Mä en jaksa enään tätä imetystä, maito vaan ei riitä ja vauva vasta 4vko :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Apteenkin maitoihin tarvi reseptin?
Tarvii vaihtaa toi lisämaito vaikka nanniin tai muuhun eka ja noita tippoja hakee apteekista.
Kiitos vastanneille!

Jos ei näytä helpottavan niin hommata rahat jostain et pääsee yksityisen kautta tutkimaan onko taas allergiaa. Kunnan kautta taisteltiin viimeksi 1,5v et saatiin lapsi ihan lastenlääkärille sairaalaan tutkimuksiin.

Joo apteekin maitoihin tarttee reseptin.

Hassua todeta neuvolassa, että voi olla, että kuulut niihin joilla ei maitoa tule... Tai siis toisaalta ei ole hassua - ne kun harvoin neuvolassa tuosta imetyksestä mitään tietää. Mutta kertomasi perusteella et todellakaan kuulu siihen hyvin pienilukuiseen prosenttiin, joilta sitä ei oikeasti tule. Itsehän kerroit, että sitä tulee.

Jos maitoa ei tulisi niin vauva raivoaisi siinä rinnalla. Nyt vauva syö ja ilmeisesti lisää maitomäärää, jos kerran on tiheään rinnalla. Menee ohi, kun saa nostettua sitä. Toisaalta taas tuttikin voisi tyynnyttää osan imemisen tarpeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tunnin yhtäjaksoinen imetys tuntuu lyhyeltä eikä pitkältä. Itselläni oli vauva tossa vaiheessa käytännössä 24/7 tississä kiinni. Nukkui päivällä max 30 min unia ja yöllä 3 tuntia ja sitten niitä lyhyitä torkkuja. Väsymys oli kova, mutta sain imetyksen onnistumaan ja nyt kun vauva 3kk ei tarvitse enää istua koko aikaa imettämässä. Tietty vähän hankalaa, kun sulla on esikoinen joka myös vaatii aikaa..

Niin antaisin imeä kauemminkin mutta sen verran päivisin jaksaa yhtä menoa muutaman minuutin taukoa lukuun ottamatta kun röyhtäytän ja vaihdan taas toiseen rintaan jne sama jatkuu niin kauan kun vauva jaksaa sitä.
Yleensä sitten vauva vaan itkee ja rimpuilee kun yritän saada rinnalle uudestaan. Olen sitten tehnyt niin et laitan sänkyyn/kaukaloon tai pitänyt sylissä vartista puoleen tuntiin vaikka kitisis ja hamuais.
Ja sitten tarjonnut uudestaan ja taas sama alusta. Aika monesti tuo on onnistunut siinä menee sitten toinen tunti.

Mulla vauva välillä suostuu syömään vaan makuuasennossa. Eli siis on selkeästi nälkäinen, mutta joskus suostuu ottamaan tissin suuhun vain sängyssä. Eli ehkä asennon vaihtamistakin voisi kokeilla, kun sulta selkeesti tulee maitoa.

Mulla vauva välillä suostuu syömään vaan makuuasennossa. Eli siis on selkeästi nälkäinen, mutta joskus suostuu ottamaan tissin suuhun vain sängyssä. Eli ehkä asennon vaihtamistakin voisi kokeilla, kun sulta selkeesti tulee maitoa.

Meillä taas ei oikein meinaa käydä muut asennot kun istuvaltaan sen takia vaikea söisinkin sitten syöttää makuulla kun ei vaan käy niin ei käy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä taas ei oikein meinaa käydä muut asennot kun istuvaltaan sen takia vaikea söisinkin sitten syöttää makuulla kun ei vaan käy niin ei käy.

Tsemppiä :). Miten noi vauvat voikin olla noin hankalia pienestä pitäen.

