Mä en halua tätä lasta, sittenkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa, ja syystäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa, ja syystäkin

Vieras
:( Ja kaikki provon huutelijat voitte siirtyä toisiin ketjuihin, haluan sanoa tämän harmaana ihan syystäkin.

Mä olen nyt raskauden puolessa välissä, enkä mä ole tuntenut tästä iloa vielä kertaakaan. Mulla on tukala olo, hemolobiini on alhaalla eikä nouse ja olen väsynyt ihan koko ajan. Hiuksia lähtee, naama kukkii eikä mikään vaate enää sovi. Mahani on kipeä rautalääkkeistä harva se päivä, ja en todellakaan jaksa tehdä yhtään mitään.

Ajattelen synntystä inholla, olen varma että saan pahoja repeämiä enkä kävele kuukausiin kunnolla. Olen varma että vauva on vaikea hoidettava enkä jaksaisi sitä. En halua luovuttaa omaa aikaani sille, sillä tämä raskaus ja tuleva äitiys vei unelmani kankkulan kaivoon. Ei opiskelua ulkomailla, ei edes Suomessa sillä ala on vaativa, vie aikani 100%. Se siitä sitten siis.

En ole edes mikään bilettäjä, siitä ei ole kysymys. En vain ole kokenut mitään hyvää raskauden aikana. Muut odottavat äidit ovat kammottavia jättimäisine mahoineen, eikä yksikään vauva ole herättänyt minussa mitään hyviä tunteita.

En vain tiedä miten jaksan vielä neljä kuukautta, saati sitten miten jaksan lapsen kanssa yhtään päivää. En halua että minuuteni katoaa jonnekin paskavaippojen ja vaunukokoontumisien maailmaan.

Ja jos aiot kommentoida että mieleni muuttuu kyllä kunhan vauva hymyilee tai muuta vastaavaa, niin vaihda ketjua. Minua ei lohduta sellainen yhtään. Ei pätkääkään.

:hug:
Tee vaikka mielikuvaharjoituksia vauvasta, ajattele vauvaa henkilönä ja omana lapsenasi. Älä keskity ulkonäkösi vatvomiseen! Ei kaikki raskaanaolevat "hehku" onnesta ja kauneudesta. Älä vertaile itseäsi muihin.

Oletko puhunut miehellesi miltä sinusta tuntuu, tai neuvolassa?

Mistä olet saanut päähäsi vain negatiivisia ajatuksia...? :/ Osaatko nimetä yhtään hyvää asiaa äitiydestä tai raskaudesta? Ja raskaus on muuten ihan murto-osa äitiyttä...

tuntuis yhdessä välissä tuolta kun ensimmäinen raskaus oli todella vaikea ja loppujen lopuks päätyi hätäsektioon...

Ei kaikilla äidinrakkaus heti syty, ei minullakaan.
Mutta sitten pikku hiljaa mieli parani ja tällä hetkellä lapset on mun elämän ilo

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:hug:
Tee vaikka mielikuvaharjoituksia vauvasta, ajattele vauvaa henkilönä ja omana lapsenasi. Älä keskity ulkonäkösi vatvomiseen! Ei kaikki raskaanaolevat "hehku" onnesta ja kauneudesta. Älä vertaile itseäsi muihin.

Oletko puhunut miehellesi miltä sinusta tuntuu, tai neuvolassa?

Mistä olet saanut päähäsi vain negatiivisia ajatuksia...? :/ Osaatko nimetä yhtään hyvää asiaa äitiydestä tai raskaudesta? Ja raskaus on muuten ihan murto-osa äitiyttä...

Voisin yrittääkin niitä. En tosiaan tiedä, miksi tämä on tätä koko ajan. Joskus mun mielessä häivähtää jokin kuva, että lapsi konttaa nauraen minua kohti, tai että se nukkuu vieressäni ja minä katson sitä hymyillen.

Olen puhunut miehelle, hän tietää ja yrittää ymmärtää, sanoo että hoitaa lasta että saan ratsastaa tai käydä maalauskurssilla. Uskon että hän kyllä yrittää. Minulla on paha mieli, sillä mies on enemmän innoissaan kun minä. Neuvolassa en osaa puhua, en osaa vieraille ihmisille sanoa mitään.

Sä olet oma itsesi lapsen syntymän jälkeenkin. Te olette kaks erillistä henkilöä, vaikka tiiviissä symbioosissa elättekin ensimmäiset kuukaudet.

Ei mullakaan muiden vauvat välttämättä mitään tunteita herätä, eikä pidäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja hanna75:
hoh hoijaa!!olisit onnellinen jotta voit saada lapsia!

Mulla on ongelmani, sulla omat. Mun raskaus ei ole sulta pois, enkä mä aio tulla sun päätä silittämään sen takia, että sä et saa lapsia ja mä saan vaikka en ole varma edes haluanko.

