Mä en enää jaksa, en jaksa, en jaksa tota miestä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25860749]Kiitos paljon vastauksistanne!! Taidan nyt tehdä kuten kehotitte eli en mene noihin miehen salaa ottamiinsa lainoihin mukaan. Tietysti noi vaikuttaa siihen, ettei mies varmaan pysty lähiaikoina YHTÄÄN osallistumaan mihinkään ja joudun varmaan suoraan äitiyslomalta töihin (aiemmin oli puhe että ainakin 2v oisin kotona) ja saa nähdä lähteekö silti asunto alta :([/QUOTE]

Varmasti paras ratkaisu! Silloin mieheltäsi menee luottotiedot ja voit olla varma ettei pysty enää tekemään velkaa josta sinäkin vastaat.
Nyt kannattaisi myös heti tehdä avioehto!!!
Toivottavasti saatte asianne kuntoon.

[QUOTE="vieras";25860749]Kiitos paljon vastauksistanne!! Taidan nyt tehdä kuten kehotitte eli en mene noihin miehen salaa ottamiinsa lainoihin mukaan. Tietysti noi vaikuttaa siihen, ettei mies varmaan pysty lähiaikoina YHTÄÄN osallistumaan mihinkään ja joudun varmaan suoraan äitiyslomalta töihin (aiemmin oli puhe että ainakin 2v oisin kotona) ja saa nähdä lähteekö silti asunto alta :([/QUOTE]
Pakko osallistua, jos aikoo kanssanne samassa taloudessa elää.

Jos maksat kaiken itse, voisit ihan hyvin olla yh ja saada yh:n tuet...

Onko toi ap sun mielestä reilua ja kohtuullista? Siitä hyvästä, että mies ön viettänyt makeaa elämää, sä joudut nyt kustantamaan koko perheen elämisen. Kun sulle ön nyt sujuvasti valehdeltu 3 vuotta (ja kun sua yritetään saada maksumieheksi nyt koko hommaan), niin mistä sä voit tietää, huolehtiiko mies niitä lainojaan tästäkään eteen päin vai laittaako sittenkin omat tulonsa itseensä? Sen tiedän, että mä en ikipäivänä pystyisi enää tuommoiseen mieheen luottamaan.

[QUOTE="vieras";25860832]Onko toi ap sun mielestä reilua ja kohtuullista? Siitä hyvästä, että mies ön viettänyt makeaa elämää, sä joudut nyt kustantamaan koko perheen elämisen. Kun sulle ön nyt sujuvasti valehdeltu 3 vuotta (ja kun sua yritetään saada maksumieheksi nyt koko hommaan), niin mistä sä voit tietää, huolehtiiko mies niitä lainojaan tästäkään eteen päin vai laittaako sittenkin omat tulonsa itseensä? Sen tiedän, että mä en ikipäivänä pystyisi enää tuommoiseen mieheen luottamaan.[/QUOTE]
Mäkin pohdin, että mikä ero on siinä, että ap lyhentää miehen velkoja, tai että ap maksaa miehen osuuden asuntolainasta yms pakollisista menoista jotta mies voi lyhentää velkojaan.

Ei se ole reilua, ei kohtuullista...että mies rellestää, tekee velkaa, ja kun katumus iskee (ts. kun jää kiinni, kun tilanne on niin paha että pakko tunnustaa ja toivoa että vaimo maksaisi!) niin maksatetaan eläminen vaimolla.

Ei asiassa pitäisi olla mitään moraalisesti vaikeaa. Vaikka olisit itse pylväspyhimys ja eläisit eurolla päivässä, niin olet vastuussa lapsesi hyvinvoinnista, et miehesi. Jokainen euro jolla rahoitat miestäsi nyt, tarkoittaa hänelle sitä, että hänen ei edelleenkään tarvitse olla vastuussa itsestään. Ja jokainen niistä euroista on lapseltasi pois.

