mä en jaksa mun äitiä enää yhtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja raittiista suvusta:
Miten on oma alkoholinkäyttönne?

mun täytyy sanoo että oma juominen on jääny kokonaan pois..sillontällön,eli juhannuksena,vappun,uutenavuotena saatan juoda.sillonkin max. 3 annosta

ei paljoa huvit "juoda".inhoan nykyään kännisten seuraaa,en esim. kavereitakaan siedä jos ovat kännissä.
varmasti vaikuttanut tuo äidin juominen joka on alkanut joskus jo mun ollessa pieni.

puhuin tänään neuvolassa mun äidistä ja kaikesta pahasta olosta mikä siitä on tullut.jotenkin vaan se asia lähti purkautumaan.
tää nauvolatäti soitti samantien jollekkin lastensuojelutyypille joka sitten myöhemmin soitti mulle.meen sinne tiistaina juttelemaan kaikesta mitä on tapahtunut.
äidin ainoa ongelma ei ollut juominen,vaan lisäksi fyysinen-ja henkinen väkivalta,pompottaminen,alistaminen ja väheksyminen.
tein kotona KAIKKI kotityöt,siivosin,hoidin koiran,kävin kaupat ja tein ruokaa.mitä äitini tekee,makaa krapulassa sohvalla.jos jotain ei meinattu tehdä niin uhattiin väkivallalla.
putkikassi elämää olen joutunut elämään koko ikäni kun asuin kotona,kokoajan pelko siitä että milloin se pimahtaa taas.
psyykkisesti todella tiukkaa :'(

Alkoholistiperheen lapsena ymmärrän miltä susta tuntuu :/ :hug: :hug: :hug:
Sen verran kerkesin tossa lukeen että siskosi sanoo ettei äiti ole alkoholisti koska käy töissä. Se ei todellakaan ole niin, sillä tunnen monta holistia jotka ovat koko ikänsä olleet töissä. Kyllä en osaa töihinkin raahautua. Niin teki oma isänikin kunnes työkaveri aamulla haki eikä isäni avannut ovea, murtautui sisään sillä aavisti että hätä: isä oli kuollut sänkyyn yksin :'( :heart: :'( niin monta vuotta saastutti itseensä...

Alkuperäinen kirjoittaja raittiista suvusta:
Miten on oma alkoholinkäyttönne?

Nyt imetän joten nollatoleranssi mutta noin muuten aiemmin join yleensä kerran viikossa yhden tai kaksi sidua ns saunajuomana. Joskus tod harvoin enempi (korkeintaan 4-5pulloa) esim jossain juhlissa/bileissä jne. Yleensä 1-2 kertaa vuodessa.
Joskus pelkään et sama kohtalo luuraa nurkan takana, siksi katson tarkkaan juomiseni joka onneksi vielä on todella hyvässä hallinnassa :)

Yhteistyössä