T. se jonka vauva syö välillä vaan makuuasennossa.

Hei!
Kerron mika meidan ongelma oli. 2kk imetysta, aivan yhta helvettia. Vauvan imuote oli vaara ja karsin rintatulehduksista. Sairaalassa en saanut apua enka tajunnut kysya. Itkin ja imetin tuo 2 kuukautta, tunsin olevani epaonnistuja ja luuseri. Tuntui etta rinnat eivat tayttyneet ja maitoa ei tullut tarpeeksi, ei tietenkaan jos imuote on vaara! Pumppasin maitoa sahko aventin pumpulla ja syotin pullosa pari viikkoa melkein silla kipu oli aivan jarkyttava. Pumpun ansiosta rintani tayttyivat enemman ja enemman vaikka pumppauskin sattui aivan vietavasti, olin kuitenkin sinnikas! Eras aamu 2kk helvetin jalkeen herasin ja tunsin etta rintani rajahtavat maidosta, ensimmaista kertaa sitten sairaalan missa maito nousi!! Olin onnesta soikeana ja tarjosin rintaa vauvalle joka nappasi oikealla imuoteella. Vauvan imeassa repiminen ja riehuminen loppui kuin seinaan, kunnes se jatkui edelleen. Rintani olivat taynna ja vauva riehui ja kiljui ja itki tissi suussa, tassa vaiheessa mietin luopuvani koko hommasta ja itkua vaannettiin taas. Yhtena iltana olin aivan loppu ja otin vauvan pois rinnalta ja asetin hanet masulteni oman rintani paalle ja itkin ja paijasin vauvaa joka kiljui naama punasena. 5 minuutin jalkeen vauva paasti niin kovan royhtaisyn etta korvani menivat lukkoon ja mieheni havahtui unesta. Joka kerta kun vauva jatkossa on riehunut rinnalla olen pakottanut vauvan royhtaisemaan ja joka kerta on tullut hirvealla paineella ilmaa vatsasta. Meilla siis rinnalla riehuminen oli aluksi sita etta maitoa ei tullut imutekniikan takia, pumppaus auttoi maitoa nousemaan ja vauva tajusi imuotteen kun rinta oli pingottunut maidosta. Lopulta riehuminen oli sita etta royhtays oli jumissa. Meidan vauva on niin huono royhtaisemaan etta valilla hyppyytan huutavaa vauvaa 10 minuutia ennen kuin saan jotain ulos.
Alkaa luovuttako!!! Viimeinen kuukausi kaksi on ollut ihanaa! Vauva imee hetkessa masun tayteen, heti kun alkaa kadet vispata ja otsa menossa kurttuun nappaan vauvan heti istumaan ja etukenoon ja taputan lapaluiden valiin ja vauva royhtasee. Laitan heti takaisin rinnalle ja vauva imee normaalisti.

Halusin kertoa meidan tarinan joillekin; itken vielakin kun ajattelen alun 2kk helvettia. Toivottavasti tama auttaa edes jotain! 2kk jalkeen vauva VOI oppia uuden imutavan!

Voit laittaa minulle viestia jos haluat jutella imetyksesta enemman!

Zemppia naiset, me onnistumme!!!

Hei!

Lapsesi kuulostaa aivan maitoallergikkopojaltamme! Ihan samalla tavalla hänkin käyttäytyi rinnalla. Ja todellakin voi olla jo noin nuorella allergiaoireita, koska on saanut lehmänmaitopohjaista äidinmaidonkorviketta (Tutteli) pienestä pitäen (kuten sai aikanaan myös meidän poikamme). Korvike allergisoi herkemmin, koska silloin vauva saa suoraan lehmänmaidon proteiineja. Äidinmaidon kauttakin on mahdollista allergisoitu, mutta äidinmaidossa maidon proteiinit ovat pilkotummassa muodossa, koska äidin keho on jo prosessoinut ne. Tosin sen jälkeen, kun allergisoituminen on tapahtunut, reagoi moni lapsi myös äidinmaidon kautta.

