Hyviä vastauksia, kiitos.
Paniikkihäiriö ja työ eivät kait liity yhteen. Sairastuin paniikkihäiriöön vuosi sen jälkeen kun löysin äitini kuolleena. Tuolloin kohtaukset olivat harvassa ja pysyivätkin teini-iän jälkeen poissa kokonaan.
Työni on suoritepalkkaista isolta osin, eli on pakko tehdä työtä, että saa rahaa. Vähempikin palkka riittäisi, mutta ihminen on ahne. Se haluaa aina lisää.
Luonneasia tuli esiin silloin kun puhuimme terapeutin kanssa siitä, että olen liian tunnollinen. En voi sietää myöhästymistä, en voi sietää alisuorittamista. Voisin olla relammin, mutta siitä tulee ihan yhtä huono olo kuin liiasta työstä. Loppujen lopuksi tajuan viimeiset kaksi vuotta tehneeni töitä ihan vaan paetakseni huonoa oloa
Paniikkihäiriöt alkoivat samaan aikaan kuin hullu työtahti. Patosin tunteeni, nieleskelin paniikkia ja koitin olla niin kuin ei mitään olisi.
Työni on 100% yrittäjäluontoista, ero vaan oikeaan yrittäjään siinä, että olen vieraan leivissä.
Sitäkin koitin, että vähensin tuntimäärää ennen kuin jäin sairaslomalle. Jaksoin sitä kolme viikkoa. Valvoin yöt ja mietin mitä muut ajattelee kun en tee parastani, valvoin valvoin ja valvoin.
Tuo työtahti, kaksi lasta, koti, olisi luullut minua väsyttävän.
Sairastodistukset ym löytyy. Eli niiden suhteen ei ongelmaa ole. Ammattilaiset ovat ehdottaneet jossain vaiheessa jo osastolle siirtymistä, mutta siihen en suostu ikinä.
Hankala ihminen kait, hankala ja sairas.