Tottakai tuollainen mies itkee ja vakuuttelee parannusta. Sitä ei kuitenkaan tule tapahtumaan mistään taikaiskusta, koska siinä tapauksessa se olisi jo tapahtunut. Velkaneuvojalle aika välittömästi, ja sinne menet myös sinä. Mies voi sanoa käyneensä, eikä ole edes mennyt. Se ei ole normaali ihminen, eikä siihen pidä suhtautua niinkuin se olisi. Hyväuskoisuus olisi paitsi hölmöä, niin väärin.

Talo lähtee alta, ei puhettakaan. Älä ripustaudu siihen. Olet hitonmoisessa kriisissä nyt, eikä kannata ripustaa omaa turvallisuudentunnettaan sen varaan, mitä teillä on varaa pitää. Luovu surutta kaikesta ja ota homma opin kannalta. Miehen on korkea aika nähdä kenenkään maalailematta kukkasia päälle, mitä seurauksia teoilla on.

Älä missään nimessä sekaannu tuon luuserin lainoihin!!! Noin älytön, itsekäs ja epäluotettava ei edes ansaitse nimeä MIES. Jos et jätä sitä nyt, jossakin vaiheessa se saa sun sydämen sulamaan ja sut tekemään juuri niinkuin haluaa ja sitten olet sinäkin lirissä ja pitkään. Eli eroa!

olen ollut saman tyyppisessä tilanteessa. Makselin lainoilla miehen velkoja, kun lupasi muuttaa tapansa. Mitään muutosta ei tapahtunut, vaan teki lisää velkaa. Muutaman kuukauden jaksoi olla kunnolla , mutta siihen se aina jäi. Lopulta meni luotot kummaltakin ja se oli PELASTUS. Silloin todellakin miehellä loppui tiet tehdä velkaa. Alkoihan se järki tulla päähän, kun joutui kasvotusten laskujensa kanssa. Omakotitalo oli just ostettu kun nämä velat alkoi paljastumaan. Saimme pitää talomme, kun hoidimme lainamme . KOSKAAN; IKINÄ en antanut "vapautusta" olla osallistumatta taloutemme menoihin tai siitä seurasi jotakin. Saatoin ottaa auton ja sanoin kävele töihin 30km päähan jos et maksa osamaksua.
Elä pilaa omaa elämääsi maksamalla toisen lainoja, voutikin huomioi lapsenne ja miehelle jää kyllä palkasta elämiseenkin. Anna miehesi vajota ja alatte sitten miettimään asioitanne uudestaan, kun mieskin on hyväksynyt tapahtuneet omina virheinään.

olen ollut saman tyyppisessä tilanteessa. Makselin lainoilla miehen velkoja, kun lupasi muuttaa tapansa. Mitään muutosta ei tapahtunut, vaan teki lisää velkaa. Muutaman kuukauden jaksoi olla kunnolla , mutta siihen se aina jäi. Lopulta meni luotot kummaltakin ja se oli PELASTUS. Silloin todellakin miehellä loppui tiet tehdä velkaa. Alkoihan se järki tulla päähän, kun joutui kasvotusten laskujensa kanssa. Omakotitalo oli just ostettu kun nämä velat alkoi paljastumaan. Saimme pitää talomme, kun hoidimme lainamme . KOSKAAN; IKINÄ en antanut "vapautusta" olla osallistumatta taloutemme menoihin tai siitä seurasi jotakin. Saatoin ottaa auton ja sanoin kävele töihin 30km päähan jos et maksa osamaksua.
Elä pilaa omaa elämääsi maksamalla toisen lainoja, voutikin huomioi lapsenne ja miehelle jää kyllä palkasta elämiseenkin. Anna miehesi vajota ja alatte sitten miettimään asioitanne uudestaan, kun mieskin on hyväksynyt tapahtuneet omina virheinään.

Erositko tuosta miehestä vai jatkatteko edelleen yhdessä?

