Mä en jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
|O siis mä olen jo 3 krt käyny etuhampaan takia hammaslääkärissä..Viimeeksi n viikko sitten.Silloin laittoivat erilaisen lääkepaikan kahteen aikasempaan verrattuna.Yhden antibioottikuurin söin myös.Hammas oli kuoliossa.Olin joko purrut sen itse tai sitten lapsen pää on kolahtanut ja siks menny kuolioon tai sit sinne menny 7v sitten paikatessa jokin pöpö.Hampaassa taas jotain tuntemusta ja tiedän, että olen unissani purrut hampaita yhteen.Toivottavasti ei tule särkyä :/ :/ Kai taas maanantaina tarvii soittaa aikaa.Mä en ymmärrä miks tää hammas alkaa taas oireilla.Tulee köyhälle tosi kaliiksi ja tuleekohan tämä ikinä kuntoon :'( Jos ei olis etuhammas , niin saisivat ottaa pois.

Kysäseppäs hammaslääkärisltä että onko sulla mahdollisuutta saada purentakiskoa?Juuri sen takia että pureskelet unissasi noita hampaita yhteen.Se estää ettei hampaita voi narskutella eikä purra yhteen ja rentouttaa samalla poskilihaksia.Aika arvokashan se on mutta pitemmän päälle tulee halvemmaksi kuin käydä hammaslääkärissä vähän väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Mitä sulle on siihen hampaaseen tehty? Aloitettu juurihoito vai mitä?

Juu, juurihoito meneillään ja kolmas lääkepaikka. Kolmas lääkepaikka erilainen kuin aikasemmat 2. Itse vahvasti epäilen, että oireilun syy on se, kun stressiä on ihan hirveesti ja puren hampaita öisin yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:

Juu, juurihoito meneillään ja kolmas lääkepaikka. Kolmas lääkepaikka erilainen kuin aikasemmat 2. Itse vahvasti epäilen, että oireilun syy on se, kun stressiä on ihan hirveesti ja puren hampaita öisin yhteen.

Kannattais varmaan hommata sellainen yöaikaan pidettävä purentakisko.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Kysäseppäs hammaslääkärisltä että onko sulla mahdollisuutta saada purentakiskoa?Juuri sen takia että pureskelet unissasi noita hampaita yhteen.Se estää ettei hampaita voi narskutella eikä purra yhteen ja rentouttaa samalla poskilihaksia.Aika arvokashan se on mutta pitemmän päälle tulee halvemmaksi kuin käydä hammaslääkärissä vähän väliä.

Tästä purentakiskosta meillä oli puhetta, mutta vielä sitä ei ole mulle tehty.Täytyypi muistuttaa hammaslääkäriä.

Mulla alkaa mielikuvitus laukata ja tulee mieleen et jos tää hammas ei tulekaan ikinä kuntoon, vana vaivaa yhä uudestaan ja uudestaan :(

ahaa, aivan. eli juurhihoito ei ole vielä päättynyt? Aika jännä että sitä vielä särkee jos 3. lääkeaine menossa... Siis särkeekö ihan selkeesti sitä hammasta vai viereisiä hampaita? Koska eihän sulla siinä hampaassa enää mitään hermotuksia pitäisi olla jos juurihoito on jo noin pitkällä ja hermot sieltä poistettu. Jos siis on kunnolla tehty se hoito...

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Kannattais varmaan hommata sellainen yöaikaan pidettävä purentakisko.

juu, tästä oli jo lääkärin kanssa puhetta, mutta ei ole vielä se asia toteutunut

ahaa, aivan. eli juurhihoito ei ole vielä päättynyt? Aika jännä että sitä vielä särkee jos 3. lääkeaine menossa... Siis särkeekö ihan selkeesti sitä hammasta vai viereisiä hampaita? Koska eihän sulla siinä hampaassa enää mitään hermotuksia pitäisi olla jos juurihoito on jo noin pitkällä ja hermot sieltä poistettu. Jos siis on kunnolla tehty se hoito...

Siis hammasta ei särje, mutta siinä on sellasia tuntemuksia, mitä oli aikasemminkin ennen kuin alkoi särkeä.Eli kun kielellä esim kosken hampaaseen, niin se tuntuu ja pahin pelko on, että se taas kipeytyy niin, että sattuu ihan hirveesti jos toinen hammas osuu siihen.Kuumaa kahviakaan ei voinut silloin juoda, kun vihloi ihan ytimeen saakka.Vielä olen voinut kuumaa juoda, mutta saapi nähdä miten jatkossa.Hammas piti jo viimeeksi täyttää, mutta sanoikin laittavansa erilaisen lääkepaikan, kun se näytti vielä hieman verestävän.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Toivottavasti ei ole juurenpään tulehdus. Se on sitten leikkauskeikka.

:o Apua :ashamed: Muutenkin aina jännitän, niin miten uskaltaa tollaseen mennä jos se on tarpeen :'( Tekeekö tollasia toimenpiteitä kunnalliset hammaslääkärit vai tehdäänkö jossain muualla?