"Saako" sairaslomalla mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja intoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
HARVOIN erittäin harvoin on niin sairas ettei pysty menemään töihin.

Valitettavan monet "pystyvät" töihin ripulitaudeissa ja influenssan kourissa... ei pidä ihmetellä miksi sairaudet leviävät niin rankasti.

Itselläni on ainakin työ, jota ei puoliteholla tehdä.

Olen kait sitten "outo" työntekijä,kun en haluais olla sairaslomalla..Tai johtuuko se siitä,että töissä saa olla vapaammin kuin täällä kotona 3 tyttösen äitinä..:) Olin 6 v.kotiäitinä ennen kuin menin töihin ja nyt olen saanut taas maistaa historiaa,uuh...Menisin mielelläni töihin jo,mutta jalat ei anna periksi.Kovasti tekee kipeää kävellä ja siivoustyössä jalat kulkee koko ajan,sekä kuljen töihin bussilla,ja kun lapset vien hoitoon kävellen(silloin kun miehellä sellanen vuoro ettei voi viedä)niin siinä kertyy monta km matkaa yhteensä..Siksi en ihan vielä voi lähteä liikkeelle.Pakko malttaa pysyä kotona,kun ei pysty kulkemaan,vaikka tekisikin mieli töihin jo yrittää..

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
HARVOIN erittäin harvoin on niin sairas ettei pysty menemään töihin.

riippuu kyllä työpaikastakin, esim elintarvike alalla ei saa olla töissä jos on flunssa tai oksennustauti ellei pysty tekemään töitään niin ettei koske elintarvikkeisiin.
ja esim. astmaatikot ovat monesti aika kipeitä flunssaisena, ja jos on kuumetta niin aika moni ei pysy edes pystyssä, saati sit tekemään töitä.ja migreenikohtaukset taas voi olla niin kovia et ei todellakaan ole työkykyinen.
tietty pitää ottaaa huomioon työ mitä tekee, mut näin yleensä ei kipeänä voi monessakaan paikassa olla töissä esim. vanhusten, lasten parissa olevat.

Yhteistyössä