Mä en jaksa enää syödä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Makaronia kaks lautasellista, purkki tonnikalaa

1300kcal

[/quote]

Olisiko tuossa laskuvirhe? Tonnikala purkillisessa olen laskenut olevan noin 1000kJ, eli noin 250 kaloria, ja sellaisessa normaalissa makarooniannoksessa n.800 kJ eli noin 200 kcal.

Alkuperäinen kirjoittaja EI MIKÄÄN IHME ETTÄ NÄLÄTTÄÄ:
Tuossa ei ollut yhtään kunnon ruokaa. Miten ois makarooniloota, pizzaa monella täytteellä, nakki- tai broilerikeitto, muusia ja palapaistia kunnon lihasta, täysjyvä leipää, kalakeitto seistä tai lohesta, lohkoperunat ja sisfilepihvi kermakastikkeella, broilerin rintafile, possun sisäfile pihvinä ym ym ????
Mikset osta/syö lihaa?

Voisiko olla ettet jaksa tehdä ruokaa koska sä et saa ravinnosta tarpeeksi energiaa etkä esim nuku tarpeeksi ?

Täysjyvä leipää syön kyllä paljonkin, nyt pääs loppumaan. Teen siis leivät itse. Sen sijaan noi muut on pitkälti :x Miten makaroniloota (söin muuten sitä eilen) on jotenkin parempaa ruokaa ku makaroni tonnikalakastikkeella?

Pizzaa? No, sitä syödään huomenna, mutta ei kuulu arkiruokavalioon. En näe miten se olis terveellistä tahi tarpeellista.

Kalaa en syö keittona ku en tykkää, muuten syön kalaa oikein mielelläni. Lohipastasalaatti majoneesilla on ihan lempiruokiani. Lohi nyt vaa sattuu oleman turkasen kallista.

En osta lihaa kotiini eettisistä syistä.

En jaksa enää tehdä ruokaa puolelletoista hengelle kolme, neljä kertaa päivässä. Siinä olet ihan oikeassa. Nukun keskimäärin ihan tarpeeks ja syön todella paljon, tänäänkin yli 2500 kcal. Jaksan muita asioita ihan hyvin (ulkoilua, siivousta, etc) mutta en viitsi laittaa ruokaa viis tuntia päivässä pelkästään ittelleni.

Niin että mieluummin sairastut pysyvästi (vahingoitat elimistöäsi) kuin syöt ravitsevasti ja tarpeeksi? Kannattaisiko ehkä miettiä ensin miten korvaa kaiken minkä pois jättää, ennenkuin tekee poistoja ruokavalioon?
Makaronilaatikossa on lisäksi maitoa ja munia. On ruokaisampaa siis.

Suosittelen lämpimästi käyntiä ravitsemusterapeutin juttusilla, tuolla menolla lapsesikin tulee kärsimään terveysongelmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Olisiko tuossa laskuvirhe? Tonnikala purkillisessa olen laskenut olevan noin 1000kJ, eli noin 250 kaloria, ja sellaisessa normaalissa makarooniannoksessa n.800 kJ eli noin 200 kcal.

Mä ihmettelin iteki miks anto niin korkeat numerot ku kävin netissä laskemassa, mutta toisaalta mun lautasellinen on vähän isompi ku normilautasellinen.

Mä tarkistan tuon!

Alkuperäinen kirjoittaja Taidat olla hoitoa tarvitseva syömisongelmainen:
Niin että mieluummin sairastut pysyvästi (vahingoitat elimistöäsi) kuin syöt ravitsevasti ja tarpeeksi? Kannattaisiko ehkä miettiä ensin miten korvaa kaiken minkä pois jättää, ennenkuin tekee poistoja ruokavalioon?

Suosittelen lämpimästi käyntiä ravitsemusterapeutin juttusilla, tuolla menolla lapsesikin tulee kärsimään terveysongelmista.

Missä kohtaa mä nyt syön niiiiiiiiiin huonosti, että sairastuisin pysyvästi?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Makaronia kaks lautasellista, purkki tonnikalaa

1300kcal

Mä ihmettelin iteki miks anto niin korkeat numerot ku kävin netissä laskemassa, mutta toisaalta mun lautasellinen on vähän isompi ku normilautasellinen.

Mä tarkistan tuon![/quote]

Laskin paketista uudelleen, sain tulokseks 1100 kcal koko settiin, että vähän yläkanttiin tuo oli. Mutta oikeaa kokoluokkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Eikä ruokaa kannata ruveta korvaamaan suklaalla ja pähkinöillä. Käy kuten sulle nyt, eli se ei riitä.

Mut miten muilla se sitten lihottaa?? :( Ja kuten otsikossa lukee, mä en enää jaksa syödä. Voisin lisätä, että mä en enää jaksa laittaa ns kunnon ruokaa. Seison jääkaapilla ja syön sen tyhjäks...

