Mä en enää jaksa, en jaksa, en jaksa tota miestä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tänään paljastui, että mies oli mun selän takana noin 3v aikana ottanut 15000 euron edestä pikavippejä. Itse en tiennyt näistä mitään.
Itse olen meillä aina ollut vastuussa yhteisistä menoista enemmän kuin mies ja ikinä en ole mitään kivaa itselleni saanut, kun palkkani on aika pieni (olen lähäri). Mies sen sijaan on käynyt ulkona kavereiden kanssa paljon, syönyt ulkona, ostellut uusia kännyköitä ja reissannut. Ajattelin, että hänellä on siihen varaa, mutta nyt paljastui tämä karmeus.
Etenkin viimeisen vuoden ajan kaikki on ollut minun varassa ja olen äitiyslomalla!!! Eli pienestä äitiysrahasta olen maksanut asuntolainan, vastikkeen, sähkön, lapsen ruoat ja omat edulliset perusruoat jne. Olen uskonut miehen selitykset, että tienaa vaan tällä hetkellä sen verran huonosti, ettei nyt pysty osallistumaan noihin yhteisiin juttuihin. Välillä olen nalkuttanut, kun kuitenkin käy ulkona juhlimassa yms. mihin minulla ei ole varaa.

Nyt sitten mies kertoi ettei pysty itse enää lyhentämään lainojaan. Niistä tulee lyhennystä kuukaudessa noin 2000 euroa!!! Hän ei saa kuulemma itse enää lainaa mistään, joten tahtoo että noi hänen lainat (niitä on siis useita, joista yhteissumma on tuo 15000) yhdistettäisiin ja pistettäisin minun nimiin, jolloin meidän olisi helpompi saada ne maksettua!!!

SIis mä en kestä :((( Ja meidän vauva on vasta 4kk ja yh:ksikaan ei tekis mieli jäädä, vaikka se tässä on päällimmäisenä mielessä :(((

[QUOTE="vieras";25860601] ja pistettäisin minun nimiin, jolloin meidän olisi helpompi saada ne maksettua!!!

QUOTE]

Jos ei tosiaan oo provo, niin tää lause kiteyttää kyllä oleellisen (tuon veemäisen petoksen kanssa) eli EI! ehdottomasti. Kohta sillä on samanlainen velka taas ja sä makselet sen vippejä vielä vuosien päästä.

Mä ottaisin kyllä eron, ehdottomasti. Vaikka kuin olis pieni vauva mutta tollainen säännöllinen, pitkä aikainen ja tarkoituksenmukainen selän takan toimiminen, valehtelu niin luotto olisi mennyttä.

Varsinkin kun ehdotus ongelmaan on tuo yllä lainattu.

ei ei ei.

Älä missään tapauksessa ota lainaa omaan nimiisi (tai yhteiseksi). Se voi olla, että mies ei aio parantaa tapojaan, joten tulee sysäämään velat sinun niskaasi. Katkeraa kokemusta on.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="vieras";25860636]Ollaan juu. 2v hääpäivää kesällä vietetään... ilmeisen iloisissa tunnelmissa :((

a.p.[/QUOTE]

ok. no sinä et tietenkään mene suostumaan miehesi ehdotukseen. Hän hoitakoot itse soppansa, vaikka naimisissa olettekin. Velkaneuvojaan ottaisin yhteyttä.

• Tykkää
Mies sanoi kyllä olevansa todella todella pahoillaan ja lupasi ettei tule toistumaan.
Sanoi laittavansa itselleen sellaisen eston ettei saa enää lainaa otettuakaan.
Ahdistaa syvästi.

a.p.

älä missään nimissä mene ottamaan omiin nimiisi lainaa!!!!
jos otat niin helposti menee sitten ulosottoon ja sitten vasta ootkin kusessa! > + jos tietos menee vituiksi niin ei hyvä!

jos miehesi ei niitä yksin kykene maksamaan niin hän voi ottaa yhteyttä velkaneuvontaan http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx

taitaa olla teillä KUNNON KESKUSTELUN PAIKKA!
tsemppii!

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25860660:
Jos olisin sinä hakisin heti eroa, ettet joudu osalliseksi lisääntyviin velkoihin.
Todella karmea tilanne, kun on vielä noin pieni vauvakin, otan osaa!