En ymmärrä, miksi perustaa perhe sellaisen miehen kanssa, jolle on "mun rahat" ja "sun rahat", joka reissaa yms. koska hänellä on varaa, jne.

Sama. Tai no onhan näitä ihmisiä, joilla on omat rahat puolisonsa kanssa, mut mä en vois elää semmosen ihmisen kanssa, joka ajattelee siten, että maksetaan yhteiset puoliks ja omat ite. Ja pahimmassa tapauksessa ollaan sit velkaa omalle puolisolleen.

Ajattele ap itsesi ja lapsesi parasta, niin pitäisi miehesikin. Eli todellakaan et suostu ottamaan lainaa niskoillesi, jotta talouteenne jää edes yksi huoltaja puhtain luottotiedoin. Ja jos kerran maksat asuntolainan yksin, niin järkevintä olisi siirtää talo sinun nimiisi. Tuo avioehto oli erittäin järkevä ehdotus. Sinulla, ja etenkin lapsellanne, on nyt oikeus järjestää asiat niin ettei mies pääse tuhlaamaan taloa altanne.

En ymmärrä, miksi perustaa perhe sellaisen miehen kanssa, jolle on "mun rahat" ja "sun rahat", joka reissaa yms. koska hänellä on varaa, jne.

Tuollaisessa tilanteessa on ihan varmasti parempi olla sun ja mun rahat erikseen. Kohtahan ei ap:llakaan muuten olisi kuin iso kasa lainaa ja tili reilusti miinuksella.

Meillä on miehen kanssa molemmilla omat tilit, mutta rahat on sillain yhteiset, että tasapuolisesti molemmat makselee laskuja ja ostaa ruokaa yms.

Lukematta aivan koko ketjua alan tähän heti vastailemaan, koska tuli niin kiire :(
Kuten sinulle kaikki ovat sanoneetkin, niin EI EI EI EI EI EI EI!!!!

Sinusta voi kilttinä ihmisenä tuntua velvollisuudelle perhettäsi kohtaan nostaa miehesi ylös suosta, jonne on sinun seläntakana itsensä työntänyt...mutta älä helvetissä mene ottamaan noita lainoja omalle kontollesi.
Kerrot, että "miehesi ottaa jonkun eston, ettei pysty lainaa ottamaan enempää"...tuo on paskapuhetta, sillä
kyllä sen merkinnän tekee velkojat ja uo-mies miehesi puolesta, kun ei lainojaan pysty maksamaan!

Miehesi yrittää esittää nyt vastuullista perheenisää, joka "kyllä hoidan tämän sotkuni maksamalla ja ottamalla sellaisen kiellon, etten saa lisälainaa":..haloo! Miten miehesi maksaisi tämän SINULLE jos ei pysty velkojillekkaan maksamaan?

Hän on härskisti käyttänyt kiltteyttäsi ja hyväuskoisuuttasi (eihän sinulla ole ollut edes syytä epäillä) hyväkseen ja kuljaillut sinun seläntakana ties mitä, mässäillyt velkarahoilla ja sinä olet kituuttanut kotona pienellä palkallasi vastaten perheenne kuluista.

PARAS ja AINOA tapa jolla miehesi IKINÄ tulee EHKÄ ottamaan virheestään opiksi on, että hän ITSE tuon sotkunsa siivoaa, eli MAKSAA VELAN ITSE tai on maksamatta ja saa aiheellisen maksuhäiriömerkinnän.

Miehesi koukuttaa sinut tähän juttuun 110% jos menet hänen velkansa kontollesi ottamaan.
Ajatteles, jos miehesi päättääkin, että "nyt mulle riitti"...niin hän pääsee lähtemään suhteestanne puhtain paperein ja sinä jäät nuolemaan hänen velkojensa ja vauvan kanssa näppejäsi.