Kauhean vaikea sanoa mitään, kun tietää vielä, että lapsen ensikuukaudet voi olla todella vaikeita äidille: tottua siihen symbioosiin ja 24 tunnin hoitovastuuseen...Onneksi sulla on hyvä mies ja ehkä on niin, että kun odotat pahinta, voit yllättyä positiivisestikin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Sä olet oma itsesi lapsen syntymän jälkeenkin. Te olette kaks erillistä henkilöä, vaikka tiiviissä symbioosissa elättekin ensimmäiset kuukaudet.

Ei mullakaan muiden vauvat välttämättä mitään tunteita herätä, eikä pidäkään!

Kiitos Snoopy kannustavista teksteistä, oikeasti! Pelkäsin tyrmääviä kommentteja, siksi harmauskin.

Hei ap! On ihan tutut fiilikset. Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Juuri tuon ehkäisyn pettämisen kokeneena. Laita yksäriä, jos sulla nikki. Ens alkuun toivotin kaikki, jotka onnitteli juoksemaan suolle!!!

Piti vielä sanomani, että miulla käy kylmät väreet selässä silloin, kun ekan lapsen odottaja oikein hehkuttaa, että sitten olen täydellinen äiti, jne. ja odottaa ruusunpunaista vauva-arkea. Kun ne suuret odotuksetkin ylensä romuttuu...

Alkuperäinen kirjoittaja sitä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sitä:
on myöhäistä pyllistää kun pjaskat on jo housussa. olisit miettinyt asiaa kun kinttuja auoit tai kun keskeytyksen olisi voinut tehdä. turha vikistä nyt.

Haista sinä paska. Ensihuuman jälkeen iski todellisuus. Ja kun on syönyt pillereitä säännöllisesti viiden vuoden ajan, ei ihan heti usko että ne yhtäkki pettääkin.

kuten edellisessä sanoinkin et vaihtoehtoja olisi ollut. joten työnnä tyttö hyvä huumas ja paskan hajus syvälle sinne ja nauti olostas =)

Ainako pitäs tehä abortti jos tulee raskaaks ehkäsystä huolimatta?
Sitten huudettas lapsen tappajaks.

Ja hetikö olis pitäny tehä abortti jos mieliala nollissa ja usko jaksamiseen on nollissa...

Missä kivikaudella sä elät

Ei yhteen lapseen elämä pääty. Jos miehesi on innoissaan, voit jatkaa elämääsi ihan samalla tavalla.
Kunhan ette enempää tee lapsia. Yhdelle kyllä jää kahdelta vanhemmalta aikaa kahden urankin tiimellyksessä.
Jos teet enemmän, palkkaat sitten lastenhoitajan tai miehesi ottaa suurimman vastuun lapsista.
Miksi kaikkien äitien pitäisi olla innoissaan, eiväthän isätkään ole. Riittää, että toinen on innoissaan, ja toinen tuo rahapussin.Se rahapussin tuoja voit ihan hyvin olla sinä, ja mies on sitten se lapsen "äiti", huoltaja.

kuule, mulla oli ensimmäisen raskauden ajan ihan samallaisia tuntemuksia. En olis ehkä ihan vielä halunnut äidiks, mutta vauvapa ilmoitti tulostaan. olin 4 ensimmäistä odotuskuukautta todella huonossa kunnossa, kun harva ruoka pysyi sisällä.

Synnytyskään ei ollut helppo, lopulta sektio. nyt tuossa vieressä pyörii 10kk taapero ja olen siitä onnellinen. Haaveita minulla on edelleen opiskelusta ja matkustamisesta. Niitä tulevaisuuden unelmia miettiessä jaksan tämän välillä rankankin kotieämän.

Harrastuksia en ole jättänyt pois. Ne ovat minulle edelleen tärkeä voimavara arjessa.
Tsemppiä!

En osaa kommentoida muuta, kuin että vaikka me on tehty lapsemme ihan tarkoituksella, ja pidän omaani maailman suloisimpana;), niin muiden vauvoja en ole halunnut pidellä sylissä, enkä osaa leperrellä muiden vauvoille. En ole vauvaihminen sillai että vauvat olisi suloisia vain koska ovat vauvoja. Siskonlapset ja oma on poikkeus, muuten en halua sylitellä vauvoja vaan siksi että ovat vauvoja. Ja raskausaikana ei voi edes tajuta, miten voimakas se rakkaus lasta kohtaan on kun se on syntynyt (ei välttämättä heti synnytyksen jälkeen, mutta kun hormonit vähän tasottuu )

Ja suurin osa pystyy kyllä ihan istumaankin heti synnytyksen jälkeen, vältä lukemasta kauhutarinoita. Hirveitä synnytyksiä on, mutta luonnollisesta tapahtumasta enimmäkseen kyse, SUURIN osa suomessa onnistuu ok sekä äidin että lapsen kannalta

Yhteistyössä