Mut miten muilla se sitten lihottaa?? :( Ja kuten otsikossa lukee, mä en enää jaksa syödä. Voisin lisätä, että mä en enää jaksa laittaa ns kunnon ruokaa. Seison jääkaapilla ja syön sen tyhjäks...

Ne ei syön niin terveellistä suklaata ja pähkinätkin taitaa olla suolapähkinöitä :D Maidostakin tulee päivässä paljon kaloreita.

No tuota tuota. Ruokaahan ei ole pakko joka päivä laittaa. Ihan mainiosti riittää, että teet vaikka soijarouhe-makaronilaatikkoa isoon vuokaan ja syöt siitä parina päivänä... tai risottoa kattilallinen, luulisi riittävän?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuota tuota. Ruokaahan ei ole pakko joka päivä laittaa. Ihan mainiosti riittää, että teet vaikka soijarouhe-makaronilaatikkoa isoon vuokaan ja syöt siitä parina päivänä... tai risottoa kattilallinen, luulisi riittävän?

Mä yritin mut sain aikaseks niin surkeeta ruokaa :laugh: Muutin vasta kesällä tähän asuntoon eikä mulla viime yrityksien aikana ole ollu mm kunnon mausteita käytettävissä.

Joo, uus yritys nyt. Teen leipää n kerran viikossa aika ison satsin, siitä on pitäny jäädä yli pakkaseen mutta ei koskaan jää :| Itsetehty leipä + majoneesi + tomaatti = NAM.

Alkuperäinen kirjoittaja Taidat olla hoitoa tarvitseva syömisongelmainen:

Missä kohtaa mä nyt syön niiiiiiiiiin huonosti, että sairastuisin pysyvästi?

sullla on puutteita ravinnon saannissa, niin laadullisesti kuin määrällisesti.
Kirjoitapa kahdelta viikolta paperille päivittäiset syömiset, mene ravitsemusterapeutin juttusille se mukanasi ja jätä kalorimäärien määrittely hänen huolekseen. Kuulet missä menee pieleen ja miten voit asian korjata.
Onhan sun osattava nuo asiat kun sulla on lapsiakin joista olet vastuussa, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Eikä ruokaa kannata ruveta korvaamaan suklaalla ja pähkinöillä. Käy kuten sulle nyt, eli se ei riitä.

No ei se mullakaan lihota. Olen alipainoinen, ja joskus tulee noita päiviä, etten vaan jaksa, vaan syön jotain rasvapitoista helppoa. Mut sillä ruokavaliolla vaan väsyn ja laihdun. Sulla on varmaan sama kuin mulla, eli annoskokoa isommaksi ja ruokarytmiä tasaisemmaksi. Ja sun pitää kiinnittää enemmän huomiota siihen, mitä syöt. Ainakin tän päivän ruokavalio ei ole mitenkään hyvä.

Tuossa oli annoskokona 80g, söin n kolme annosta, 3 x 280 = 840 + 250 = 1090

Eli parin palan suklaa sijasta söitkin puolet levystä ja kaksi lautasta makaroonia olikin kolme :D

No ei tuosta suklaasta tullu ku 3-4 palasta ;) söin kaks lautasellista pastaa mut ne oliki MUN lautasellisia, eli aika reippaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:
Kirjoitapa kahdelta viikolta paperille päivittäiset syömiset, mene ravitsemusterapeutin juttusille se mukanasi ja jätä kalorimäärien määrittely hänen huolekseen. Kuulet missä menee pieleen ja miten voit asian korjata.
Onhan sun osattava nuo asiat kun sulla on lapsiakin joista olet vastuussa, eikö?

Määrällisesti ei pitäis olla mitään ongelmia. Laatu on kärsiny nyt ku on pitäny saada määrät ylös enkä mä enää jaksa.

Kyllä mä kiitos osaan ihan hyvin normaalisti syödä. Lapseni saa ihan hyvää ruokaa.

Ne ei syön niin terveellistä suklaata ja pähkinätkin taitaa olla suolapähkinöitä :D Maidostakin tulee päivässä paljon kaloreita.

:laugh: Njoo...

Mulle on ehdotettu mm mehujen juontia mutta en haluis hampaiden takia sitä tehdä :/ mulla on todella helposti reikiintyvät hampaat. Tää napostelu on jo tarpeeks paha ilman mehua päälle.

No ei tuosta suklaasta tullu ku 3-4 palasta ;) söin kaks lautasellista pastaa mut ne oliki MUN lautasellisia, eli aika reippaita.

No eikös kaikki lautaset oli aika standardikokoisia.

Yleensä ihmiset ei kippaa niitä yhtä täyteen ku minä.

Saivartelija.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:

Määrällisesti ei pitäis olla mitään ongelmia. Laatu on kärsiny nyt ku on pitäny saada määrät ylös enkä mä enää jaksa.

Kyllä mä kiitos osaan ihan hyvin normaalisti syödä. Lapseni saa ihan hyvää ruokaa.

tuota...jos lapsi saa hyvää, niin mikset syö itsekin? Teetkö sä erisapuskaa?