Olen itse aikanaan mennyt vastaavanlaiseen halpaan reilu kymmenenvuotta sitten ja viimeiset velat, jotka silloinen exäni kontolleni jätti sain maksettua vasta kaksi vuotta sitten.
Kahdeksan vuotta elämästäni kärvistelin ja kituutin, että sain maksettua velat joista en ollut euroakaan ottanut ja joiden rahoista en saanut "nauttia", kuin maksamisen muodossa.
Exä porskutti menemään uudessa suhteessaan ja minä taistelin lapsen kanssa raaskitaanko ostaa kaupasta metwurstia vai ei!

• Tykkää
Reactions: Dumle
Kiitos kaikille vastauksistanne. Luin ne ajatuksella. Ai että ahdistaa.
Edelleen yksi vaihtoehto mielessäni on pistää ne miehen velat asuntolainan päälle. Ei se kivaa olisi mutta olisivat sentään yhteiset ja jotain "vakuutta" niillä asunnon muodossa. En aio suostua siihen nyt missään nimessä että ne mun niin pistettäisiin. Joko talolainan päälle tai sitten mies saa selvittää itse sotkunsa. Mieluummin selvittää itse mutta jos menee siihen ettei enää leipääkään saa ostettua itselleen ja todella aikoo ryhdistäytyä niin ehkä sitten talolainaan liitettynä...

Mietin asiaa vielä. Erokin edelleen pyörii mielessä yhtenä vaihtoehtona. Aion siitäkin miehen kanssa jutella. Miten voisin enää luottaa jne. Ja jos mies kerran tahtoo olla vapaa ja itsekäs ja tehdä itsekkäitä ja vapaita ratkaisuja niin kenties sillekin sopii sinkkuus avioliittoa paremmin. :(

A.p.

[QUOTE="vieras";25861205]
Edelleen yksi vaihtoehto mielessäni on pistää ne miehen velat asuntolainan päälle. Ei se kivaa olisi mutta olisivat sentään yhteiset
[/QUOTE]
Miehesi on elänyt makeaa elämää. Teillä on ollut ihan eri elintaso, vaikka olette naimisissa, samaa perhettä, samaa taloutta.

Ja nyt sä vielä haluaisit miehesi rillutteluvelat YHTEISIKSI? Suomeksi sanottuna ottaisit niistä veloista, jotka miehesi selkäsi takana teki, puolet itsellesi? Nainen, käytä järkeäsi.

[QUOTE="vieras";25860666]Mies sanoi kyllä olevansa todella todella pahoillaan ja lupasi ettei tule toistumaan.
Sanoi laittavansa itselleen sellaisen eston ettei saa enää lainaa otettuakaan.
Ahdistaa syvästi.

a.p.[/QUOTE]

Tottakai se mies lupaa sulle nyt ummet ja lammet, mutta tyhmä oot jos suostut. Sä pärjäät varmasti hyvin vauvan kanssa kaksinkin, niinhän sä oot tähänkin mennessä pärjännyt... Tuollainen mies ei oikeasti tule muuttumaan, eikä varmasti pohjimmiltaan edes juurikaan välitä susta, koska jos välittäis niin ei todellakaan ois tollasta sulle tehnyt. ÄLÄ SUOSTU!!

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Miksi sinä et voi antaa miehesi ottaa yksin vastuuta veloistaan?
Jos miehesi ei pysty maksamaan lainojaan velkojille, niin menkööt sitten ulosottoon...
Ei se ulosottomies niin paljon miehesi palkasta vie, ettei jäisi teille leipärahaa, mutta oppiipahan nöyräksi ja vastaamaan itse omista veloistaan ja vastuuttomuudestaan!
Sinut ja vauva lasketaan suojaosuuteen mukaan ulosottosummaa maksettaessa.

Komppaan edellistä kirjoittajaa täysin tuossa järjenkäytössä :( älä mene ottamaan mitään vastuuta toisen vastuuttomuudesta!

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys