Mä en jaksa olla kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaa taas *ituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en käy puistoissa kuin tosi harvoin, pysyy mieliala korkeammalla. Ei päiviä tartte suunnitella vain lasten ehdoilla, menkää jonnekin mistä itsekin pidät. Lapset tykkää pienistäkin jutuista, bussimatkoista, eväiden syönnistä jne.

Juuri näin. Kaupassa käynnistä voi tehdä seikkailun. Pyykinpesukin on tosi jännää jne. Kaikki on vaan mielikuvituksesta kiinni. Mitä te valittajat sitten mielummin tekisitte? Eikö se lapsi ollutkaan elämän tarkoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
ei kai kukaan jaksakaan olla kotona, jos ei välillä pääse omiin harrastukiin, liikkumaan yksin, omien kavereiden luo...

Miksei sitä voi lasta ottaa mukaan? Ja kai teillä miehet on. Että joskus pääsee yksinkin liikkumaan. Jos on kotiäidin uran valinnut, niin se nyt vaan tarkoittaa sitä, että sen lapsen kanssa vietetään aikaa. Voihan sitä mennä vaikka kävelylle lintuja katsomaan. Lapsi tykkää varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
ei kai kukaan jaksakaan olla kotona, jos ei välillä pääse omiin harrastukiin, liikkumaan yksin, omien kavereiden luo...

Miksei sitä voi lasta ottaa mukaan? Ja kai teillä miehet on. Että joskus pääsee yksinkin liikkumaan. Jos on kotiäidin uran valinnut, niin se nyt vaan tarkoittaa sitä, että sen lapsen kanssa vietetään aikaa. Voihan sitä mennä vaikka kävelylle lintuja katsomaan. Lapsi tykkää varmasti.

oliko tuo tarkoitettu minulle vai ap:lle? meillä minä olen kotona, ollut useamman vuoden ja minulla on mies, joka osaa hoitaa lapsia. kaikki isät osaavat. käyn kerran viikossa säännöllisesti harrastuksessa lisäksi käyn yksin lenkillä miehen tultua kotiin useamman kerran viikossa. toisinaan menen yksin tai kavereiden kanssa kaupungille jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kiwa:
Peesi. Naiset, jotka valittaa kotonaolemisesta, miksei miehetkin, eivät ole kokeneet sitä ressiä ja painetta. Luulevat, että se pyykkäys ja rattaiden työntely puistossa olisi jotenkin hirveätä. Puuttuu perspektiivi.

ai, ennen lapsia mä opiskelin ja kävin töissä(saatoin olla välillä 12h töissä) ja tiedätkö mitä ikinä en ollut näin väsynyt. että siinä sulle perpektiiviä. tässä hommassa ei välttämättä kahvitaukoja ole, jos on vauva, pieniä lapsia monta tms. tietty jos itkettää vauvaa/pintä lasta niin sittenhän homma on helppo, mutta jos sen yrittää tehä kunnolla niin saa kyllä koko ajan tehä jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja kiwa:
Peesi. Naiset, jotka valittaa kotonaolemisesta, miksei miehetkin, eivät ole kokeneet sitä ressiä ja painetta. Luulevat, että se pyykkäys ja rattaiden työntely puistossa olisi jotenkin hirveätä. Puuttuu perspektiivi.

ai, ennen lapsia mä opiskelin ja kävin töissä(saatoin olla välillä 12h töissä) ja tiedätkö mitä ikinä en ollut näin väsynyt. että siinä sulle perpektiiviä. tässä hommassa ei välttämättä kahvitaukoja ole, jos on vauva, pieniä lapsia monta tms. tietty jos itkettää vauvaa/pintä lasta niin sittenhän homma on helppo, mutta jos sen yrittää tehä kunnolla niin saa kyllä koko ajan tehä jotakin.

Miksi ihmeessä olet tehnyt noin pitkää päivää. Tiesitkö, että Suomessa on paljon työttömiä, joille olisi kelvannut puolet sun tunneista, jotain solidaarisuutta nyt hei.

Mutta aiheesta.

Jos itkettää lasta, niin homma on helppo. Ja jos yrittää itkettää kunnolla, niin pitää kokoajan jotain tehdäkin.

Samaa mieltä, ei se vauva itke kokoajan kunnolla, jos ei jotain sille tee, ja rankaksihan se käy.
Miksi muuten haluat itkettää lastasi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en käy puistoissa kuin tosi harvoin, pysyy mieliala korkeammalla. Ei päiviä tartte suunnitella vain lasten ehdoilla, menkää jonnekin mistä itsekin pidät. Lapset tykkää pienistäkin jutuista, bussimatkoista, eväiden syönnistä jne.

Näin. Me lisäksi kylästellään niin että mäkin saan "tasoistani" keskusteluseuraa ;) En tajua miksi sinne kotiin pitää jäädä homehtumaan, hulluksihan sitä tulis.

Lisäksi mulla on oma liikuntaharrastus joka kans pitää päätä jengoillaan.