyy antaa tilaa ja monet riidat varmasti johtuu suuresta surustasi ja ikävästä.
Toivottavasti tulevan lapsen isä ymmärtää tämän.
:hug: Voimia teille vaikeaan suhteeseen ja ennenkaikkea sinulle!

Ja muuten: Mun vanhemmat oli yhdessä yli 30v, vaikka mä ilmoitin myös tulostani heti ekan kerran jälkeen =) Mulla siis toinen vanhemmista kouli hiljattain :'( Mutta todella onnellinen liitto niillä oli, pystyispä itse samaan!

Ottamatta millään tavalla kantaa sinun tilanteeseesi, kerron omani; kakskymppisenä alettiin seukata, parin kuukauden kuluttua lapsi ilmoitti tulostaan (oltiin kyllä päätetty hankkia lapsi...muutaman viikon tapaamisten jälkee...jep jep), yhä porskutetaan (13vuoden jälkeen), tosin mulla ei koskaan ole ollut ristiriitaisia tuntemuksia tämän liiton suhteen.

Iloitse lapsesta!, jos parisuhde menee mönkään, niin menee, toisaalta joskus on vain otettava hetkestä kiinni, voihan olla, että vielä mummoina/pappoina elätte onnellisesti yhdessä, tai eroatte viikon kuluttua. Tsemppiä!

yhdelle tuttavapariskunnalle kävi niin, että tulivat raskaaksi heti kun alkoivat seukata. molemmilla oli kyllä paljon seikkailuja koettuna vaikka ikää jotain 20. ne oli onnellisesti yhdessä neljä vuotta, toinen lapsi tuli heti ekan perään. kesällä ne oli vähän aikaa erossa ja naisella oli toinen mieski, mutta ne palas yhteen pari kk sitte ja alko heti odottaa kolmatta. :laugh: nyt ne ettii onnellisena taloa.

Minä ja mun mies ei keretty alkaa edes seurustelemaan kun tyttö ilmoitti tulostaan oli vaan ollu muutama yhdenillan juttu. yhdessä ollaan nyt oltu 3,5 vuotta ja toinen tulossa. kyllä se voi kestää.
tai sitten ei kestä sitä ei voi muuten tietää kuin kokeilemalla mitä hävittävää sulla on?