MÄ EN JAKSA enään!!! vauvan unikoulu,APUJA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh mamam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh mamam

Vieras
vauva nyt 9kk ja ollaan 2kk kohta treenailtu unikouluja,,on huudatettu on tassuteltu yms yms ja pidetty breikkiä..mut ei joka ikinen ilta kun yritän(tai päikkäreille)saada vauvan sänkyyn nukkumaan hän rupeaa jo laskemis vaiheessa itkemään ja sit oksennetaan vähintään 2 kertaa ja saan vaihtaa lakanoita,pestä patjaa ja vauvaa..mä en oikeesti jaksa!!!
mun viereen sänkyyn nukahtais 5minuutissa!!!

niin ja olen yksin vauvan kanssa et ei ole apu käsiä...mä en vaan enään jaksa ja nyt nukutin vauvan omaan sänkyyni..voimat loppu 3 lakanan vaihdon ja 2h jälkeen!!!

koska pakkohan hänen on joskus oppia omaan sänkyyn nukkumaan ja nimen omaan neuvolassa (6kk)suosittelivat että alottaisi harjoittelun..
pitäiskö mun sit vaan antaa nukahtaa mun viereen..meneekö sit vaan vaikeemmax mitä myöh alottaa harjottelun??

Anna lapsen nukahtaa viereen jos sillälailla asiat luistaa helpommin, voit vaikka kuukauden päästä kokeilla unikoulua uudestaan jos haluat. Ei noin pienellä vielä mikään kiire ole omassa sängyssä nukkua jos ei suostu sinne nukahtamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
koska pakkohan hänen on joskus oppia omaan sänkyyn nukkumaan ja nimen omaan neuvolassa (6kk)suosittelivat että alottaisi harjoittelun..
pitäiskö mun sit vaan antaa nukahtaa mun viereen..meneekö sit vaan vaikeemmax mitä myöh alottaa harjottelun??

Aloituksesta päätellen saisi muuttua aika hurjaksi jos olisi vielä vaikeampaa :D

No selvästi vauva ei ole valmis tuohon kun reagoi tuolla tavalla.
Mun mielestä tuo on suurempi ongelma kuin se että lapsi nukahtaa viereen.
Lapsi on selvästi kehittänyt jo pienen "trauman" nukkumaan menosta.

2-vuotiaalle voit sanoa että mene omaan huoneeseen, lirkutella, villiä, lahjoa tai kiristää. Tuon ikäistä vain kiduttaa. Lopeta jo, olet varmasti huomannut ettei tuo toimi. Normaalisti muutama ilta riittää.

Annat nukkua miten parhaiten onnistuu. Ei ole varmaan valmis nukkumaan vielä yksin. Tuossa iässä voi olla eroahdistuskin pahimmillaan. Nyt lopetat teidän molempien kiusaamisen ja toimit vastoin neuvolan ohjeita. Voit kokeilla muutaman kk:n kuluttua uudestaan, josko tilanne olisi muuttunut.

Ehtii kuule oppia nukkumaan yksin myöhemminkin. On julmaa huudattaa.. On länsimaista itsekkyyttä, että pitäisi nukkua vauvan yksin. Harvemmin aikuisetkaan nukkuvat. Meillä on vieressä nukutettu..ensin samassa sängyssä lähemmäs vuoden ikää ja sitten pinnasängyssä meidän sängyn vieressä 1,5 vuotiaaksi asti ja sittenkin sisarusten kanssa samassa huoneessa..uuden vauvan takia piti siirtää. Turvallisuus on tärkeää ja oleellista noin pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Anna nukkua vieressä? Vauvoilla kaikki vaiheet menee nopeasti ohi.. niin hyvät ku huonotki..

parempi vaan vissiin jatkaa niin..itse ihan pihalla kun joka suunnasta vaan tuputetaan uni koulua ja läheiset ihmettelee että miten meillä ei nukuta vielä omassa sängyssä ja syödäänkin öisin kun eihän heillä..yms

ja sit valitettava itsekkyys että olishan se ihan kivaa että äitikin sais joskus ottaa vaikka jonkun yö vieraan tonne mutta ei viittu noita ns hoitoja ottaa vauvan viereen nukkumaan..ja nyt ei mitään saarnoja kyllä mullakin on oikeus nauttia seksistä vaikka lapseni isä lähti uuden matkaan kun vauva oli 2kk..

