Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:nyt heität tuon ressin mäkeen. Sulla on oikeus olla kotona vielä pitkään. Ja voit ihan levollisin mielin, ilman omantunnon kolkutuksia käyttää sen oikeuden. Sinne töihin ehtii kyllä, ja usko pois, tiedät sitten kun aika on oikea.
Mulla oli vuosi sitten ihan samat ajatukset, ja nyt asiat vaan loksahti paikalleen, mä lähden opiskelemaan nyt kun se hyvältä tuntuu ja jostain se motivaatio on kertynyt. Lapsikin jo selvästi kaipaa muita ikäisiään kaveriksi. Sulla ei oo mitään kiirettä![]()
Siis miten niin on oikeus olla kotona vielä pitkään? Kotona oloon on mahdollisuus, mutta joka ikinen perhe päättää, onko heillä tuohon mahdollisuutta. Lapsen kotona hoitaminen ei ole yksin äidin tai isän päätös, se on heidän yhteinen päätöksensä.
no kyllähän se fakta on että lasten kotihoitoa tuetaan kunnes lapsi täyttää 3v.
Niin, lasten kotihoitoa tuetaan kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Silti ei koskaan ikinä milloinkaan perheessä tai parisuhteessa päätetä tälläisiä asioita yksin! Vaan todellakin päätöksen tekevät molemmat vanhemmat yhdessä.
Jos äiti on sitä mieltä, että lapsi pitää hoitaa 3-vuotiaaksi kotona, hänen pitää perustella tätä ja yrittää saada mies ymmärtämään mielipide.
Ihan yhtälailla, jos mies on perheen pääasiallinen elättäjä, ja hän on jostain syystä sitä mieltä, että rahat eivät riitä. On hänen perusteltava mielipiteensä.
Yksinkertainen fakta voi myös olla se, että vaikka kotihoitoa tuetaan, ettei rahat riitä kuitenkaan.
Minusta täällä on vallalla kovin kummallinen käytäntö, jossa perheessä yksi ihminen tekee päätökset ja toinen sitten raataa niskalimassa, jotta äiti voi hoitaa lapsia kotona. Tässä ei ole siis mielestäni mitään väärää, jos se on yhteinen päätös, mutta ellei, tilanne on kovin kummallinen.
Minä olen aina kuvitellut olevani tietyllä tavalla jopa feministi, mutta nyt tuntuu, että tässähän joutuu puolustamaan miehiäkin !!!