Mä en kestä enään!!! Järki lähtee ihan just.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton (ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton (ko)

Vieras
Monen vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin saatiin lapsettomuushoidoilla aikaseksi ne kuuluisat kaksi viivaa raskaustestiin. Jiipii... noin 2 tuntia. Kunnes tuli vaalenpunaista pyyhkimis vuotoa! No sitä tuli muutaman tunnin ja loppui. Raskus hormoonin katsottiin myös verestä. Vähän oli alhainen aluksi mutta enemmän kuin tuplaantui seuraavina päivinä. Sen jälkeen ei seurattu.
Aluksi oli tosi kovia menkkakipuja jotka loppuivat noin 5+4. Tissit ei ole oleet kovin kipeät, vain hieman arat. Nyt ei enään sitäkään. Pyyhkimisvuotoa tulee noin joka toinen tai joka kolmas päivä. Luulin jo aamupahoinvoinnin alkaneen mutta se olikin vain tavallinen oksennus tauti :-(
Siis ei juuri mitään oireita tai ei oikeastaan mitään ja pyyhkimis vuotoa tulee. Nyt alkanut poltteleen välillä niin kuin menkoissa...

Mä tuun hulluksi!!!! Tää tietämättömyys on hirveeää, epäusko on kova. Olen aivan varma että siellä ei ole mitään ja taas toisaalta NIIIN toivon ja rukoilen että olisin väärässä....

En pysty tekemään yhtään mitään. Olen vain päivät sohvalla ja tuijotan nettiä ja telkkaria. Ei tee mieli suihkuun, liian raskasta. En halua mennä mihinkään, enkä nähdä ketään.Olen täysin lamaantunut. Mielessä ei pyöri kuin kaikki vauva asiat ja kauhukuvat. Yöt pyörin sängyssä ja heräilen vähän väliä. Korkeintaan 6 tuntia olen sängyssä, ahdistaa se nukkumattomuus.

Ultra olis tarkoitus olla ensi torstaina. Mut musta tuntuu etten selviä sinne asti. Toisaalta haluan ultraan (toivo kai elää jossain syvällä) taas toisaalta pelkään kuollakseni sitä että lääkäri sanoo, ettei täällä mitään ole...
Miten ihmeessä mä siitä selviän kun jo nyt olen näin sekaisin???

Voi kun vois vetää kunnon kännit ja unohtaa koko lasten toivominen ja pääsis pakoon tätä maailmaa...

Katso netistä jotain numeroa johon voisit soittaa ja keskustella ihan "ammattilaisen" kanssa. Jos et jaksa ite soittaa niin pyydä jotain läheistä soittamaan puolestasi. Muista että sulla on aina ystäviä ja tukea joille puhua!

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:
Katso netistä jotain numeroa johon voisit soittaa ja keskustella ihan "ammattilaisen" kanssa. Jos et jaksa ite soittaa niin pyydä jotain läheistä soittamaan puolestasi. Muista että sulla on aina ystäviä ja tukea joille puhua!

Täytyy soittaa... Vaikeaa se tulee olemaan, mutta käy tässä miten tahansa olen varmasti apun tarpeessa. Tosin en koskaan uskonutkaan että minulle tulisi olemaan helppo odotusaika vaan tiesin jo etu käteen että tulen olemaan täysin sekaisin huolesta ja epätoivosta jos testi näyttää plussaa. Menettämisen pelko on aivan käsittämätön...
Onneksi on ihana mies, hän vain käsittelee näitä asoita eritavalla kuin minä ja ei paljon puhu.

monilla naisilla tulee vuotoa, niukkaa tai jopa runsasta vaikka raskaus on alkanut. ja mulla kesti n 2viikkoa menkkamaiset kivut alavatsalla jotka oli ajoittain melko kivuliaitakin. kuuluu asiaan. nyt nappula istuu sitterissä :) helppo sanoa, mutta yritä miettiä muutakin kuin vaan vauva asioita, lue kirjaa, lähde lenkille, katso elokuvia, mitä vaan jotta saisit edes hetkeksi ajatukset muualle. tsemppiä ja onnea :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tupuna22:
monilla naisilla tulee vuotoa, niukkaa tai jopa runsasta vaikka raskaus on alkanut. ja mulla kesti n 2viikkoa menkkamaiset kivut alavatsalla jotka oli ajoittain melko kivuliaitakin. kuuluu asiaan. nyt nappula istuu sitterissä :) helppo sanoa, mutta yritä miettiä muutakin kuin vaan vauva asioita, lue kirjaa, lähde lenkille, katso elokuvia, mitä vaan jotta saisit edes hetkeksi ajatukset muualle. tsemppiä ja onnea :heart:

Kiitos tupuna tsempistä (hali) Toivon todella että kuulun tuohon ryhmäänjolla vuoto ei ole pahasta...

Menkkamaiset kivut kuuluu asiaan. Mulla oli myös veristä vuotoa vähän, siis ihan kirkasta verta. Terve tyttö syntyi. Mielenrauhan vuoksi voisit ehkä tehdä uusintatestin ja katsoa, onko viivat vahvistuneet. Alkava keskenmeno kun saattaa näkyä testissä viivan haalentumisena.

Tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tsemppiä AP:lle!
Mulla tuli myös tyttöä odottaessa veristä vuotoa jonkin aikaa ja se menkkamainen kipu kuuluu asiaan(ainakin mulla on jokaisessa raskaudessa ollut).
Ymmärrän hyvin myös tuon että meinaa järki lähteä.. Nyt viimeisemmässä raskaudessa käytiin 6.rv ultrassa kun en jaksanut ottaa kauempaa ja lääkäri sanoi ettei näy mitään.. ja parin vk:n päästä voi tulla uudestaan. No, menimme sitten sen todella pitkältä tuntuvan kahden vk:n jälkeen toiselle lääkärille (olin ihan varma että oli tuulimuna) ja tämä heti onnitteli 8vk:sesta vauvasta ja oli todella ihmeissään kun olisi silloin &vk pitänyt näkyä jo syke ja alkio. Meilläkin semmoinen tilanne että mies ei ollut saanut lasta 14vuoden yrittämisen jälkee, eli oltiin todella onnellisia kun kaikki menikin hyvin. Nyt siis vauva 4,5kk ja kaikki hyvin.
Älä menetä toivoa vielä!

En osaa asettua asemaasi siinä mielessä, että itsellä ei ole lapsettomuushoitoja takana, mutta toivottelen tsemppiä. :hug: Niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, niin ei auta nyt alusa kuin mennä päivä kerrallaan ja toivottavasti siinä ultrassa on kaikki kunnossa.

Täällä taas,
kävin itse Tmpereella ultrassa Rautatiekadulla Terveystalolla, siellä tosiaan mieslääkäri ei löytänyt kohdusta mitään, vaikka piti jo sykekkin näkyä. Toisessa ultrassa kävin samassa paikassa näislääkärillä. Sorry kun en muista lääkäreiden nimiä! Mutta suosittelen ettet mene em paikkaan mieslääkärille. Muistaakseni maksoi noin 120? ja oli mielestäni kohtullinen hinta mielenrauhasta, toisella kertaa, eka ultra aiehutti kyllä suunnatonta pelkoa..

Yhteistyössä