mä nukuttaisin vieressä jos siihen oikeasti mahtuu ja jos itse pystyt nukkumaan.. Vuoden päästä jo tajuaa puhetta ja "oman sängyn",
sit helpottaa.
Älä hyvä ihminen hajota itseäs,

Ihme logiikka. Tuon mukaan voitkin jo heittää lapsen pihalle pärjäilemään itsekseen, sillä "joskushan sen on itse pärjättävä, miksei sitten nyt aloittaisi"...

En nyt jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta sen sanon että älä hyvä ihminen itketä vauvaa niin että aivan raukka oksentaa! Anna nukkua vieressä, niin mäkin teen ja vauva nyt 8kk. Kyllä sille omalle sängylle ehtii myöhemminkin oppia, näin mulle neuvolassa sanottiin, jos vauva nukkuu parhaiten sun vieressä niin nukkukoon sitten siinä.

Mikäs pakko se on? Eiköhän hän opi sitten isompana... Vielä ei ole mitään kiirettä vaikka neuvolassa suosittelisivat mitä. Kyllä useimmat vauvat haluavat nukahtaa äidin viereen eivätkä ainakaan yksin omaan sänkyynsä nukahda tuosta vaan.
Älä suotta "kiusaa" vauvaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Anna nukkua vieressä? Vauvoilla kaikki vaiheet menee nopeasti ohi.. niin hyvät ku huonotki..

ja sit valitettava itsekkyys että olishan se ihan kivaa että äitikin sais joskus ottaa vaikka jonkun yö vieraan tonne mutta ei viittu noita ns hoitoja ottaa vauvan viereen nukkumaan..ja nyt ei mitään saarnoja kyllä mullakin on oikeus nauttia seksistä vaikka lapseni isä lähti uuden matkaan kun vauva oli 2kk..

No anteeks nyt vaan enkä saarnata aio, mutta tällä hetkellä pieni vauvasi tarvitsee äitiään enemmän kuin äiti "hoitoja" ...
Niidenkin aika tulee. Anna nyt itsesti täysin vauvalle, hän on pieni niin vähän aikaa. Rankkaahan se on mutta väkisin "kouluttamalla" on vielä rankempaa. Annna pikkuisesi olla vielä pieni ja avuton.
t. haikein mielin vauva-aikaa muisteleva 2v:n äiti.

parempi vaan vissiin jatkaa niin..itse ihan pihalla kun joka suunnasta vaan tuputetaan uni koulua ja läheiset ihmettelee että miten meillä ei nukuta vielä omassa sängyssä ja syödäänkin öisin kun eihän heillä..yms

hmm.. vauva ei ehkä herää, jos siirrät hänet välillä omaan sänkyyn ja sitten otat myöhemmin hänet takaisin..

Mutta siis vauvasi ei ole vielä valmis nukkumaan yksin. Sanot kyselijöille, että yritit unikoulua, mutta vauva ei ollut valmis ja että yrität sitten kuukauden/parin päästä uudestaan. Noita ihmetteijöitä riittää kyllä joka lähtöön, joten kannattaa opetella suhtautumaan niihin jo tässä vaiheessa :).

Meidän vaavi hokas yksin nukahtamisen ja nukkumisen sitten, kun alkoi ymmärtää paremmin puhetta, siinä kuukausi vuoden täytettyään.

Ikivanha uskomus tuo on, ettei lapsi muka oppisi nukkumaan yksinään jos pienenä vanhemman vieressä nukkuu. Kas kun eivät sieltä neuvolasta suositelleet huudatusta keuhkojen kasvatukseen tai 4 tunnin imetysvälejä, huoh... Turha kai vaippojakaan on pitää, jos niistä ei oppisi pois? Kumpi on huonompi lapselle, myöhäisempi omaan sänkyyn oppiminen vai äiti joka ei jaksa?

9-kuukautinen on vielä vauva ja läheisyydenkaipuu ihan normaalia. Ja sen antaminen jopa suotavaa.

Yhteistyössä