Mä en jaksa,ku tuo 5v pissaa joka yö sänkyyn!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jn:
no mites se hälytyspatja homma? meidän tutulla perheellä (tyttö oli 5v eikä ollut oppinut yökuivaksi) auttoi tosi nopeasti, muutomassa yössä! tsemppiä!

Ei olla vielä kokeiltu. Ja onhan siihen ne pilleritkin.
Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhkö:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Onko kauan jatkunut? Onko ollut välissä kuivia kausia vai onko alkanut yllättäen?

Ei ole ollu oikeen koskaan pitkää kuivaa kautta. Olisko viikko ollu maks.

Ootko kokeillut sitä et ennen kuin itse menet nukkumaan niin herätät lapsen käymään viel pissalla?

Olen. En tahdo saada hereille millään ja on tosi raivoissaan ku herätän. Muutaman kerran laittanu vaipan ku on nukkunu niin koko päivän ollu pahalla tuulella sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Taustalla voi olla hormonihäiriö; vasopressiini -hormonia voi erittyä liian vähän. Ota yhteyttä neuvolaan. Jos elimellisitä vikaa ei löydy-tutustu lisää lapseesi-mikä häntä stressaa. Suosittelisin myös "ommoo lommoo" jos ott rankasti päähän. Lapsi tarvitsee nyt tukesi. Uskon, että häntäkin harmittaa herätä sänky märkänä.

Vien lapsen heinäkuussa lääkärille ja katsotaan sitten lisää mitä tehdään. Piän nyt päiväkirjaa öistä.
Jään kohta töistä pois äippälomalle,et jos se helpottais poikaa vähän.

Meillä 5v kanssa yökastelija. Jos pojua ei käytä yöllä pissillä niin sänky kastuu. Meillä käyään ennen nukkumaan menoa pissillä ja sitten vien sen vielä kerran yöllä joskus tuolla 23.30-01.00 aikoihin , niin sitten pysyy aamuun asti kuivana. Nyt pitäis taas koittaa miten kävis jos jättää yö pissin väliin. Ite olin kanssa pienenä yökastelija, sanovat että periytyvää ja monasti etenkin pojilla esiintyy. Onhan niitä kaikenlaisia apukeinoja tuohon, muistan kun ite penskana ravattiin lääkärillä ja kokeiltiin kaikennäköstä, mutta vasta lääkehoidolla loppui. Tsemppiä kovasti! :hug:

Se on ohi menevää... Meidän poika oli(on) yökastelija 8,5v asti. nyt on puoli vuotta mennyt ettei vahinkoja ole tullut kuin muutama kerta.
Käytin lääkärissä joka kirjoitti reseptin mutta suositteli että aika on paras parantaja.
tai hälytinpatja mutta niille on niin paljon tarvetta ettei ihan heti niitä saa.
3vuotta käytettiin yöllä pissalla, joskus auttoi joskus ei ja sitä ei tietysti olisi lääkäreiden mielestä saanut tehdä, mutta poika oli aamuisin niin iloinen kun sänky oli kuiva.
jaksamisia sinulle :flower:
http://www.yokastelu.net/yk02.htm

Onko kauan jatkunut? Onko ollut välissä kuivia kausia vai onko alkanut yllättäen?

Ootko kokeillut sitä et ennen kuin itse menet nukkumaan niin herätät lapsen käymään viel pissalla?

Olen. En tahdo saada hereille millään ja on tosi raivoissaan ku herätän. Muutaman kerran laittanu vaipan ku on nukkunu niin koko päivän ollu pahalla tuulella sen takia.

:o Et kai nyt tosissasi vaippaa laittanut?
Kokemuksia on ja lapsi vain yksinkertaisesti on vain niin sikeä uninen ettei itse herää siihen kun pissahätä. Olen useamman vuoden lapsen herättänyt käymään pissalla, koska jos en herätä niin luvassa on öinen lakanoiden vaihto :/

:o Et kai nyt tosissasi vaippaa laittanut?
Kokemuksia on ja lapsi vain yksinkertaisesti on vain niin sikeä uninen ettei itse herää siihen kun pissahätä. Olen useamman vuoden lapsen herättänyt käymään pissalla, koska jos en herätä niin luvassa on öinen lakanoiden vaihto :/

Olen laittanu, tosin siittä on jo kohta vuosi aikaa ja niin sitä käskettiin neuvolasakin.

Alkuperäinen kirjoittaja sorbetti:
Meillä 5v kanssa yökastelija. Jos pojua ei käytä yöllä pissillä niin sänky kastuu. Meillä käyään ennen nukkumaan menoa pissillä ja sitten vien sen vielä kerran yöllä joskus tuolla 23.30-01.00 aikoihin , niin sitten pysyy aamuun asti kuivana. Nyt pitäis taas koittaa miten kävis jos jättää yö pissin väliin. Ite olin kanssa pienenä yökastelija, sanovat että periytyvää ja monasti etenkin pojilla esiintyy. Onhan niitä kaikenlaisia apukeinoja tuohon, muistan kun ite penskana ravattiin lääkärillä ja kokeiltiin kaikennäköstä, mutta vasta lääkehoidolla loppui. Tsemppiä kovasti! :hug:

