Mä en halua mennä töihin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua töihin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en halua töihin!

Vieras
Tyttö nyt 10,5 kk. Alusta asti ollut selvää, että alle 1 vuotiasta en hoitoon vie. Nyt tuntuu, että en siltikään halua mennä töihin, vaikka lapsen ikä alkaa lähesty ekaa vuotta. Olen tosi väsyvää ja helposti masentuvaa, tai no stressaantuvaa tyyppiä, ja tiedän, että en ole vielä valmis töihin tai melko varmasti palan loppuun. Olen naimisissa, ihanan miehen kanssa, ja hän kyllä auttaa kaikessa, mutta en usko siltikään pärjääväni vielä työelämässä. Mies kuitenkin jaksaa hengittää niskaan työpaikan suhteen, että pitäisi jo mennä. En halua viedä lastani hoitoon, en ole valmis siihen. Pelottaa, että palan loppuun enkä jaksa sitten mitään. Minulla on hyvä elämä näin, lapsen kanssa kotona. Tiedän, että töihin on vielä palattava, mutta ei vielä! :( Taloudellinen tilanne kyllä kohta vaatisi töihin menon, mutta en vaan jaksa! Mutta, pärjäisimme kyllä, jos ja kun luopuisimme jostain, mut mies sanoo, että tuleeko siitäkään mitään. Mitä mä teen... Oon ihan turhautunu, ja stressaan nyt jo pelkästään tästä, mitä sit ku pitää mennä sinne töihin... Kiitos kun sain purkaa kunnolla.

Toisekseen, mulla ei edes ole vakipaikkaa missään, ja eipä näytä olevan paikkoja vapaana edes, kun asutaan niin pienellä paikkakunnalla. Tää on niin turhauttavaa...

nyt heität tuon ressin mäkeen. Sulla on oikeus olla kotona vielä pitkään. Ja voit ihan levollisin mielin, ilman omantunnon kolkutuksia käyttää sen oikeuden. Sinne töihin ehtii kyllä, ja usko pois, tiedät sitten kun aika on oikea. :)

Mulla oli vuosi sitten ihan samat ajatukset, ja nyt asiat vaan loksahti paikalleen, mä lähden opiskelemaan nyt kun se hyvältä tuntuu ja jostain se motivaatio on kertynyt. Lapsikin jo selvästi kaipaa muita ikäisiään kaveriksi. Sulla ei oo mitään kiirettä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ota selvää lapsen kiintymyssuhteiden muodostumisesta ja perustele miehelle sillä keinoin kotiinjäämistäsi. Se on hyvä ja mielestäni ainoa oikea perustelu.

Oisko netissä mitään sivua, mistä vois lukea tuosta kiintymissuhteesta?

Ja noin, lapseen vedoten ap on haluton tekemään ansiotyötä ja haluaa elää yhteiskunnan tukiverkoston avulla. Tukien tasoa on alennettava reilusti, että ap:n kaltaisten lusmujen työmoraali alkaisi löytymään.

Sulla on mahdollisuus olla kotona siihen kun lapsi täyttää 3v. Jos haluat niin tehdä, onko miehellä siihen loppujen lopuksi mitään sanomista? Itse sain lapsen vanhempana ja jäin melko piahn yh:ksi. Kuitenkin halusin olla lapsen kanssa kotona siihen kun hän täyttää 3. Viimeinen lapsi ja tarpeellinen hengähdystauko. Kävin tosin parina päivänä viikossa töissä eri työpaikassa, mikä vakkarini on. Tykkäsin järjestelystä, tiukkaa oli, mutta työn ansiosta ei tarvinnut soskun ovea kolistella :)

työkaveri ääneen vitutteli kun ei huvittanut olla töissä eikä mennä töihin jne.
Parin päivän päästä sai aivoinfarktin 58- vuotiaana eikä tasan tarkkaan tarvi enää koskaan tehdä töitä... eikä paljoa mitään muutakaan....

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hanki itelles sellanen työ mitä voit tehdä niin että mies hoitaa lapsen. Saat kotihoidontuen ja palkan.

Siis mitä? Ai että menisin töihin, ja mies jäis kotiin?

No miksikäs ei? :)

Mä ehdottaisin että hankit jotain työtä jota voisit tehdä kotona. Jos miehestä tuntuu että ei yksin pysty elättämään perhettä, niin jatkamalla kotonaoloasi saatat tehdä sinun ja miehesi suhteelle hallaa. Kyllä parisuhteessa pitää olla miehelläkin mahdollisuus mielipiteeseensä.

Ja jos sulla ei ole vakiduunia, voihan olla että olisit työttömänä työnhakijanakin vielä kauan.

Asennetta vähän! Jos on pakko mennä töihin niin sitten meet -jos töitä löytyy! Me kuskataan kolme alle kouluikäistä hoitoon joka aamu ja siitäkin selviää kun organisoi hommat. Se on tärkeetä että hoitopaikka on HYVÄ ja sellanen että luotat siihen 100%:sti.Nyt vaan pilaat tuon jäljelläolevan kotonaoloaikasikin stressaamalla ja valittamalla.Toisaalta,jos olisin työnantaja niin en sun kaltaistasi kyllä töihinkään ottaisi.Valittaisit varmaan sielläkin koko ajan!

No hanki itelles sellanen työ mitä voit tehdä niin että mies hoitaa lapsen. Saat kotihoidontuen ja palkan.

Mä ehdottaisin että hankit jotain työtä jota voisit tehdä kotona. Jos miehestä tuntuu että ei yksin pysty elättämään perhettä, niin jatkamalla kotonaoloasi saatat tehdä sinun ja miehesi suhteelle hallaa. Kyllä parisuhteessa pitää olla miehelläkin mahdollisuus mielipiteeseensä.

