Mä en jaksa kun ei vaan näy tuloksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekis mieli itkeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekis mieli itkeä

Vieras
Tiedän kyllä ettei viikon sisällä mitään järkyttäviä muutoksia tapahdu. Mutta ei kyllä aikaisemminkaan pidemmälläkään ajalla ole mitään sen kummempaa edistystä tullut. Onko mun kehossa joku vika kun se ei halua antaa painon pudota? Miksi mun mahan täytyy pullottaa kun olisin raskaana? Joskus mietin onko sielä joku järkyn kokoinen kasvain... Mutta ei sitäkään ole.. Onko mun vatsalihakset sitten jotenkin "kuolleet" raskauksien jälkeen?? En ymmärrä. Omronin kaloriscan aktiivisuus mittari väittää että mä liikun sen verran että päivän aikana kulutan 2000kcal. Tuo kone siis laskee myös "lepokalorit" ottaa huomioon painon, pituuden, iän ja askelpituuden yms.

Ei vaan käy yhteen että mä syön 1200-1400kcal päivässä ja kulutan muka 2000. Mun pitäis laihtua en vaan laihdu. :(

Vai onko se siksi vaikeaa pudottaa painoa koska olen vain lievästi ylipainoinen? 158cm ja 63,5kg.

Syötkö leipää, muroja yms. jotka turvottavat? Jos kyllä niin ei ihme että näyttäisit raskaana olevalta. Tee aerobisia harjoituksia matalilla sykkeillä niin rasva palaa!

Sä syöt lliian vähän. Lisää sapuskaa niin että syöt 1600 kaloria joka päivä ja parin viikon päästä kilo on kadonnut.

Ja mihin ihmeeseen tämä perustuu? Siihen kuuluisaan säästöliekkiinkö? :D Ei hyvää päivää... Mukavahan se on tietää ettei kuole vaikka lopettaisi syömisen kokonaan.

Onko ap:lla suljettu pois mahdolliset elimelliset sairaudet? Kuten kilpirauhasen vajaatoiminta?

[QUOTE="apuva";29918613]Ja mihin ihmeeseen tämä perustuu? Siihen kuuluisaan säästöliekkiinkö? :D Ei hyvää päivää... Mukavahan se on tietää ettei kuole vaikka lopettaisi syömisen kokonaan.

Onko ap:lla suljettu pois mahdolliset elimelliset sairaudet? Kuten kilpirauhasen vajaatoiminta?[/QUOTE]

Kilppari arvot on kyllä katottu mutta siitä nyt on jo varmaan 4-vuotta ainakin. Mutta kun ei kyllä oikein oo mitään sellaisia oireita mitkä passais siihen vajaatoimintaan.

Stressiä ja ahdistusta toki on vaikka muille jakaa. Lievän masennuksen sairastin 1,5-vuotta sitten. Masennuslääkkeitä en käyttänyt.

Jostain luin että stressi ja ahdistus voi nostaa jotain kortisoli tasoja jotka sitten vaikuttaa painoon... Tiedä sitten onko tuossa perää.

Kannattaa syödä pieniä aterioita säännöllisesti muutaman tunnin välein, niin pysyy aineenvaihdunta toiminnassa. Reilusti proteiinipitoista.

Sä syöt lliian vähän. Lisää sapuskaa niin että syöt 1600 kaloria joka päivä ja parin viikon päästä kilo on kadonnut.

Miten minä muistelen, että liian vähän syövillä tahtoo se paino pudota? Anorektikoilla, ruokahalunsa menettäneillä jne.

Tämä säästöliekki-väärinkäsitys elää todella sitkaassa! Samoin ajatus, että kroppa ikään kuin haluaa pitää kiinni rasvoistaan.

Auto ei aja metriäkään ilman polttoainetta. Ei ihminenkään.

kannattaa käydä tutkimuksissa. mulla lihomisen/painon putoamattomuuden syyksi löytyi sydämenvajaatoiminta. on muitakin sairauksia jotka pitää painon väkisin yllä

Alkuperäinen kirjoittaja tekis mieli itkeä;29918561:
Tiedän kyllä ettei viikon sisällä mitään järkyttäviä muutoksia tapahdu. Mutta ei kyllä aikaisemminkaan pidemmälläkään ajalla ole mitään sen kummempaa edistystä tullut. Onko mun kehossa joku vika kun se ei halua antaa painon pudota? Miksi mun mahan täytyy pullottaa kun olisin raskaana? Joskus mietin onko sielä joku järkyn kokoinen kasvain... Mutta ei sitäkään ole.. Onko mun vatsalihakset sitten jotenkin "kuolleet" raskauksien jälkeen?? En ymmärrä. Omronin kaloriscan aktiivisuus mittari väittää että mä liikun sen verran että päivän aikana kulutan 2000kcal. Tuo kone siis laskee myös "lepokalorit" ottaa huomioon painon, pituuden, iän ja askelpituuden yms.

Ei vaan käy yhteen että mä syön 1200-1400kcal päivässä ja kulutan muka 2000. Mun pitäis laihtua en vaan laihdu. :(

Vai onko se siksi vaikeaa pudottaa painoa koska olen vain lievästi ylipainoinen? 158cm ja 63,5kg.

Punnitsetko ruokasi? "Silmämitta" voi heittää joskus tosi pahasti. Ruoan päälle ripotellut ainekset kuten kastikkeet, voisilmät, ketsupit, sinapit, kermaviilit, sokerit ynnä muut sisältävät aivan arvaamattomia kalorimääriä. Eli ensinnä tarkistaisin nuo kalorit.

