Mä en jaksa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maissihiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maissihiiri

Vieras
...taas tätä arjen pyörittämistä yksin :( Ei tää tästä taida mihinkään muuttua vaikka mies kuinka lupailee, työnarkomaani kun on. Tuntuu niin ylivoimaiselta tää, että kolmivuorotyön lisäksi täytyy vielä hoitaa iso talon sisä ja ulkohommat, lapset, kaupassakäynnit yms. Omaa aikaa ei ole ikinä, koska mies on lähes aina töissä suunnilleen 9-21, joskus myöhempäänkin :(

Pitääkö tässä alkaa tosissaan miettiä eroa, asiasta on puhuttu moneen kertaan mutta mitään ei vaan tapahdu :( Mies on hyvä isä ja rakastan häntä todella paljon, mutta en tiiä kuinka kauan jaksan enää...

Mitä jos hankkisit vaikka jonkun auttamaan, eikös nykyään saa kotitalousvähennyksiäkin.
Itsellä ei ole isoa taloa mutta töitä on tähän mennessä ollut riittämiin ja miehellä kertyy matkapäiviä toistasataa vuodessa joten olisi oikein iloinen ollut aikanani jos hän olisi ollut kotona kuitenkin klo.21 n jälkeen.
Yritä asettua hetkeksi miehen saappaisiin ja tarkastella miltä tilanne näyttää hänen mielestään. Kerro että olet väsynyt ja kaipaat apua. Hänkin saattaa olla väsynyt joten älä ainakaan uhkaa heti ensi töiseksi erolla, se ei varmaan edistä tilannetta parempaan suuntaan. Mieti onko sinun mahdollista saada edes viikonloppu itsellesi hemmotteluun, esim. kylpylässä. Se toiminee ensiapuna ja sen jälkeen jaksat taas .
Sen verran voin sanoa että sitä omaa aikaa saa vasta kun lapset kasvavat, sitä ei varmaan ole oikein kenelläkään pienten lasten vanhemmista, varsinkin jos käy vielä töissä.

No mikään kylpyläviikonloppu ei todellakaan tuu kysymykseenkään, mä olen itse välillä viikonloppuisin töissä ja jos mä en ole niin silloin mies on. Eli mahdotonta järjestää.

Mulle riittäis omaksi ajaksi se, että pääsisin edes pari kertaa viikossa lenkille, mutta enpä oikeen jaksa enää illalla yhdeksältä lähteä.

Ja kyllä ymmärrän sen, että mies on myös väsynyt, mutta kun juttu onkin siinä, että ei hänen olisi pakko tehdä noin paljon töitä, vaan tekee itse koska haluaa ja on rahan perään. Mulle riittäis vähempikin.

Kotisiivousta koitin hänelle ehdotella, auttais mua edes jonkun verran, mutta sanoi ihan suoraan ettei tykkää ajatuksesta että joku muu siivoaa meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
vaan mene töihin jos et jaksa pyörittää kotia yksikses. Kokeile edes käydä töissä. Kyl lapset pärjää ja sopeutuu yllättävän nopeasti muutokseen.

Juu olen kyllä töissä, ja teen itsekin kolmivuoroa kun tällä alalla ei juuri päivätöitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No mikään kylpyläviikonloppu ei todellakaan tuu kysymykseenkään, mä olen itse välillä viikonloppuisin töissä ja jos mä en ole niin silloin mies on. Eli mahdotonta järjestää.

Mulle riittäis omaksi ajaksi se, että pääsisin edes pari kertaa viikossa lenkille, mutta enpä oikeen jaksa enää illalla yhdeksältä lähteä.

Ja kyllä ymmärrän sen, että mies on myös väsynyt, mutta kun juttu onkin siinä, että ei hänen olisi pakko tehdä noin paljon töitä, vaan tekee itse koska haluaa ja on rahan perään. Mulle riittäis vähempikin.

Kotisiivousta koitin hänelle ehdotella, auttais mua edes jonkun verran, mutta sanoi ihan suoraan ettei tykkää ajatuksesta että joku muu siivoaa meillä.