Mä olen nyt parina yönä ku olen itse käyny vessassa niin aikonu käyttää poikaakin,mutta on jo kerenny pissata sänkyyn. Pisäis varmaan laittaa kello soimaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Se on ohi menevää... Meidän poika oli(on) yökastelija 8,5v asti. nyt on puoli vuotta mennyt ettei vahinkoja ole tullut kuin muutama kerta.
Käytin lääkärissä joka kirjoitti reseptin mutta suositteli että aika on paras parantaja.
tai hälytinpatja mutta niille on niin paljon tarvetta ettei ihan heti niitä saa.
3vuotta käytettiin yöllä pissalla, joskus auttoi joskus ei ja sitä ei tietysti olisi lääkäreiden mielestä saanut tehdä, mutta poika oli aamuisin niin iloinen kun sänky oli kuiva.
jaksamisia sinulle :flower:
http://www.yokastelu.net/yk02.htm

Kiitos linkistä :)

Kiitos teille tuesta. Ja että sain purkaa tuntoja. Monestikko olen tästä ''valittanu'' ystäville niin ei ne ole ymmärtäny. -mutta meidän elli oppi yökuivaksi jo 2vee miten se vielä yöllä pissaa iso poika!!!
Nyt lähden nukkuun.Öitä.

Noista hälytyspatjoista täytyy vielä sen verran sanoa, että kun itellä oli käytössä sellanen lapsena, niin ei ollut kovinkaan toimiva systeemi, siis ainakaan meille, monille varmasti toimii oikein hyvin. Patja oli tosi herkkä, kun hikosi yöllä niin laite alkoi huutamaan. Ja olin ilmeisesti sen verran sikeä uninen, että koko muu perhe heräsi siihen, ite en tajunnu mitään vaan vedin unta tyytyväisenä. :)

Mä en jaksa enään!!!! Kahdenviikon aikana kaks kuivaa yötä. Parhaillaan pissannu kahteen sänkyyn ja usiammat peitot ja lakanat!!!!
Ihan oikeesti mä olen tosi väsyny siihen jo.
Lääkäri sano vaan että pidät nyt päiväkirjaa ja herätä yöllä pissalle...

Antais laittaa vaipan niin olis huomattavasti helpompaa.

Elikkäs kun lapsesi on nyt 5v. ja kastelee edelleen,niin voit saada siihen lääkityksen,tai siis hän voi,eli sellaset lääkkeet, kuin Minirin,niiden avulla meidän 6v. lapsi,poika pysyy kuivana....

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Minä en käsitä, miksi pitää antaa lapsen pissata ja sitten pestä lakanoita, kun vaipat on keksitty. Itse en jaksanut monta päivää pelkkää turhaa lakananpesua.

Vaipat ovat hyvä keino silloin, jos lapsi itse suostuu niitä käyttämään.

Minä en käsitä, miksi pitää antaa lapsen pissata ja sitten pestä lakanoita, kun vaipat on keksitty. Itse en jaksanut monta päivää pelkkää turhaa lakananpesua.

ai sä ajattelet että se on noin vaan helppoa 5vuotiaalle laittaa vaippa?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Vaipat ovat hyvä keino silloin, jos lapsi itse suostuu niitä käyttämään.

Jep. En mä niitä väkisten ala laittaan ja suostuteltua en ole saanu.

Meidän poika oppi yökuivaksi vasta hieman ennen kuin täytti 6-v. Siihen asti oli vaippa öisin vaikka päiväkuivaksi oppi 2 ½ vuotiaana.

Meilläkin tuli tuota pyykkiä lähes päivittäin kun vaipat eivät vetäneet kaikkea pissaa mitä tuli. Terveyskeskuksesta saimme isompia vaippoja kokeiluun, samoten saimme sellaisen muovin joka laitettiin petarin päälle ettei patja kastunut. Peitot ym kastui mutta petari sentäs pysyi kuivana...

Pissahälyttimen kun saimme lainaan niin kolme viikkoa meni niin poika oli yökuiva. Muistaakseni 4 vahinkoa on käynyt sen jälkeen, eli reilussa ½ vuodessa.

Meillä ei auttanut vaikka rajoitti juomista, pissalle herättämistä eivät suositelleet, sanoivat että parempi että poika oppii itse reagoimaan hätään...

Tiedän kuinka raskasta on mutta ei siinä auta kuin kestää ja toivoa että lapsi kypsyy ja oppii hallitsemaan rakkoaan. Tsemppiä!

Liputan hälytyspatjan puolesta! Olin itse kastelija n.10v asti ja höykkyyttivet mua jopa psykologille asti, kun sain patjan, vaiva hävisi viikossa. Seon ehkä vaan joku oivallus asia lapsille ja patja auttaa siinä tapauksessa varmasti.

No voi myös ajatella niin, että millaisen käsityksen lapsi siitä saa, että hänellä on vaippa. Käsittääkö lapsi että hänen on sallittua pissata vaippaan ja ettei hänen tarvitse silloin edes yrittää herätä yöllä pissantunteeseen?

Tuo hälytyspatja voisi olla ratkaisu, niitä saa käsittääkseni neuvoloista tai terveyskeskuksista lainaan, mutta jonot voi olla pitkiä. Itsellekin sen voi ostaa ainakin tällaisesta osoitteesta: www.pedihealt.fi

Meillä pojalla 6v yökastelua jaksoittain, välillä on pitkäänkin että menee ihan hyvin. Neuvolassa sanoivat vuosi sitten että katsotaa vielä... Housuvaippa on välillä käytössä, kutsumme niitä yöpöksyiksi. Yökastelua tulee varsinkin silloin jos on käyty saunassa. Poika todella liikkuvainen ja siksi janoinen myös vielä illalla. En voisi kuvitella etten antaisi juotavaa enää klo 18 jälkeen, monesti ehdimme vasta syömään iltaruuan siihen aikaan (töiden takia).

Yhteistyössä