[QUOTE="vieras.";29918826]tää on ihan höpöhöpö juttu[/QUOTE]

Mulla se kyllä toimi juuri niin. Höpöhöpöä tai ei...

En mä tiedä, miten oikeasti ylipainoiset laihduttavat tai laihtuvat. Mulla on kokemusta vain normaalipainoisena kilon, parin pudottamisesta.

Punnitsetko ruokasi? "Silmämitta" voi heittää joskus tosi pahasti. Ruoan päälle ripotellut ainekset kuten kastikkeet, voisilmät, ketsupit, sinapit, kermaviilit, sokerit ynnä muut sisältävät aivan arvaamattomia kalorimääriä. Eli ensinnä tarkistaisin nuo kalorit.

En punnitse ruokaa, ei se millään onnistuisi. Ainoat ruuat mitä syön kotona on päivällinen ja iltapala. Aamupala, lounas ja välipalan syön töissä. Ei ole aikaa/mahdollisuuksia punnita ruokaa töissä. Mutta kun vertailen muitten työkavereitten lautasiin niin mulla on hiiriannoksia. Otan aina reilusti salaattia.

500g kasviksia päivässä vähintään ja 2,5L vettä ainakin. Jos liikut niin 3L. Alkaa kroppa toimia.
Lisäksi pömppö maha pois jalkojen nostolla 3x10 ja lankkua 3x1min 3xviikossa.

Merkkaa kalorit ylös. Vertaa kaikkea esim mandariiniin/klementiiniin ~80g. Reilusti perussalaattia on yleensä noin puoli lautasellista ~130g. Neljäsosa lautasesta keitettyjä kasviksia ~80g. Yksi peruna ~60g.

Mitä ruokaa syöt? Paljon hiilaria (riisi, peruna, pasta) vai lihaa/kanaa/kalaa kasviksilla? Kastikkeita vai ei? Juotko tarpeeksi? Liikutko? (ei löntystelykävelyä vaan ns. hikiliikuntaa)

Viikko on tosiaankin lyhyt aika. Oletko myös lisännyt liikuntaa sen lisäksi, että olet rajoittanut syömistä? Nurinkurista kyllä, mutta lyhyellä tähtäimelle liikunnan, ja varsinkin lihaskuntoharjoittelun lisääminen voi painoa nostaa tai ainakin jumittaa, koska lihaksiin kerääntyy nestettä.

Tsemppiä, kyllä se siitä! :) Jos haluat ottaa alkuspurtin, niin vaikkapa viikon Nutrilett tms. kuuri ainakin veisi painoa niin, että vaa'assakin näkyy. Se ei tietenkään ole mikään pysyvä ratkaisu, mutta voi parantaa motivaatiota ja mielialaa, kun tulokset näkyvät nopeasti.

Mitä ruokaa syöt? Paljon hiilaria (riisi, peruna, pasta) vai lihaa/kanaa/kalaa kasviksilla? Kastikkeita vai ei? Juotko tarpeeksi? Liikutko? (ei löntystelykävelyä vaan ns. hikiliikuntaa)

Aamupala puuro rasvattoman maidon kera. Lounas on sitä mitä nyt on työpaikan ruokalassa ruuaksi vaihtelee päivittäin. Ihan perusruokaa kuitenkin kyseessä. Jos on perunaa otan sen yhden keskikokoisen perunan paljon salaattia ja jos on jotain kasviksia niin toki niitäkin. Kastikkeista en piittaa kovin. Kotona syön päivällisenä salaatin kanan tai kalan kera en syö sillon ollenkaan mitään perunaa tai riisiä.

Juon aika huonosti, hyvä jos muistan juoda edes sen 0,5L päivässä.

Seison/kävelen kokopäivän töissä. Mutta liikuntaa muutoin harrastan vain kerran viikossa, yleensä reipas kävelylenkki välillä hölkäten.

Kroppa ei toimi jos ei juo tarpeeksi. Mitä syöt iltapalaksi. Jos syöt salaattia 2x päivässä niin ei kyllä rehut tuu täyteen. Oletko laskenut ja arvioinut syömiäsi kalorimääriä?

Lisää juomista ja liikuntaa. Esim. reipas puolentunnin kävelylenkki päivittäin (voisko yhdistää työmatkaan?) jos et muusta liikunnasta kiinnostu (uiminen, reipas pyöräily, spinning, jumpat..).
Perusruoka saattaa olla rasvaista ja huonoa laihduttajalle. Esim. joku kinkkukiusaus/makaronilaatikko halvimmista mahdollisista aineksista (ei täysjyväpastaa tai vähärasvaista lihaa/kinkkua) sisältää paljon huonoja hiilareita ja rasvaa.
Äkkiä lautasallesi keräät piilokaloreita noista. Toki hyvä että syöt säännöllisesti ja monta kertaa päivässä.

Iltapalaksi/välipalaksi ja ehkä aamiaiseksikin voisin suositella esim. rahkaa, pitää nälkää hyvin ja on proteiiniakin.

Kyllä se vaan niin on että liikaa syömällä ei laihdu, toki se juominen on aineenvaihdunnan vuoksi tärkeää myös! Ota töihin vesipullo/vesilasi viereen ja tasaisesti juot pitkin päivää!
Ja muista liikkua, kerta viikossa on liian vähän jos tarkoitus on laihtua! Lihakset kuluttaa enemmän energiaa kuin läski, joten sun energiankulutus kasvaa mitä enemmän saat vaihdettua läskiä lihasmassaksi.

Yhteistyössä