Mä ajattelin viettää pihistelykuukauden!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tulot on n.800 euroa asumiskulujen jälkeen. Siitä n.100 euroa laskuihin, 50 euroa tankkiin ja ruokaa 250 eurolla. 400 euroa yritän saada säästettyä :) Ja säästyyhän tuo, jos ei osta mitään ylimääräistä...

2 lasta ja minä.

Mä ajattelin että pidän pihistelyvuoden. Lapsille puhuin jo viime vuonna, että ensi vuonna ei sitten enää tuhlailla. Ei osteta uusia tavaroita tai vaatteita huvin vuoksi, ainoastaan äärimmäiseen tarpeeseen. Kaikille sukulaisille ja tutuille ollaan tämä myös infottu, että saa antaa vain aineettomia lahjoja tai laittaa lahjarahan vaikkapa hyväntekeväisyyteen. Saa nähdä miten onnistutaan. :)

Minä vietän varmaan aina pihistelyvuotta. :D Se vaan jotenkin on periaatteeni. Ostetaan (satunnaisia herkkuja lukuunottamatta) vain tarpeeseen eikä mitään ylimääräistä. Pyrin tekemään ja soveltamaan mahdollisimman paljon itse kaikkea mitä vaan pystyy ja säästää siinä. Kierrätys on ollut aina merkittävässä roolissa elämässäni. Dyykkaisin myös mielelläni jos vain olisi mahdollisuus ja sopiva porukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Minä vietän varmaan aina pihistelyvuotta. :D Se vaan jotenkin on periaatteeni. Ostetaan (satunnaisia herkkuja lukuunottamatta) vain tarpeeseen eikä mitään ylimääräistä. Pyrin tekemään ja soveltamaan mahdollisimman paljon itse kaikkea mitä vaan pystyy ja säästää siinä. Kierrätys on ollut aina merkittävässä roolissa elämässäni. Dyykkaisin myös mielelläni jos vain olisi mahdollisuus ja sopiva porukka.

Meillä on aika samanlaiset kuviot. :wave:

Hyvä, varmasti hieno päätös. Ne rahat säästyy sit parempaa käyttöä varten :)
Pitäis itsekin alkaa säästämään, mut se on vaikeaa kun on se mieskin, kuka yleensä tekee ostokset...

meillä on melkeen aina ollut vaan toisella työpaikka, niin pakostakin on koko elämä ollut pihistelya, kun yhden palkalla perhe elää.
ihan ok. säästyy lapsillekin jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Hyvä, varmasti hieno päätös. Ne rahat säästyy sit parempaa käyttöä varten :)
Pitäis itsekin alkaa säästämään, mut se on vaikeaa kun on se mieskin, kuka yleensä tekee ostokset...

Juu ajattelin, että jos joka kk saisi nyt edes jonkun verran (ei nyt ihan tän kuun vertaa) säästöön, niin vois mennä kesällä kunnon lomareissulle ja uudistaa vähän kotia :)

Yhteistyössä