Ja jos sulla ei ole vakiduunia, voihan olla että olisit työttömänä työnhakijanakin vielä kauan.

Hmm, puhut totta, mutta ei se kyllä minusta mene niin, että jos mies haluaa, että menen töihin, niin sillon menen. Eihän minullakaan sitten ole sananvaltaa, kakspiippunen juttu. Mikä työ olis sellasta, mitä voi tehdä kotoa?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Asennetta vähän! Jos on pakko mennä töihin niin sitten meet -jos töitä löytyy! Me kuskataan kolme alle kouluikäistä hoitoon joka aamu ja siitäkin selviää kun organisoi hommat. Se on tärkeetä että hoitopaikka on HYVÄ ja sellanen että luotat siihen 100%:sti.Nyt vaan pilaat tuon jäljelläolevan kotonaoloaikasikin stressaamalla ja valittamalla.Toisaalta,jos olisin työnantaja niin en sun kaltaistasi kyllä töihinkään ottaisi.Valittaisit varmaan sielläkin koko ajan!

Just joo, aika lapsellista sinulta, tuskin itsekkään olet millään alalla.

Sano miehelles että voi jäädä vuorostaan vuodeksi kotiin. Niin meilläkin tehtiin, se on tasa-arvoa. Ja lapsen ei tarttenut mennä hoitoon ennenkun yli 2 v. EIkä sun tartte stressata lapsen oloista kun se on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ja noin, lapseen vedoten ap on haluton tekemään ansiotyötä ja haluaa elää yhteiskunnan tukiverkoston avulla. Tukien tasoa on alennettava reilusti, että ap:n kaltaisten lusmujen työmoraali alkaisi löytymään.

Juuri näin! Majurihan sen jo sanoikin!... Ärsyttää jotenki tän kaltaset ihmiset...

mun mies tekee päivätyötä. itse olen osa-aikaisena ja teen vain iltavuoroo ja viikonloppuja. n.2-3xviikossa.
sopii mulle ihan hyvin. lisäksi saan sitten kotihoidontuen kun lapset ei ole hoidossa.
nuorin lapseni on 1v5kk ja työhön palasin n.6kk sitten.

Jos oma stressaamisesi / työpelko on este, niin vitkuttelemalla se vaan pahenee. Pitäiskö sun hakea siihen jotain apua? Aika tökeröä alkaa miehelle luennoimaan kiintymyssuhteesta jos oikea syy on oma työpelko. Miehen huijaamista, suorastaan -eikö parisuhteen pitäisi perustua avoimuudelle ja luottamukselle :(

Alkuperäinen kirjoittaja mies kotiin vaan:
Sano miehelles että voi jäädä vuorostaan vuodeksi kotiin. Niin meilläkin tehtiin, se on tasa-arvoa. Ja lapsen ei tarttenut mennä hoitoon ennenkun yli 2 v. EIkä sun tartte stressata lapsen oloista kun se on kotona.

Tuotakin on mietitty, mutta miehen mielestä molempien pitää tehdä töitä. Ja auttaako tuokaan nyt sit siihen, että jaksanko tehdä vielä työtä. Lapsen eka vuosi on ollut rankka, on yöheräilyjä, vieläkin jokseenkin. Ja kaikkea muutakin on tähän vuoteen mahtunut, en niitä jaksa alkaa listaamaan.

Hmm, puhut totta, mutta ei se kyllä minusta mene niin, että jos mies haluaa, että menen töihin, niin sillon menen. Eihän minullakaan sitten ole sananvaltaa, kakspiippunen juttu. Mikä työ olis sellasta, mitä voi tehdä kotoa?

Mikä vaan, kun työpäiviksi sovit miehen vapaapäivät.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

sulta vois pyytää vähän empatiaa. Alle 1v muksu on vielä tosi pieni, ja on kyllä suuren suuri vääryys aina kun niin pieni joutuu hoitoon perheen taloudellisen tilanteen takia. Jos äiti haluaa olla kotona pienen kans niin saa olla :)

en todellakaan ois voinu kuvitellakaan laittavani omaani vuosi sitten 1v:nä hoitoon, vaikka meilläki oli tiukkaa ja tosi paljosta on jouduttu tinkimään.

Jos oma stressaamisesi / työpelko on este, niin vitkuttelemalla se vaan pahenee. Pitäiskö sun hakea siihen jotain apua? Aika tökeröä alkaa miehelle luennoimaan kiintymyssuhteesta jos oikea syy on oma työpelko. Miehen huijaamista, suorastaan -eikö parisuhteen pitäisi perustua avoimuudelle ja luottamukselle :(

No kuules, kyllä se perustuukin, ja sanoinhan jo tuossa alussakin, että yksi syy on myös se, että en halua viedä lastani hoitoon, kun en ole siihen valmis, enkä usko että lapsenikaan on.

Hmm, puhut totta, mutta ei se kyllä minusta mene niin, että jos mies haluaa, että menen töihin, niin sillon menen. Eihän minullakaan sitten ole sananvaltaa, kakspiippunen juttu.

Mutta jos sä sanot ettet mene, niin sitten miehelläs ei ole.

Ymmärtäisin paremmin jos sä lastasi ajattelisit, mutta kun syy on ettet halua, pelkäät töihinmenoa, niin...

työpelko? vai pelko siitä ettei jaksa töissä? noin pienen lapsen kans se arki on vielä tosi väsyttävää.

Mikä vaan, kun työpäiviksi sovit miehen vapaapäivät.

Mies tekee tehdastyötä, ma-pe, iltaa ja aamua vuoroviikoin, viikonloput ajaa taksia lisäduunina, ei tietenkään aina, mut sillon tällöin. Joten ei kauheasti vapaapäiviä jää.

Yhteistyössä