Toki voi olla allergiaa myös jollekin muulle, mutta maito,muna ja kotimaiset viljat ovat ne herkimmin äidinmaidon kautta allergisoivat. Jos haluat maidotonta dieettiä kokeilla, niin sitten muista jättää kaikki maitoproteeinia sisältävät tuotteet pois eli myös heraa tai kaseiinia sisältävät. Ja lismaidoksi Nutrilon Pepti apteekista. Ja nykyään EI tarvitse reseptiä, mutta on reseptillä pari euroa edullisempi. Joka tapauksessa yksi pakkaus maksaa vähän päälle 40 e. Maitoallergian toteamisen jälkeen Kela korvaa 72 %. Ei nyt nopeasti lääkäriin ja maitoaltistus ym. eivät loppujen lopuksi ole yksityisellä kovinkaan kalliita eli minä menisin yksityiselle, jos kunnallinen puoli tökkii ja taloudellisesti on mahdollista! Etenkin, koska tuo lisämaito on niin kallista, että kunnalliselle jonottaessa lisämaito maksaa jo sen yksityisen altistuksen verran.

Meidän poikamme sai lisämaitoa laitokselta asti. 6 viikkoa vanhana allergiaoireilu räjähti käsiin. Oksensi kaiken ulos, minkä söi. Ei nukkunut juuri ollenkaan ja ja heräsi aina 15 välein selkä kaarella oksentamaan. Paino ei noussut. Ennen pitkää tulivat pahat iho-oireet ja vuorotellen ripuli ja ummetus. Allergialääkäri oli meille ihan pelastus. Poika saatiin altistuskuntoon maidoton, munaton, soijaton, viljaton -dietillä (+muita yksittäisiä ruoka-aineita). Altistuksessa todettiin jo pienestä määrästä ärhäkkä maitoallergia. Myös vilja-allergia varmistui kiinteiden aloituksen myötä. Tiukka inetysdieetti voi minulta pian voimat ja siirryinme kokonaan erikoiskorvikkeelle pojan ollessa 5 kk. Kun ruokavalio saatiin kuntoon, meille muutti aivan toinen poika! Iloinen, hyväntuulinen vesseli, joka nykyään kasvaa +2 käyrää entisen -1 sijasta! Eli nyt jälkikäteen allergiaoireilu näkyy todella selvästi käyrissä, vaikka silloin minun huoltani usein vähäteltiin, että hän nyt on pienikokoinen ja monet vauvat pulauttelee -tyyppisillä kommenteilla. Hyvä allergialääkäri oli oikeasti aivan pelastus!

Voimia ja tsemppiä! Histamiini.com -keskustelupalstalta saa paljon infoa ja vertaistukea, sekä lääkärivinkkejä. Vaatii rekisteröitymisen, mutta se kannattaa!

Ahead of the release of her album “Prism,” pop vixen Katy Perry has been teasing the disc's era. In promo clips for the album's lead single, “Roar,” the singer buried her pin-up, candy-coated image and went as far as burning her signature blue wig

Älä syyllistä itseäsi vaan kuuntele kehoasi ja jos oma maito ei kerta kaikkiaan riitä, käytä tuttelia ym. ja jos ne eivät selvästi käy, mene lastenläkärille, jos olisi maitoallergiaa. Minulla ei tullut maitoa alun alkaen tarpeeksi ja meni lisäruokinnalle jo laitoksella. Noin 1-2 kk kuluessa kakka muuttui vihertäväksi ja limaiseksi ja vauva itkeväksi. Todettiin maitoallergia ja lapsi sai noin 2 ikävuoteen asti Nutramigen valmistetta apteekista, en tiedä, onko edes sitä nykyään ja alkoi kasvaa. Muitakin ruoka-allergioita oli vaikka mitä, mutta kahden ikävuoden jälkeen ne alkoivat poistua ja nyt on terve koululainen, joka voi juoda maitoa ja syödä mitä vaan. Käytimme myös laillistettua ravitsemusterapeuttia ja maksoimme siitä yksityisvastaanotolla ja oli todella paljon hänesät hyötyä. Tsemppiä!

Yhteistyössä