Mä en kestä tota lasta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Toi lapsi 6,5v poika on ihan uskomaton. Mä en enää tiedä mitä sen kaa pitäis tehdä vai onko tää ihan normaalia. Se kun haluaa jotain niin raivoaa kuin 2v mutta on paljon paljon ovelampi kuin 2v. Se osaa esittää. kun mä käsken sen huoneeseensa rauhottumaan niin se juoksi ihan täysiä sinne meni pöydän alle piilloon ja huusi kuin teurastettav kaikkee.. "äitiii..auuu, äläää.. auauauauauau.."ym. ja muka ihan paniikissa. heitteli tavaroitakin samalla kun huusi. Siis se selvästi on olevinaan että mä muka tekisin sille jotain ja siltä se taatusti kuulostaakin.. Vaikka itse on raivonnut ja hakannut veljeään ja mä van annoin käskyn mennä huoneeseensa. Se on aina tollanen ja jos ei esim. saa kiivetä keittiön yläkaapeille. ja kun ei oma alotteisesti tuu pois ja mä nostan taas lyyhistyy ja huutaa ihan kuin mä olisin repinyt ja heittänyt sen sieltä alas.. Onko toi normaalia vai onko tästä lapsesta tulossa samanlainen manipuloiva minämaailmannapa-tyyppi kuin isästään?

Lapsellasi olla 6v uhma, ja se on paljon pahempi tosiaan kuin tuo 2-4v uhma. Kun on jo tuo oveluus mukana. Itse vastaavassa tilanteessa kysäisisin neuvolasta apua/neuvoja, mikä olisi paras toimintatapa näiden lasten kanssa. Poikasi tuntuu olevan tosi fiksu, positiivinen puoli asiassa... ;o) Jaksuja sinulle, äiti!

Tuo on kuules ihan tavallista ton ikäsen käytöstä. Sellanen pieni :o irtaantumisvaihe kuulemma. Pieni murrosikä. Lapsi ei tiiä, onko hän pieni vai iso ja hällä on epävarmuus, pärjääkö, osaako ja haluaako hän ees olla iso. Haluttas olla jo tosi iso, mutta välillä ihan pieni. Ohimenevä vaihe, mutta ah niin rasittava... :whistle:

Meillä pahin vaihe kesti noin 7kk. Se oli kamalaa ja uskoin, että ei tää voi olla normaalia missään tapauksessa. Muiden äitien kans ja neuvolassakin juteltuani tulin siihen tulokseen, että tän ikäset voi käyttäytyä just näin. Jaksamista tukea ja ymmärtää lasta. Hän on hukassa itsekki.

Yhteistyössä