On! Ja yhteinen asunto ja siihen laina. Asuntolainaa on jotain 170 000 jota en kyllä yksinään mitenkään saa maksettua. Täytyy siis pistää myyntiin jos eroamme.

a.p.

Yhtenä vaihtoehtona mies ehdotti että jos en suostu ottamaan mun nimiin (hän kuulemma maksais ne kuitenkin) niin sitten yhteisiin nimiin asuntolainan päälle, mutta yksin tuo ei kuulemma saa lainaa otettua.
Hirveää miten elämä voi muuttua yhdessä yössä tällaiseksi :( :(

a.p.

Minä uskoin hyvää exästäni ja takasin lainan, oli meillä aiemmin yhteistäkin lainaa. Lupasi ja vannoi, että muuttaa käytöstään. Oli pahoillaan. No, ei muuttanut käytöstään eikä paljon huvittanut häntä lainoja maksella. Ero tuli väkisin ja edelleen olen velan takaajana ja makselen yhteistä lainaa. ELI ÄLÄ OTA LAINAA SINUN NIMIISI.

[QUOTE="vieras";25860690]Yhtenä vaihtoehtona mies ehdotti että jos en suostu ottamaan mun nimiin (hän kuulemma maksais ne kuitenkin) niin sitten yhteisiin nimiin asuntolainan päälle, mutta yksin tuo ei kuulemma saa lainaa otettua.

a.p.[/QUOTE]

Uskotko oikeasti että mies maksaa, jos nytkään ei ole ollut varaa? Luuletko että pystyy luopumaan "makeasta elämästä"?

Ihan nyt ens alkuun joka palkasta jonka miehesi tienaa pistätte osan lainanlyhennyksiin. Ottakaa velkaneuvojaan yhteyttä, joka neuvoo käytännön asioissa.

Olen samaa mieltä kuin muutkin, et MISSÄÄN NIMESSÄ ota velkoja niskoillesi! Et, vaikka mies tekisi tai sanoisi mitä. Vaikka se huutais, raivoais, syyllistäis ja lopulta vetäis itsesäälikortin, niin et siltikäään. Ole fiksu, älä mene miehen manipuloitavaksi tässä asiassa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25860690]Yhtenä vaihtoehtona mies ehdotti että jos en suostu ottamaan mun nimiin (hän kuulemma maksais ne kuitenkin) niin sitten yhteisiin nimiin asuntolainan päälle, mutta yksin tuo ei kuulemma saa lainaa otettua.

a.p.[/QUOTE]

Et tietenkään suostu tuommoiseen.

on kyllä vaikea tilanne.. tietysti on rankkaa sanoa omalle miehelle että ei voi auttaa mutta kannattaa pitää mielessä se että hän on näitä vippejä salaillut sulta näin pitkän ajan. Sanoisimpa ettei mies ole ansainnut sun luottamustasi, ja luottamusta tuollainen toisen velkojen maksu todellakin tarvitsisi. Kyllä taitaa olla nyt perinpohjaisen keskustelun paikka. Toivottvaasti mies ymmärtää ettet ole hänen holhoojansa vaan että aikuinen on itse vastuussa omista teoistaan.

a.p.[/QUOTE]

Valitettavasti nuo miehesi esittämät vaihtoehdot ovat todnäk ainoita miten maksut saa maksettua, ellei esim miehen vanhemmat suostuisi takaamaan hälle omaa lainaa.
Sinun pitää miettiä haluatko/luotatko mieheen niin paljon että otat puolet lainoista kontollesi.. En ole mikään lakiekspertti, mutta luulen että kun olette naimisissa, olet joka tapauksessa jollain lailla vastuullinen hoitamaan noitakin lainoja, ellei teillä ole avioehtoa.

Kiitos paljon vastauksistanne!! Taidan nyt tehdä kuten kehotitte eli en mene noihin miehen salaa ottamiinsa lainoihin mukaan. Tietysti noi vaikuttaa siihen, ettei mies varmaan pysty lähiaikoina YHTÄÄN osallistumaan mihinkään ja joudun varmaan suoraan äitiyslomalta töihin (aiemmin oli puhe että ainakin 2v oisin kotona) ja saa nähdä lähteekö silti asunto alta :(