Tuon ymmärrän että haluaa tehdä töitä,olen itse vähän samanlainen. Mutta tuota en tajua että silti on kotiapua vastaan.... varmaankin sitten myös lastenhoitoapua vastaan. Tuossa lienee se ristiriitakin.
Mies ei ehkä ymmärrä kuinka väsynyt olet tilanteeseen.

jos mies tekee kahden edestä palkkatyötä, niin jää sä ap poies kokonaan palkkatyöstä. on paljon enemmän aikaa tehdä kotihommat ja jää viel aikaa itselleenkin. sanot miehelle, että koska hän haluaa olla niin paljon töissä, niin sun ei sitten tarvitsekaan käydä palkallisessa työssä lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Tuon ymmärrän että haluaa tehdä töitä,olen itse vähän samanlainen. Mutta tuota en tajua että silti on kotiapua vastaan.... varmaankin sitten myös lastenhoitoapua vastaan. Tuossa lienee se ristiriitakin.
Mies ei ehkä ymmärrä kuinka väsynyt olet tilanteeseen.

No mies ei ole lastenhoitoapua vastaan, mutta mä olen, kun tuntuu että työn takia ei muutenkaan nää paljon lapsia.

Mä en kyllä ihan ymmärrä tota älytöntä työntekoa, meillä kuitenkin lapset vasta 3v ja vajaa 2v. Ja tätä kestäny viime syksystä lähtien...

Mutta oon tässä miettinyt että taidanpa tilata ja maksaa ihan itte sen kotisiivoojan, turha miehen olla sitä siivousta vastaan kun ei kuitenkaan itse siivoa.

:hug: Mulla on kans työnarkkari mies... Just käytiin "kova ääninen keskustelu" asiasta, kun ei lupaukset pysy enää töiden takia... Ja ne työt menee muiden asioiden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mikä hyvä isä se on, joka ei ole koskaan paikalla? Kysyn vain.

No, on hyvä isä silloin kun on paikalla. Siis on lasten kanssa ja touhuaa ja pärjää hyvin. Ja tekee kyllä kotitöitäkin silloin, mutta lähes kaikki jää mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:hug: Mulla on kans työnarkkari mies... Just käytiin "kova ääninen keskustelu" asiasta, kun ei lupaukset pysy enää töiden takia... Ja ne työt menee muiden asioiden edelle.

Se just mustakin tuntuu pahalta, kun perhe tuntuu aina olevan toisella sijalla :(

Minkä mies on sanonut syyksi noin pitkään työpäivään? Onko se oikea syy vai tekosyy? Jos oikea syy, kannattaisiko harkita muuttoa helppohoitoisempaan asuntoon?

Se just mustakin tuntuu pahalta, kun perhe tuntuu aina olevan toisella sijalla :(

Niinpä... Yhdessähän tämä on hommattu, ja talot laitettu ja kaikki. Ja silti tuntuu, kun olisin yh... :'( Huolla, järjestä, hoida, muistuta, kasvata... Kaikki mä teen yksin, nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
jos mies tekee kahden edestä palkkatyötä, niin jää sä ap poies kokonaan palkkatyöstä. on paljon enemmän aikaa tehdä kotihommat ja jää viel aikaa itselleenkin. sanot miehelle, että koska hän haluaa olla niin paljon töissä, niin sun ei sitten tarvitsekaan käydä palkallisessa työssä lainkaan.

hox!

hox!

Hmm. Ei mulla jäis sen enempää aikaa itselleni vaikken oliskaan töissä, syksyllä aion kyllä vähentää töitä. Ja tuntuu ettei kyllä pää oikein kestäis olla koko ajan lasten kanssa kotona, töissä on kuitenkin aikuiskontakteja ym.

Niinpä... Yhdessähän tämä on hommattu, ja talot laitettu ja kaikki. Ja silti tuntuu, kun olisin yh... :'( Huolla, järjestä, hoida, muistuta, kasvata... Kaikki mä teen yksin, nykyään.

Toi on niiiin tuttua. Ja meillä ainakin tuntuu ettei mies sitä tahallaan tee, ei vaan jotenkin osaa ajatella kuinka raskasta yksin on.

Toi on niiiin tuttua. Ja meillä ainakin tuntuu ettei mies sitä tahallaan tee, ei vaan jotenkin osaa ajatella kuinka raskasta yksin on.

Nimenomaan!

Yhteistyössä